REAL

Items where Subject is "L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: B | C | D | E | F | G | I | K | L | M | N | P | R | S | T | V | W | Á
Number of items at this level: 77.

B

Berzsenyi, Emese (2015) A társadalmi gondoskodás és tanítás történelmi előképei. Iskolakultúra, 2015 (9). pp. 100-112. ISSN 1215-5233

Bolvári-Takács, Gábor (2015) Követek és követők. Zempléni Múzsa, Sárospatak. ISBN 978-963-12-3094-9

Bolvári-Takács, Gábor (2015) A Sárospataki Református Kollégium és a Magyar Tudományos Akadémia szellemi kapcsolatai. ZEMPLÉNI MÚZSA: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI ÉS KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 15 (2). pp. 21-33. ISSN 1585-7182

C

Cora, Zoltán (2012) "Tanárok korfordulón" (Keller Márkus: A tanárok helye. A középiskolai tanárság professzionalizációja a 19. század második felében, magyar-porosz összehasonlításban. Budapest, L’Harmattan – 1956-os Intézet, 2010. 288 oldal). AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 27 (1). pp. 227-231. ISSN 0237-7934

Csapó, Benő (2009) Az oktatás Magyarországon az ezredforduló körüli évtizedekben - fejlődési tendenciák és megoldásra váró problémák. In: Az oktatás közügy: VII. Nevelésügyi Kongresszus : zárókötet. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, pp. 139-157. ISBN 978-963-06-7276-4

Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér and R. Tóth, Krisztina (2008) A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

Csépe, Valéria (2014) Az olvasás rendszere, fejlődése és modelljei. In: Pszicholingvisztika. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 339-370. ISBN 978 963 05 9499 8

Csízy, Katalin (2015) Az európai hagyomány és az ideális vezető politikus. L'Harmattan, Budapest, Eötvös Collegium. (Unpublished)

Csízy, Katalin (2007) Porphyrios: Pros Markellan. Acta Antiqua Academiae Scientiarum Hungaricae, 47 (2.6). pp. 227-236. ISSN 0044-5975

D

Donáth, Péter (2008) Oktatáspolitika és tanítóképzés. Preparandiák, prepák és tanáraik a 20. századi Magyarországon = Education policy and elementary school teachers' training. Intermediate-level teachers' training institutions ('preparandias') and their pupils ('prepas') and teachers in Hungary in the 20. century. Project Report. OTKA.

E

Ekler, Péter (2011) "Margarita poetica". A humanista alapműveltség olvasmányai a Kárpát-medencében 1526-ig. Antológia. Nemzeti Téka . Gondolat - Országos Széchényi Könyvtár, Budapest. ISBN 978 963 693 315 9

F

Farkas, László Róbert (2015) Hitoktatás a Csanádi Római Katolikus Egyházmegyében 1945 és 1956 között. ISKOLAKULTÚRA, 25 (1). pp. 68-97. ISSN 1215-5233

Fehér, Katalin and Dombi, Alice and Fodor, László and Horváth, Beatrix and Kereszty, Orsolya (2006) A reformkori Magyarország nevelésügye a sajtó tükrében = Press and pedagogy in Hungary during the Reformed Age. Project Report. OTKA.

Frauhammer, Krisztina (2014) Imakönyvek a katolikus lány- és nőnevelés szolgálatában a 19. és 20. század fordulóján. In: A CSALÁD EGYKOR ÉS MA. OR-ZSE, Szeged; Budapest, pp. 157-166. ISBN 978-963-306-293-7

Frenyó, Zoltán (2014) Szent Ágoston pedagógiája. VIGILIA, 2014 (8). pp. 573-578. ISSN 0042-6024

Fügedi, János (2013) A Lábán-kinetográfia a Szentpál-iskolában. In: Mozdulat – a magyar mozdulatművészet a korabeli társadalom és művészet tükrében. Gondolat, Budapest, Hungary, pp. 142-163. ISBN 978-963-693-501-6

G

Gazda, István (1977) Mikor jelent meg az első Ratio Educationis? MAGYAR TUDOMÁNY, 22 (5). pp. 369-371. ISSN 0025-0325

Gazda, István and Marx, György and Béládi, Miklós and Erdei Grünwald, Mihály (1981) Németh László és a természettudomány. (Csak egy kultúránk van III.). FIZIKAI SZEMLE, 31 (3). pp. 104-109. ISSN 0015-3257

Gidó, Attila (2013) Oktatási intézményrendszer és diákpopuláció Erdélyben 1918-1948 között. Erdélyi Tudományos Füzetek (276). Erdélyi Múzeum-Egyesület, Kolozsvár. ISBN 978-606-8178-75-2

Gyarmathy, Éva (2013) The Gifted and Gifted Education in Hungary. Journal for the Education of the Gifted, 36 (1). pp. 19-43. ISSN 0162-3532

Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233

I

Ittzés, Gábor (2014) Reformáció és kultúra: Luther, Melanchthon és Arisztotelész a wittenbergi egyetemen a XVI. század elején I. Keresztyén Igazság, 102.sz (2014/2). pp. 21-30. ISSN 0865-2163

K

Knapp, Éva (2000) Az emblematika oktatásának forrásai a magyarországi jezsuita kollégiumokban. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 116. pp. 1-26. ISSN 0025-0171

Knapp, Éva (1995) Az ifjú Theodosius. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1033-1044.

Knapp, Éva (1995) Demetrius. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 972-975.

Knapp, Éva (1995) Fridericus. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1088-1093.

Knapp, Éva (1995) Joacház. In: Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 929-930.

Knapp, Éva (1995) Joannes Cantacuzenus. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1058-1059.

Knapp, Éva (1992) Pálos iskoladrámák, királyi tanintézmények, katolikus papneveldék színjátékai. Sajtó alá rend. Varga Imre. Budapest 1990. Akadémiai Kiadó. IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 96. pp. 707-708.

Knapp, Éva (1995) Staud Géza: A magyarországi jezsuita iskolai színjátékok forrásai. IV. Mutatók. Összeáll., szerk. H. Takács Marianna. Budapest 1994. MTA Könyvtára. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 111. pp. 111-113. ISSN 0025-0171

Knapp, Éva (1993) Tamerlán (A lappangó pápai pálos iskoladráma magyar nyelvű programja 1761- ből). IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 97 (4). pp. 537-540.

Knapp, Éva (2000) A nagyszebeni jezsuita iskolai színjátszás első szöveges emléke: Szent Alexius (1709). In: Demeter Júlia (szerk.): A magyar színház születése I. A régi magyar színház . Miskolci Egyetemi Kiadó, Miskolc, pp. 221-230. ISBN 963 661 407 5

Knapp, Éva (1995) A szeretet és erősség ritka példája. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 985-995.

Kozma, Tamás and Balogh, László and Brezsnyánszky, László and Fekete, Károly and Fenyo, Imre and Holik, Ildikó and Kiss, Endre and Orosz, Gábor János and Ugrai, János and Vincze, Tamás András (2006) A "debreceni iskola". Pedagógiai-tanárképzési irányzatok és képviselőik történeti-regionális összefüggésben = The National Protestant experience in the East-European education. The case of Debrecen and the Partium Region. Project Report. OTKA.

Kéri, Katalin (2015) A kínai neveléstörténet hazai bemutatása a reformkortól a 20. század elejéig. Iskolakultúra, 25 (5-6). pp. 93-113. ISSN 1215-5233

L

Ladányi, Andor (2008) A középiskolai tanárképzés története = The History of Teacher Education (for Upper Secondary Education). Project Report. OTKA.

M

Mann, Miklós and Golnhofer, Erzsébet and Hegedűs, Judit and Mikonya, György and Szabolcs, Éva (2006) Pedagógia és politika a 20. század második felében Magyarországon = Education and politics in Hungary in the second half of the 20th century. Project Report. OTKA.

Mikonya, György and Ehrenhard, Skiera and Kiss, Endre and Németh, András and Pronczynsky, Andreas and Pukánszky, Béla (2007) Életreform mozgalmak és a reformpedagógia = Life-style reform movements and the progressive education. Project Report. OTKA.

Monok, István (1994) Iskoladráma és folklór. A noszvaji hasonló című konferencián elhangzott előadások. IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 98 (4). pp. 576-578. ISSN 0021-1486

Monok, István (1994) Magyarországi iskolai értesítők bibliográfiája: XVIII. századi érdemsorozatok. HUNGAROLOGIAI ÉRTESÍTŐ, 13 (3-4). p. 85. ISSN 0209-4800

Monok, István (1993) Varga Imre: A magyarországi protestáns iskolai színjátszás forrásai és irodalma. HUNGAROLOGIAI ÉRTESÍTŐ, 12 (3-4). p. 161. ISSN 0209-4800

N

Nagy, Péter Tibor and Bara, Zsuzsanna and Biró, Zsuzsanna Hanna and Fekete, Szabolcs and Juhászné Hartmann, Magdolna and Karády, Viktor Győző and Maár, Tiborné and Szücs, László Gergely and Zombai, Tamás (2012) Középiskolai tanárok Magyarországon 1900-1950 = Secondary school teachers. Hungary, 1900-1945. Project Report. OTKA.

Nagy, Péter Tibor and Biró, Zsuzsanna and Híves, Tamás and Pálnik, László and Sárkány, Eszter and Szabó, Lajos (2008) Az iskolázottság térszerkezete a két világháború közötti Magyarországon = The level of education in the regions of mid-war Hungary. Project Report. OTKA.

Németh S., Katalin (2015) Történetek a mélyföldről, Magyarország és Németalföld kapcsolata a kora újkorban, Szerkesztette Bozzay Réka, Debrecen, Printart-Press, 2014. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 131 (2). pp. 242-245. ISSN 0025-0171

P

Papp, Ágnes (2012) Traditio Iohannis Hollandrini - Tonare. In: Cantus Planus Study Group of the International Musicological Society. Papers Read at the 16th meeting Vienna, Austria, 2011. Österreichische Akademie der Wissenschaften, Komission für Musikforschung, Wien, pp. 301-308. ISBN 978 3-85119-336-7

Polónyi, István (2015) A hazai felsőoktatás-politika átalakulása. Iskolakultúra, 5-6. pp. 3-14. ISSN 1215-5233

Pukánszky, Béla (2012) Professionalizzazione dei maestri e immagine del bambino nella scuola elementare ungherese del XIX secolo. In: La scuola degli Asburgo. Pedagogia e formazione degli insegnanti tra il Danubio e il Po (1773-1918). Teoria e Storia dell’Educazione (13). SEI Editrice, Torino, pp. 229-239. ISBN 978-88-05-07299-6

Pukánszky, Béla (2014) A tanárképzés történeti hagyományai Magyarországon. In: A tanárképzés jövőjéről. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 103-128. ISBN 978-963-682-790-8

Pukánszky, Béla (2014) The thoughts of Albert Szent-Györgyi on pedagogy. In: The intellectual heritage of Albert Szent-Györgyi. Szegedi Egyetemi Tudástár (2). Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 153-169. ISBN 978-963-306-347-7

Pukánszky, Béla and Kékes Szabó, Mihály and Németh, András and Nóbik, Attila (2008) A magyar neveléstörténet-írás historiográfiája a neveléstörténeti monográfiák és tankönyvek tükrében (1848-1948) = The historiography of the hungarian educational history on the basis of the manuals and textbooks on the history of education. Project Report. OTKA.

R

Rébay, Magdolna (2015) Arisztokrata jelenlét a pozsonyi királyi katolikus főgimnáziumban a dualizmus korában. In: Nem ismert. Nem ismert. (Unpublished)

Rébay, Magdolna (2016) Négy erdélyi arisztokrata család/nemzetség (Jósika, Klebelsberg, Majthényi, Mikes) tagjai a kalksburgi jezsuita kollégiumban és a bécsi Theresianumban a dualizmus korában. In: A PEDAGÓGUSKÉPZÉS XXI. SZÁZADI PERSPEKTÍVÁI. Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet, Doceo Egyesület, Kolozsvár. (Submitted)

S

Sasfi, Csaba (2006) Az oktatás társadalomtörténete. In: Zsombékok. Századvég Kiadó, Budapest, pp. 509-539. ISBN 963 7340 21 1

Sasfi, Csaba (2001) Az oktatás társadalomtörténeti megközelítése: négy nemesifjú kiművelése a reformkorban. KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 3-4. pp. 20-52. ISSN 1586-2410

Sasfi, Csaba (2010) Felekezetiség és a középiskolai szocializáció színterei. SZÁZADOK, 144. pp. 563-593. ISSN 0039-8098

Sasfi, Csaba (2014) Reprodukció és mobilitás. A középfokú oktatás társadalmi funkciói a dualizmusban. KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 15 (56). pp. 96-117. ISSN 1586-2410

Sasfi, Csaba (1998) Tandíj: elitképzés vagy közoktatás. II. József tandíj-rendeletének tanulságai. SZÁZADVÉG, 9 (nyár). pp. 133-157. ISSN 0237-5206

Sasfi, Csaba (2008) A felsőbb iskolázottság térhódítása a magyarországi későrendi társadalomban. TÖRTÉNELMI SZEMLE, 50 (2.). pp. 163-194. ISSN 0040-9634

Somogyvári, Lajos (2016) Munkára nevelés a szocialista pedagógiában: az orosz-szovjet előtörténet (1917–1958). ISKOLAKULTÚRA, 26 (1). pp. 82-92. ISSN 1215-5233

Szabó, Zoltán András (2015) Hivatkozási mintázatok, izoláció és ülésvezetői kontroll az 1924. évi középiskolai törvény nemzetgyűlési vitájában. Iskolakultúra, 25 (4). pp. 78-91. ISSN 1215-5233

Szögi, László and Hegyi, Ádám and Kiss, József Mihály and Kissné Bognár, Krisztina and Ladányi, Sándor and Szlavikovszky, Beáta and Tar, Attila and Varga, Júlia (2007) Az újkori külföldi magyar egyetemjárás adattárának összegyűjtése és kiadása = Assembling and Publishing of Documentation Concerning the Peregrination of Hungarians to Abroad Universities. Project Report. OTKA.

Szücs, László Gergely (2007) Volt-e a magyar filozófiaoktatásnak aranykora? ISKOLAKULTÚRA, 17 (11-12). pp. 169-179. ISSN 1215-5233

Szücs, László Gergely (2008) A "krachos liberalizmustól" a "magyar világnézetig". MÚLTUNK - POLITIKATÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 53 (4). pp. 40-60. ISSN 0864-960X

T

Tóth, Ágnes (2015) Struktur und Tätigkeit der Leitung des Minderheietenunterrichts in Ungarn in der ersten Hälfte der 1950er Jahre. Jahrbuch für deutsche und osteuropäische Volkskunde, 56. pp. 157-172. ISSN 0949-3409

V

V. Molnár, László (2000) Magyar–orosz kulturális kapcsolatok 1750–1815. Magyar Tudománytörténeti Szemle Könyvtára (17). Magyar Tudománytörténeti Intézet, Piliscsaba. ISBN 963-9276-00-6

V. Molnár, László and Gazda, István (2014) Apáczai Csere János műveinek kiadásai és a róla szóló irodalom válogatott bibliográfiája 2002-ig : Online hivatkozásokkal. A Magyar Tudománytörténeti Intézet tudományos közleményei, 27 . Magyar Tudománytörténeti Intézet, Budapest. (Unpublished)

Virág, Irén (2015) Deutsche kulturelle Einflüsse in der Bildung der ungarischen Magnaten. MGV Beitrag-Konferenzband. (In Press)

Virág, Irén (2013) Idegenként egy új hazában – Életképek a 19. századból. Társadalmi Együttélés (2013/3). pp. 1-17. ISSN 2063-6288

Virág, Irén (2013) Mit tanultak a mágnások? In: Tudás és tanulás. EBSCO, pp. 257-263.

Virág, Irén (2013) Nevelési hagyományok az Elbától nyugatra – a főrangú kastélyok világa. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES, XL. pp. 5-26. ISSN 1586-6181

Virág, Irén (2015) Physical education in the philanthropinums – The pedagogical work of Vieth and GutsMuths. Paedagogica Historica. (Submitted)

Virág, Irén (2014) Szemelvények a filantropizmus pedagógiai gondolataiból. In: Science for Education – Education for Science : 3rd International Conference. Bölcs Konstantin Egyetem, Nitra, pp. 287-297. ISBN 978-80-558-0555-9

Virág, Irén (2014) A filantropizmus jelenléte a magyarországi nőnevelő intézetekben. In: Új kutatások a neveléstudományokban. Változó életformák, régi és új tanulási környezetek. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 289-301.

Virág, Irén (2015) A filantropizmus pedagógiai gondolatainak megjelenése Magyarországon. Project Report. -. (Unpublished)

Virág, Irén (2015) The presence of philanthropism in Hungary. Ethics and Education. ISSN 1744-9642 (Submitted)

W

Wirth, Lajos (2010) TERÉZIÁNUMI VIZSGATÉTELEK MECHANIKÁBÓL. Vidéki Munkaerő-Fejlesztési Alapítvány, Jászberény. ISBN 963-0688-67-0, 978-963-0688-67-3

Á

Ábrahám, Barna (2014) Iskola és nemzetépítés. KORALL : TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 56. pp. 69-95. ISSN 1586-2410

This list was generated on Thu May 5 08:44:38 2016 CEST.