Szűts-Novák, Rita and Szűts, Zoltán (2019) A tanári kompetenciák néhány kérdése Imre Sándor pedagógiai rendszerében : „A tanítónak nem parancsolni kell tudni, hanem észrevétlenül kormányoznia” (Imre, 1928, 196.) ‒ Imre Sándor aktualitása = A Teacher Should Not Command Rather Steer Unnoticed (Imre, 1928, 196.) Teacher Competences In Sándor Imre's Pedagogical System. Különleges Bánásmód, 5 (2). pp. 55-62. ISSN 2498-5368
|
Text
SzűtsNovákSzűts201902.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (454kB) | Preview |
Abstract
Írásunkban visszanyúlva a magyar didaktikai hagyományokhoz, egy nem elhanyagolható neveléstörténeti jelentőséggel bíró, 20. századi magyar pedagógus a nevelésről, a tanári pályáról vallott gondolatait elemezzük, hiszen véleményünk szerint Imre Sándor neveléstudományi munkássága a mai korszerű oktatásra is hatással van. In this paper, referring back to the Hungarian didactic traditions, the author is examining the pedagogical thoughts of a 20th century Hungarian educator, Sándor Imre. The main statement of this paper is that his educational work of has an impact on today’s modern education.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Imre Sándor, pedagógia, neveléstörténet, tanítói szerep, Sándor Imre, pedagogy, educational history, pedagogical research |
Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 05 Aug 2019 14:03 |
Last Modified: | 05 Aug 2019 14:03 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/94740 |
Actions (login required)
Edit Item |