REAL

Items where Subject is "L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Number of items at this level: 149.

Article

Berzsenyi, Emese (2015) A társadalmi gondoskodás és tanítás történelmi előképei. Iskolakultúra, 2015 (9). pp. 100-112. ISSN 1215-5233

Bolvári-Takács, Gábor (2015) A Sárospataki Református Kollégium és a Magyar Tudományos Akadémia szellemi kapcsolatai. ZEMPLÉNI MÚZSA: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI ÉS KULTURÁLIS FOLYÓIRAT, 15 (2). pp. 21-33. ISSN 1585-7182

Brunelli, Márta (2015) International databases and instructions for use. Pedagógiatörténeti Szemle, 1 (4). pp. 102-106. ISSN 2415-9093

Bíró, Csilla (2017) Jesuit Methods of Teaching Latin in the 17-18th Century Trnava. KNIHA. pp. 1-9. ISSN 1336-5436 (Submitted)

Cora, Zoltán (2012) "Tanárok korfordulón" (Keller Márkus: A tanárok helye. A középiskolai tanárság professzionalizációja a 19. század második felében, magyar-porosz összehasonlításban. Budapest, L’Harmattan – 1956-os Intézet, 2010. 288 oldal). AETAS: TÖRTÉNETTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT, 27 (1). pp. 227-231. ISSN 0237-7934

Criblez, Lucien (2015) Bildungsreformen und die Neukonstituierung der Schweizer Bildungsforschung in den 1960er- und 1970er-Jahren. Pedagógiatörténeti Szemle, 1 (4). pp. 23-39. ISSN 2415-9093

Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér and R. Tóth, Krisztina (2008) A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

Csízy, Katalin (2007) Porphyrios: Pros Markellan. Acta Antiqua Academiae Scientiarum Hungaricae, 47 (2.6). pp. 227-236. ISSN 0044-5975

Farkas, László Róbert (2015) Hitoktatás a Csanádi Római Katolikus Egyházmegyében 1945 és 1956 között. ISKOLAKULTÚRA, 25 (1). pp. 68-97. ISSN 1215-5233

Frenyó, Zoltán (2014) Szent Ágoston pedagógiája. VIGILIA, 2014 (8). pp. 573-578. ISSN 0042-6024

Garai, Imre (2013) The Baron Jozsef Eotvos Collegium as an elite teacher training institute. The analysis of the admitted members between 1895 and 1950. HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE, 8 (1). pp. 215-231. ISSN 1971-1093

Gazda, István (1977) Mikor jelent meg az első Ratio Educationis? MAGYAR TUDOMÁNY, 22 (5). pp. 369-371. ISSN 0025-0325

Gazda, István and Marx, György and Béládi, Miklós and Erdei Grünwald, Mihály (1981) Németh László és a természettudomány. (Csak egy kultúránk van III.). FIZIKAI SZEMLE, 31 (3). pp. 104-109. ISSN 0015-3257

Glässerné Nagyillés, Anikó (2017) „A gyermek lelkében a mennyország leér a földre ...” : A jezsuiták és a vallásos gyermeknevelés. VERITATISIMAGO: TUDOMÁNYOS, MUZEOLÓFIAI, KULTÚRÁLIS FOLYÓIRAT, 1 (1). pp. 19-24.

Gyarmathy, Éva (2013) The Gifted and Gifted Education in Hungary. Journal for the Education of the Gifted, 36 (1). pp. 19-43. ISSN 0162-3532

Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233

Hild, Anne and Stisser, Anna (2015) Erziehungswissenschaftliche Lexika als Material zur Erforschung der Disziplingeschichte? Theoretisch-methodologische Überlegungen und inhaltliche Einblicke. Pedagógiatörténeti Szemle, 1 (4). pp. 40-61. ISSN 2415-9093

Ittzés, Gábor (2014) Reformáció és kultúra: Luther, Melanchthon és Arisztotelész a wittenbergi egyetemen a XVI. század elején I. Keresztyén Igazság, 102.sz (2014/2). pp. 21-30. ISSN 0865-2163

Knapp, Éva (2000) Az emblematika oktatásának forrásai a magyarországi jezsuita kollégiumokban. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 116. pp. 1-26. ISSN 0025-0171

Knapp, Éva (1992) Pálos iskoladrámák, királyi tanintézmények, katolikus papneveldék színjátékai. Sajtó alá rend. Varga Imre. Budapest 1990. Akadémiai Kiadó. IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 96. pp. 707-708.

Knapp, Éva (1995) Staud Géza: A magyarországi jezsuita iskolai színjátékok forrásai. IV. Mutatók. Összeáll., szerk. H. Takács Marianna. Budapest 1994. MTA Könyvtára. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 111. pp. 111-113. ISSN 0025-0171

Knapp, Éva (1993) Tamerlán (A lappangó pápai pálos iskoladráma magyar nyelvű programja 1761- ből). IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 97 (4). pp. 537-540.

Kéri, Katalin (2015) A kínai neveléstörténet hazai bemutatása a reformkortól a 20. század elejéig. Iskolakultúra, 25 (5-6). pp. 93-113. ISSN 1215-5233

Molnár-Kovács, Zsófia (2016) Az „Európa-kép” tartalmi vizsgálata a dualizmus kori középiskolai egyetemes történelemtankönyvekben. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). pp. 40-60. ISSN 2415-9093

Monok, István (1994) Iskoladráma és folklór. A noszvaji hasonló című konferencián elhangzott előadások. IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 98 (4). pp. 576-578. ISSN 0021-1486

Monok, István (1994) Magyarországi iskolai értesítők bibliográfiája: XVIII. századi érdemsorozatok. HUNGAROLOGIAI ÉRTESÍTŐ, 13 (3-4). p. 85. ISSN 0209-4800

Monok, István (1981) Peregrinuslevelek 1711–1750: Külföldön tanuló diákok levelei Teleki Sándornak. Szerk.: Hoffmann Gizella. SZEGEDI EGYETEM, 19 (15). p. 8. ISSN 0230-791X

Monok, István (1993) Varga Imre: A magyarországi protestáns iskolai színjátszás forrásai és irodalma. HUNGAROLOGIAI ÉRTESÍTŐ, 12 (3-4). p. 161. ISSN 0209-4800

Nagy, Adrienn (2016) A kereskedelmi iskoláink a 19. századi német és francia szakoktatás tükrében. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). pp. 61-84. ISSN 2415-9093

Németh, András (2016) Die historische Pädagogik in Ungarn. Geschichte und heutiger Stand = The Historical Educational Research in Hungary. His History and Actual Position. Espacio, Tiempo y Educación, 3 (1). pp. 85-110. ISSN 2340-7263

Németh, András (2004) Egyetemi neveléstudomány -reformpedagógia - magyar oktatásügyi reformok. MAGYAR PEDAGÓGIA, 104 (1). pp. 39-55. ISSN 0025-0260

Németh, András (2013) A NÉPTANÍTÓI SZAKISMERETEK KONSTRUKCIÓS FOLYAMATAI A 20. SZÁZAD ELEJÉN – A NÉPTANÍTÓK ENCIKLOPÉDIÁJA PÉLDÁJA ALAPJÁN (1911–1915). Magyar Pedagógia, 113 (2). pp. 101-118. ISSN 0025-0260

Németh, András (1997) Paradigmatikus irányzatok a magyar neveléstudomány fejlődéstörténetében. MAGYAR PEDAGÓGIA, 97 (3-4.). pp. 303-317. ISSN 0025-0260

Németh, András (2005) Reformpedagógia és életreform. ISKOLAKULTÚRA (2). pp. 2-68. ISSN 1215-5233

Németh, András (2008) Tudományfejlõdési tendenciák. EDUCATIO (1). pp. 208-220. ISSN 1216-3384

Németh, András (2017) The development’s phases of educational sciences as academic disciplin in Hungary in first half of the 20th century = Die Entwicklungsphasen der ungarischen Erziehungswissenschaft als Universitätsdisziplin in der ersten Hälfte des 20. Jahrhunderts. Foro de Educación, 15 (22). pp. 1-23. ISSN 1698-7802

Németh, András (2002) A herbartianizmus recepciója a pesti egyetemen. ISKOLAKULTÚRA (5). pp. 5-17. ISSN 1215-5233

Németh, András (2002) A herbartianizmus és a magyar oktatásügy. ISKOLAKULTÚRA (5). pp. 3-5. ISSN 1215-5233

Németh, András (2003) A magyar középiskolai tanárképzés fejlődése. ISKOLAKULTÚRA (3). pp. 53-72. ISSN 1215-5233

Németh, András (2009) A magyar középiskolai tanárképzés és szakmai professzió kialakulása a 18–20. században. EDUCATIO (3). pp. 279-290. ISSN 1419-8827

Németh, András (2005) A modern magyar iskolarendszer kialakulása a nemzetközi intézményfejlődési és recepciós folyamatok tükrében. ISKOLAKULTÚRA (5). pp. 50-70. ISSN 1215-5233

Németh, András (2013) A neveléstudomány főbb fejlődésmodelljei és tudományos irányzatai. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, 1 (1). pp. 18-63. ISSN 2063-9546

Németh, András (2015) A neveléstudomány nemzetközi modelljei és tudományos irányzatai. Magyar Pedagógia, 115 (3). pp. 255-294. ISSN 0025-0260

Németh, András (2008) A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe. ISKOLAKULTÚRA (9-10). pp. 3-10. ISSN 1215-5233

Németh, András (2006) A német pedagógiai historigráfia. ISKOLAKULTÚRA (4). pp. 93-110. ISSN 1215-5233

Németh, András (2008) A néptanítói tudás konstrukciója az Elemi népoktatás enciklopédiájában. ISKOLAKULTÚRA (5-6). pp. 86-103. ISSN 1215-5233

Németh, András (2002) A reformpedagógia gyermekképe. A szent gyermek mítoszától a gyermeki öntevékenység funkcionális gyakorlatáig. ISKOLAKULTÚRA (3). pp. 21-32. ISSN 1215-5233

Németh, András (2005) A századelő magyar életreform törekvései. ISKOLAKULTÚRA (2). pp. 38-51. ISSN 1215-5233

Németh, András (2002) A tanterem és berendezésének története. ISKOLAKULTÚRA (9). pp. 17-28. ISSN 1215-5233

Németh, András and Pukánszky, Béla (1999) Magyar reformpedagógiai törekvések a XX. század első felében. MAGYAR PEDAGÓGIA, 99 (3). pp. 245-262. ISSN 0025-0260

Németh, András and Pukánszky, Béla (1998) Paradigmen in der Geschichte der ungarischen Pädagogik. Paedagogica Historica, 34 (1). pp. 275-292. ISSN 0030-9230

Németh S., Katalin (2015) Történetek a mélyföldről, Magyarország és Németalföld kapcsolata a kora újkorban, Szerkesztette Bozzay Réka, Debrecen, Printart-Press, 2014. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 131 (2). pp. 242-245. ISSN 0025-0171

Pethő, Villő and Gévayné Janurik, Márta (2016) A szegedi Városi Zeneiskola története 1935-1945 között. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). pp. 85-101. ISSN 2415-9093

Polenghi, Simonetta (2015) Italian academic pedagogical magazines in the history of education in the XX century. Pedagógiatörténeti Szemle, 1 (4). pp. 1-22. ISSN 2415-9093

Polónyi, István (2015) A hazai felsőoktatás-politika átalakulása. Iskolakultúra, 5-6. pp. 3-14. ISSN 1215-5233

Sasfi, Csaba (2001) Az oktatás társadalomtörténeti megközelítése: négy nemesifjú kiművelése a reformkorban. KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 3-4. pp. 20-52. ISSN 1586-2410

Sasfi, Csaba (2010) Felekezetiség és a középiskolai szocializáció színterei. SZÁZADOK, 144. pp. 563-593. ISSN 0039-8098

Sasfi, Csaba (2014) Reprodukció és mobilitás. A középfokú oktatás társadalmi funkciói a dualizmusban. KORALL: TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 15 (56). pp. 96-117. ISSN 1586-2410

Sasfi, Csaba (1998) Tandíj: elitképzés vagy közoktatás. II. József tandíj-rendeletének tanulságai. SZÁZADVÉG, 9 (nyár). pp. 133-157. ISSN 0237-5206

Sasfi, Csaba (2008) A felsőbb iskolázottság térhódítása a magyarországi későrendi társadalomban. TÖRTÉNELMI SZEMLE, 50 (2.). pp. 163-194. ISSN 0040-9634

Schmelczer-Pohánka, Éva (2016) Hallgatói periodikumok a pécsi Magyar Királyi Erzsébet Tudományegyetemen. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 132 (2). pp. 185-209. ISSN 0025-0171

Somogyvári, Lajos (2016) Munkára nevelés a szocialista pedagógiában: az orosz-szovjet előtörténet (1917–1958). ISKOLAKULTÚRA, 26 (1). pp. 82-92. ISSN 1215-5233

Somogyvári, Lajos (2016) Oktatáspolitikai irányváltás a Szovjetunióban: egy iskolareform anatómiája (1958). Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). pp. 23-39. ISSN 2415-9093

Szabó, Zoltán András (2015) Hivatkozási mintázatok, izoláció és ülésvezetői kontroll az 1924. évi középiskolai törvény nemzetgyűlési vitájában. Iskolakultúra, 25 (4). pp. 78-91. ISSN 1215-5233

Szücs, László Gergely (2007) Volt-e a magyar filozófiaoktatásnak aranykora? ISKOLAKULTÚRA, 17 (11-12). pp. 169-179. ISSN 1215-5233

Szücs, László Gergely (2008) A "krachos liberalizmustól" a "magyar világnézetig". MÚLTUNK - POLITIKATÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 53 (4). pp. 40-60. ISSN 0864-960X

Tenorth, Heinz-Elmar (2015) Erziehungswissenschaft in Deutschland – nationale Form, kulturelle Differenzen. Pedagógiatörténeti Szemle, 1 (4). pp. 62-94. ISSN 2415-9093

Tóth, Ágnes (2015) Struktur und Tätigkeit der Leitung des Minderheietenunterrichts in Ungarn in der ersten Hälfte der 1950er Jahre. Jahrbuch für deutsche und osteuropäische Volkskunde, 56. pp. 157-172. ISSN 0949-3409

Vajda, Zsuzsanna (2016) Pszichometria Magyarországon a 20. század első felében. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). 1-22.. ISSN 2415-9093

Vass, Dorottea (2016) Amikor a mesehallgatóból meseolvasó lesz: Az olvasásszeretet kialakulásának három próbatétele. Iskolakultúra, 26 (7-8). pp. 14-24. ISSN 1215-5233

Vincze, Beatrix (2015) Pädagogik in Österreich. Pedagógiatörténeti Szemle, 1 (4). pp. 95-101. ISSN 2415-9093

Virág, Irén (2015) Deutsche kulturelle Einflüsse in der Bildung der ungarischen Magnaten. MGV Beitrag-Konferenzband. (In Press)

Virág, Irén (2013) Idegenként egy új hazában – Életképek a 19. századból. Társadalmi Együttélés (2013/3). pp. 1-17. ISSN 2063-6288

Virág, Irén (2013) Nevelési hagyományok az Elbától nyugatra – a főrangú kastélyok világa. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES, XL. pp. 5-26. ISSN 1586-6181

Virág, Irén (2015) Physical education in the philanthropinums – The pedagogical work of Vieth and GutsMuths. Paedagogica Historica. (Submitted)

Virág, Irén (2015) The presence of philanthropism in Hungary. Ethics and Education. ISSN 1744-9642 (Submitted)

Ábrahám, Barna (2014) Iskola és nemzetépítés. KORALL : TÁRSADALOMTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 56. pp. 69-95. ISSN 1586-2410

Book Section

Balog, Beáta (2017) Életreformelemek megjelenése az 1920–1930-as években a Magyar Lányok című folyóiratban. In: Továbbélő utópiák -- magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Neveléstudomány-történeti tanulmányok . Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 58-80. ISBN 978-963-693-738-6

Boreczky, Ágnes and Fenyves, Márk (2017) Dienes Valéria bécsi évei és az Orkesztika Iskola. In: Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Neveléstudomány-történeti tanulmányok . Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 122-140. ISBN 978-963-693-738-6

Borsodi, Csaba (2014) A kiegyezéstől a fordulatig. In: Historia critica. Publicationes Instituti Historici Universitatis Budapestinensis de Rolando Eötvös nominatae (1). ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 267-279. ISBN 978-963-284-542-5

Bóné, Dalma and Rébay, Magdolna (2016) Az Esterházy és a Festetics család néhány tagjának neveltetése a dualizmus korában. In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása. Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Debrecen, pp. 17-29. ISBN 978-963-473-929-6

Csapó, Benő (2009) Az oktatás Magyarországon az ezredforduló körüli évtizedekben - fejlődési tendenciák és megoldásra váró problémák. In: Az oktatás közügy: VII. Nevelésügyi Kongresszus : zárókötet. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, pp. 139-157. ISBN 978-963-06-7276-4

Csépe, Valéria (2014) Az olvasás rendszere, fejlődése és modelljei. In: Pszicholingvisztika. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 339-370. ISBN 978 963 05 9499 8

Fenyves, Márk and Pethő, Villő (2017) Dienes Valéria és Bárdos Lajos misztériumjátékai Orkesztika és kórusmozgalom, hatások, intézményesülési lehetőségek. In: Továbbélő utópiák -- magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Neveléstudomány-történeti tanulmányok . Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 81-121. ISBN 978-963-693-738-6

Frauhammer, Krisztina (2014) Imakönyvek a katolikus lány- és nőnevelés szolgálatában a 19. és 20. század fordulóján. In: A CSALÁD EGYKOR ÉS MA. OR-ZSE, Szeged; Budapest, pp. 157-166. ISBN 978-963-306-293-7

Földiné Irtl, Melinda and Komár, Lajos (2017) Az indo-tibeti hatások és a két világháború közötti magyar életreform. In: Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Neveléstudomány-történeti tanulmányok . Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 190-214. ISBN 978-963-693-738-6

Fügedi, János (2013) A Lábán-kinetográfia a Szentpál-iskolában. In: Mozdulat – a magyar mozdulatművészet a korabeli társadalom és művészet tükrében. Gondolat, Budapest, Hungary, pp. 142-163. ISBN 978-963-693-501-6

Gyöngyössy, Orsolya (2017) Adatok a római katolikus plébánosok erkölcsfegyelmezési gyakorlatának vizsgálatához. In: A normán innen és túl : Tanulmányok a Torténeti Kollégium konferenciáj rínak elóadásaiből. ELTE BTK Történeti Kollégium, Budapest, pp. 215-226. ISBN 978-963-284-882-2

Knapp, Éva (1995) Az ifjú Theodosius. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1033-1044.

Knapp, Éva (1995) Demetrius. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 972-975.

Knapp, Éva (1995) Fridericus. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1088-1093.

Knapp, Éva (1995) Joacház. In: Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 929-930.

Knapp, Éva (1995) Joannes Cantacuzenus. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1058-1059.

Knapp, Éva (2000) A nagyszebeni jezsuita iskolai színjátszás első szöveges emléke: Szent Alexius (1709). In: Demeter Júlia (szerk.): A magyar színház születése I. A régi magyar színház . Miskolci Egyetemi Kiadó, Miskolc, pp. 221-230. ISBN 963 661 407 5

Knapp, Éva (1995) A szeretet és erősség ritka példája. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 985-995.

Korondi, Ágnes (2014) Író és olvasó nők a középkori Magyarországon. In: A zsoltártól a rózsaszín regényig: Fejezetek a magyar női művelődés történetéből. Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest, pp. 43-58. ISBN 978 963 9401 98 3

Nagy, Andrea and Németh, András (2017) Az osztrák-német életreform-törekvések magyar recepciója a szentendrei Bubán-kolónia és az Életreform című folyóirat példája alapján. In: Továbbélő utópiák -- magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 9-34. ISBN 978-963-693-738-6

Németh, András and Biró, Zsuzsanna Hanna (2016) A magyar neveléstudomány diszciplína jellemzőinek és kognitív tartalmainak változásai a 20. század második felében. In: Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Neveléstudomány-történeti Tanulmányok (12). Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 7-118. ISBN 978 963 693 716 4

Papp, Ágnes (2012) Traditio Iohannis Hollandrini - Tonare. In: Cantus Planus Study Group of the International Musicological Society. Papers Read at the 16th meeting Vienna, Austria, 2011. Österreichische Akademie der Wissenschaften, Komission für Musikforschung, Wien, pp. 301-308. ISBN 978 3-85119-336-7

Pukánszky, Béla (2012) Professionalizzazione dei maestri e immagine del bambino nella scuola elementare ungherese del XIX secolo. In: La scuola degli Asburgo. Pedagogia e formazione degli insegnanti tra il Danubio e il Po (1773-1918). Teoria e Storia dell’Educazione (13). SEI Editrice, Torino, pp. 229-239. ISBN 978-88-05-07299-6

Pukánszky, Béla (2014) A tanárképzés történeti hagyományai Magyarországon. In: A tanárképzés jövőjéről. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 103-128. ISBN 978-963-682-790-8

