Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér and R. Tóth, Krisztina (2008) A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 3-16. ISSN 1215-5233
|
Text
1153084.pdf Download (563kB) | Preview |
Abstract
A tanítás és tanulás kutatásának egyik leggyorsabban fejlődő területe a mérés-értékelés. A mérések eszközei a pedagógiai tesztek, amelyek a vizsgált területről skálán kifejezhető, kvantitatív információt szolgáltatnak. Számos előnyös, mással nem helyettesíthető tulajdonságuknak köszönhetően a tesztek használata gyorsan terjed, azonban a széles körű alkalmazás felszínre hozza az egyes tesztelési technikák korlátait is. A fokozódó igények egyre újabb adatfelvételi és adatelemzési megoldások kidolgozását vonják maguk után. A tömeges felmérésre ma alkalmazható legfejlettebb technika az online adaptív tesztelés.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jun 2013 09:41 |
Last Modified: | 18 Jun 2013 09:41 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/5635 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |