REAL

Items where Author is "Molnár, Gyöngyvér"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 37.

Munkácsy, Balázs and Horn, Dániel and Molnár, Gyöngyvér (2023) Felsőoktatási sikeresség és az önszabályozáshoz kapcsolódó pszichológiai és viselkedés-gazdaságtani tényezők = Success in Higher Education and Psychological and Behavioural Economic Factors related to Self­-Regulation. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 33 (12). pp. 63-86. ISSN 1215-5233 (nyomtatott); 1588-0818 (elektronikus)

Csányi, Róbert and Molnár, Gyöngyvér (2023) How do test-takers rate their effort? A comparative analysis of self-report and log file data. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES: JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATION, 106. ISSN 1041-6080

Molnár, Gyöngyvér and Hermann, Zoltán (2023) Short- and Long-Term Effects of COVID-Related Kindergarten and School Closures on First- to Eighth-Grade Students’ School Readiness Skills and Mathematics, Reading and Science Learning. LEARNING AND INSTRUCTION : THE JOURNAL OF THE EUROPEAN ASSOCIATION FOR RESEARCH ON LEARNING AND INSTRUCTION (EARLI), 83. pp. 1-13. ISSN 0959-4752

Wu, Hao and Molnár, Gyöngyvér (2022) Analysing Complex Problem-Solving Strategies from a Cognitive Perspective: The Role of Thinking Skills. JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). ISSN 2079-3200

Szili, Katalin and Kiss, Renáta Mária and Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér (2022) Computer-Based Development of Reading Skills to Reduce Dropout in Uncertain Times. JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (4). ISSN 2079-3200

Ökördi, Réka and Molnár, Gyöngyvér (2022) Computer-Based Intervention Closes Learning Gap in Maths Accumulated in Remote Learning. JOURNAL OF INTELLIGENCE, 10 (3). ISSN 2079-3200

Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2022) English as a foreign language learners’ strategy awareness across proficiency levels from the perspective of self-regulated learning metafactors. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078

Magyar, Andrea and Habók, Anita and Molnár, Gyöngyvér (2022) Exploring the Role of English as a Foreign Language Receptive Skills and Learning Strategy Usage in the Ability to Acquire and Apply Knowledge at the Beginning of Higher Education. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078

Molnár, Gyöngyvér and Alrababah, Saleh Ahmad and Greiff, Samuel (2022) How we explore, interpret, and solve complex problems: A cross-national study of problem-solving processes. HELIYON, 8 (1). ISSN 2405-8440

Wu, Hao and Saleh, Andi Rahmat and Molnár, Gyöngyvér (2022) Inductive and combinatorial reasoning in international educational context: assessment, measurement invariance, and latent mean differences. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 23 (2). pp. 297-310. ISSN 1598-1037

Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2022) Investigating the Relationship Among English Language Learning Strategies, Language Achievement, and Attitude. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 13. ISSN 1664-1078

Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér (2019) A magyar diákok tanulási stratégiáinak változása az iskolába lépéstől az egyetemi tanulmányokig. MAGYAR PEDAGÓGIA, 119 (1). pp. 53-73. ISSN 0025-0260

Pásztor-Kovács, Anita and Pásztor, Attila and Molnár, Gyöngyvér (2019) Önértékelő kérdőív fejlesztése a kollaboratív problémamegoldó képességet leíró modellek egyikének validálására: a kollaboratív komponens vizsgálata = Development of a self-reported questionnaire to validate a theoretical model of Collaborative Problem Solving: exploring the collaborative component. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ (2). pp. 5-21. ISSN 2063-9546

Osváth-Ferencz, Márta and Czekes, Zsolt and Molnár, Gyöngyvér and Markó, Bálint and Vizauer, Tibor-Csaba and Rákosy, László and Nowicki, Piotr (2016) Adult population ecology and egg laying strategy in the ‘cruciata’ ecotype of the endangered butterfly Maculinea alcon (Lepidoptera: Lycaenidae). Journal of Insect Conservation, 20 (2). pp. 255-264. ISSN 1366-638X

Molnár, Gyöngyvér (2016) A dinamikus problémamegoldó képesség mint a tudás elsajátításának és alkalmazásának képessége. ISKOLAKULTÚRA, 26 (5). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

Magyar, Andrea and Pásztor, Attila and Pásztor-Kovács, Anita and Pluhár, Zsuzsa and Molnár, Gyöngyvér (2015) A 21. században elvárt képességek számítógép alapú mérésének lehetőségei. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2014. Új kutatások a neveléstudományokban . Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, Debrecen, pp. 230-243. ISBN 978-615-5509-17-9

Molnár, Gyöngyvér and Magyar, Andrea (2015) A számítógép alapú tesztelés elfogadottsága pedagógusok és diákok körében. MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (1). pp. 47-64. ISSN 0025-0260

Molnár, Gyöngyvér and Pásztor-Kovács, Anita (2015) A számítógépes vizsgáztatás infrastrukturális kérdései. Iskolakultúra, 25 (4). pp. 49-61. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2013) Mindennapi helyzetekben alkalmazott problémamegoldó stratégiák változása. Iskolakultúra, 13 (7-8). pp. 31-43. ISSN 1215-5233

Tóth, Edit and Molnár, Gyöngyvér and Csapó, Benő (2011) Az iskolák IKT-felszereltsége – helyzetkép országos reprezentatív minta alapján. Iskolakultúra, 11 (10-11). pp. 124-137. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2011) Számítógépes játékon alapuló képességfejlesztés: egy pilot vizsgálat eredményei. Iskolakultúra, 11 (6-7). pp. 3-11. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2010) Technológiaalapú mérésértékelés hazai és nemzetközi implementációi. Iskolakultúra, 20 (7-8). pp. 22-34. ISSN 1215-5233

Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér and Kinyó, László (2009) A magyar oktatási rendszer szelektivitása a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok eredményeinek tükrében. Iskolakultúra, 19 (3-4). pp. 3-13. ISSN 1215-5233

Csapó, Benő and Bogárné Németh, Mária and Korom, Erzsébet and Molnár, Gyöngyvér and Nagy, Lászlóné (2008) Az iskolában elsajátított tudás minőségének értékelése = Evaluation of the quality of students' knowledge. Project Report. OTKA.

Molnár, Gyöngyvér (2008) A Rasch-modell kiterjesztése nem dichotóm adatok elemzésére: a rangskálás és a parciális kredit modell. Iskolakultúra, 18 (1-2). pp. 66-77. ISSN 1215-5233

Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér and R. Tóth, Krisztina (2008) A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2006) A Rasch-modell alkalmazása a társadalomtudományi kutatásokban. Iskolakultúra, 16 (12). pp. 99-113. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2005) Az objektív mérés lehetősége: a Rasch-modell. Iskolakultúra, 15 (3). pp. 71-80. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2005) A probléma alapú tanítás. Az ismeretek alkalmazásának és az együttműködő készség fejlesztésének egy módszere. ISKOLAKULTÚRA, 10. pp. 31-43. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2005) A probléma-alapú tanítás. Az ismeretek alkalmazásának és az együttműködő-készség fejlesztésének módszere. Iskolakultúra, 15 (10). pp. 31-43. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2004) Az iskolai és az alkalmazható tudás kettőssége. Hazai és nemzetközi mérések tükrében. Iskolakultúra, 14 (8). pp. 21-31. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2004) Problémamegoldás és probléma-alapú tanítás. Iskolakultúra, 14 (2). pp. 12-19. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér and Csapó, Benő (2003) A képességek fejlődésének logisztikus modellje. Iskolakultúra, 13 (2). pp. 57-69. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2002) A tudástranszfer. Iskolakultúra, 12 (2). pp. 65-74. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2001) Az EARLI kilencedik konferenciája. Iskolakultúra, 11 (11). pp. 59-64. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (2001) A tudás alkalmazása új helyzetben. Iskolakultúra, 11 (10). pp. 15-25. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér (1999) A tanulás és tanítás kutatásának időszerű kérdései. Milyen problémákkal foglalkozik a Learning and Instruction című folyóirat 1998-as évfolyama? Iskolakultúra, 9 (8). pp. 18-32. ISSN 1215-5233

This list was generated on Fri Apr 19 11:15:59 2024 CEST.