Pukánszky, Béla (2014) The thoughts of Albert Szent-Györgyi on pedagogy. In: The intellectual heritage of Albert Szent-Györgyi. Szegedi Egyetemi Tudástár (2). Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 153-169. ISBN 978-963-306-347-7

Rébay, Magdolna (2015) Arisztokrata jelenlét a pozsonyi királyi katolikus főgimnáziumban a dualizmus korában. In: Nem ismert. Nem ismert. (Unpublished)

Rébay, Magdolna (2016) A Batthyány és a Zichy család egyes tagjainak neveltetése a dualizmus korában. In: UNSPECIFIED UNSPECIFIED. (In Press)

Rébay, Magdolna (2016) Gróf Széchényi Dénes (1828–1892) gyermekeinek nevelése a családi levelezés tükrében. In: UNSPECIFIED UNSPECIFIED. (Submitted)

Rébay, Magdolna (2016) Négy erdélyi arisztokrata család/nemzetség (Jósika, Klebelsberg, Majthényi, Mikes) tagjai a kalksburgi jezsuita kollégiumban és a bécsi Theresianumban a dualizmus korában. In: A PEDAGÓGUSKÉPZÉS XXI. SZÁZADI PERSPEKTÍVÁI. Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet, Doceo Egyesület, Kolozsvár. (Submitted)

Rébay, Magdolna (2017) A fiúk nevelése és oktatása négy arisztokrata családban (gr./hg. Lónyay, br. Mednyánszky, br. Podmaniczky, br. Splényi) a dualizmus korában. In: A tanulás új útjai: HERA Évkönyvek IV. Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, pp. 599-619. ISBN 978-615-5657-01-6

Rébay, Magdolna (2016) A nevelés-oktatás három arisztokrata (Teleki, Vay, Wesselényi) családban a dualizmus korában. In: UNSPECIFIED UNSPECIFIED. (Submitted)

Sasfi, Csaba (2006) Az oktatás társadalomtörténete. In: Zsombékok. Századvég Kiadó, Budapest, pp. 509-539. ISBN 963 7340 21 1

Stipta, István (2015) Debrecen helyett Miskolc. In: Ünnepi tanulmányok Bíró György professzor 60. születésnapjára. Novotni Alapítvány a Magánjog Fejlesztéséért, Miskolc, pp. 509-523. ISBN 978 963 9360 94 5

Szente, Dorina (2017) A Gyöngyösbokréta mozgalom rituális világa : A hagyomány őrzésének árnyoldalai. In: Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Neveléstudomány-történeti tanulmányok . Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 141-159. ISBN 978-963-693-738-6

Szádoczki, Vera (2017) Makó Pál és az 1777-es Ratio Educationis. In: Scientiarum miscellanea. Latin nyelvű tudományos irodalom Magyarországon a 15-18. században. Lazi Könyvkiadó, Szeged, pp. 229-241. ISBN 978–963–267–324–0

Tészabó, Júlia (2017) Fiatal nők az iparművészetben és a dilettantizmus problémája Magyarországon, a 20. század első felében. In: Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Neveléstudomány-történeti tanulmányok . Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 160-189. ISBN 978 963 693 738 6

Vincze, Beatrix (2017) A földi édenhez vezető „harmadik utas” elméleti és gyakorlatok modellek a két világháború közötti Magyarországon. In: Továbbélő utópiák -- magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Neveléstudomány-történeti tanulmányok . Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 35-57. ISBN 978 963 693 738 6

Virág, Irén (2013) Mit tanultak a mágnások? In: Tudás és tanulás. EBSCO, pp. 257-263.

Virág, Irén (2014) Szemelvények a filantropizmus pedagógiai gondolataiból. In: Science for Education – Education for Science : 3rd International Conference. Bölcs Konstantin Egyetem, Nitra, pp. 287-297. ISBN 978-80-558-0555-9

Virág, Irén (2014) A filantropizmus jelenléte a magyarországi nőnevelő intézetekben. In: Új kutatások a neveléstudományokban. Változó életformák, régi és új tanulási környezetek. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 289-301.

Monograph

Donáth, Péter (2008) Oktatáspolitika és tanítóképzés. Preparandiák, prepák és tanáraik a 20. századi Magyarországon = Education policy and elementary school teachers' training. Intermediate-level teachers' training institutions ('preparandias') and their pupils ('prepas') and teachers in Hungary in the 20. century. Project Report. OTKA.

Fehér, Katalin and Dombi, Alice and Fodor, László and Horváth, Beatrix and Kereszty, Orsolya (2006) A reformkori Magyarország nevelésügye a sajtó tükrében = Press and pedagogy in Hungary during the Reformed Age. Project Report. OTKA.

Kozma, Tamás and Balogh, László and Brezsnyánszky, László and Fekete, Károly and Fenyo, Imre and Holik, Ildikó and Kiss, Endre and Orosz, Gábor János and Ugrai, János and Vincze, Tamás András (2006) A "debreceni iskola". Pedagógiai-tanárképzési irányzatok és képviselőik történeti-regionális összefüggésben = The National Protestant experience in the East-European education. The case of Debrecen and the Partium Region. Project Report. OTKA.

Ladányi, Andor (2008) A középiskolai tanárképzés története = The History of Teacher Education (for Upper Secondary Education). Project Report. OTKA.

Mann, Miklós and Golnhofer, Erzsébet and Hegedűs, Judit and Mikonya, György and Szabolcs, Éva (2006) Pedagógia és politika a 20. század második felében Magyarországon = Education and politics in Hungary in the second half of the 20th century. Project Report. OTKA.

Mikonya, György and Ehrenhard, Skiera and Kiss, Endre and Németh, András and Pronczynsky, Andreas and Pukánszky, Béla (2007) Életreform mozgalmak és a reformpedagógia = Life-style reform movements and the progressive education. Project Report. OTKA.

Nagy, Péter Tibor and Bara, Zsuzsanna and Biró, Zsuzsanna Hanna and Fekete, Szabolcs and Juhászné Hartmann, Magdolna and Karády, Viktor Győző and Maár, Tiborné and Szücs, László Gergely and Zombai, Tamás (2012) Középiskolai tanárok Magyarországon 1900-1950 = Secondary school teachers. Hungary, 1900-1945. Project Report. OTKA.

Nagy, Péter Tibor and Biró, Zsuzsanna and Híves, Tamás and Pálnik, László and Sárkány, Eszter and Szabó, Lajos (2008) Az iskolázottság térszerkezete a két világháború közötti Magyarországon = The level of education in the regions of mid-war Hungary. Project Report. OTKA.

Pukánszky, Béla and Kékes Szabó, Mihály and Németh, András and Nóbik, Attila (2008) A magyar neveléstörténet-írás historiográfiája a neveléstörténeti monográfiák és tankönyvek tükrében (1848-1948) = The historiography of the hungarian educational history on the basis of the manuals and textbooks on the history of education. Project Report. OTKA.

Szögi, László and Hegyi, Ádám and Kiss, József Mihály and Kissné Bognár, Krisztina and Ladányi, Sándor and Szlavikovszky, Beáta and Tar, Attila and Varga, Júlia (2007) Az újkori külföldi magyar egyetemjárás adattárának összegyűjtése és kiadása = Assembling and Publishing of Documentation Concerning the Peregrination of Hungarians to Abroad Universities. Project Report. OTKA.

Virág, Irén (2015) A filantropizmus pedagógiai gondolatainak megjelenése Magyarországon. Project Report. -. (Unpublished)

Book

Ekler, Péter and Kiss Farkas, Gábor, eds. (2015) Augustinus Moravus Olomucensis: Proceedings of the International Symposium to Mark the 500th Anniversary of the Death of Augustinus Moravus Olomucensis (1467–1513). Magyar Tudományos Akadémia Bölcsészettudományi Kutatóközpont Irodalomtudományi Intézete - Országos Széchényi Könyvtár. ISBN ISBN:978-963-200-636-9

Németh, András and Garai, Imre and Szabó, Zoltán András, eds. (2016) Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Neveléstudomány-történeti Tanulmányok (12). Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 693 716 4

Vincze, Beatrix and Németh, András, eds. (2016) Survival of Utopias: Life Reform and Progressive Education - an Austrian and Hungarian Comparative Research = Továbbélő utópiák: életreform és reformpedagógia – osztrák- magyar összehasonlító vizsgálatok. Eötvös Loránd University, Budapest. ISBN 978-963-693-700-3

Németh, András and Vincze, Beatrix, eds. (2017) Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások. Neveléstudomány-történeti tanulmányok . Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 693 738 6

Bicsák, Zsanett Ágnes (2016) Vált(akozó) olvasatok Johann Friedrich Herbart pedagógiájának hazai recepciójában. Gondolat, Budapest. ISBN 978-963-693-719-5

Bolvári-Takács, Gábor (2015) Követek és követők. Zempléni Múzsa, Sárospatak. ISBN 978-963-12-3094-9

Boruzsné Bűdi, Katinka and Ferkó, Enikő and Losoncziné Munkácsi, Edit and Mucsi, László and Óváry, Zoltán and Rébay, Magdolna and Támba, Renátó (2017) "…szelíd, de szigorú és egyben nagyon igazságos bánásmódban…”: Arisztokraták nevelése-oktatása Magyarországon a XIX–XX. században. Belvedere Meridionale, Szeged. ISBN 978-615-5372-74-2

Csízy, Katalin (2015) Az európai hagyomány és az ideális vezető politikus. L'Harmattan, Budapest, Eötvös Collegium. (Unpublished)

Durovics, Alex and Kónya, Péter (2015) Az Eperjesi Kollégium felsőfokú hallgatói, 1667-1850. Felsőoktatástörténeti kiadványok (11). MTA ELTE Egyetemtörténeti Kutatócsoport, Budapest. ISBN 978-963-284-768-9

Ekler, Péter (2011) "Margarita poetica". A humanista alapműveltség olvasmányai a Kárpát-medencében 1526-ig. Antológia. Nemzeti Téka . Gondolat - Országos Széchényi Könyvtár, Budapest. ISBN 978 963 693 315 9

Gidó, Attila (2013) Oktatási intézményrendszer és diákpopuláció Erdélyben 1918-1948 között. Erdélyi Tudományos Füzetek (276). Erdélyi Múzeum-Egyesület, Kolozsvár. ISBN 978-606-8178-75-2

Hegyi, Ádám Alex and Szögi, László (2016) Magyarországi diákok svájci egyetemeken és főiskolákon 1526-1919. Magyarországi diákok egyetemjárása az újkorban (23). ELTE Egyetemi Levéltár, Budapest. ISBN 9789632847719

Németh, András (2013) Abhandlungen zur Geschichte der ungarischen Pädagogik und Schule von dem 18. bis zum 19. Jahrhundert. Novalis, 1 . Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 693 190 2

Németh, András (2013) Erziehungswissenschaft in Ungarn (1870–1952). Novalis, 2 . Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 693 206 0

Németh, András (2014) Lebensreform,Reformpädagogik und Lehrerberuf. Novalis, 4 . Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 693 545 0

Németh, András (2014) A magyar neveléstudomány fejlődése. Nemzetközi tudományfejlődés és recepciós hatások, egyetemi tudománnyá válás, középiskolai tanárképzés. Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 963 389 334 8

Németh, András and Szabó, Zoltán András and Hild, Anna and Stisser, Anna and Criblez, Lucien and Garai, Imre and Sáska, Géza and Szabolcs, Éva and Golnhofer, Erzsébet and Brezsnyánszky, László and Karády, Viktor Győző (2015) Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében. Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 693655 6

V. Molnár, László (2000) Magyar–orosz kulturális kapcsolatok 1750–1815. Magyar Tudománytörténeti Szemle Könyvtára (17). Magyar Tudománytörténeti Intézet, Piliscsaba. ISBN 963-9276-00-6

V. Molnár, László and Gazda, István (2014) Apáczai Csere János műveinek kiadásai és a róla szóló irodalom válogatott bibliográfiája 2002-ig : Online hivatkozásokkal. A Magyar Tudománytörténeti Intézet tudományos közleményei, 27 . Magyar Tudománytörténeti Intézet, Budapest. (Unpublished)

Veress, Emőd and Kokoly, Zsolt (2016) Jogászképzés a Bolyai Tudományegyetemen 1945-1959. Sapientia Hungarian University of Transylvania, Kolozsvár. ISBN 978-973-0-22081-0

Wirth, Lajos (2010) TERÉZIÁNUMI VIZSGATÉTELEK MECHANIKÁBÓL. Vidéki Munkaerő-Fejlesztési Alapítvány, Jászberény. ISBN 963-0688-67-0, 978-963-0688-67-3

This list was generated on Sat Oct 21 16:05:41 2017 CEST.