Achs, Károlyné (2006) A református iskolák, tanáregyéniségek, diákmozgalmak emberformáló hatása : Kiss Géza református lelkész diákévei. ACTA PAPENSIA, 6 (1-4). pp. 123-155. ISSN 1587-6292
|
Text
AP_2006_1-4_123-155_Achs.pdf Download (356kB) | Preview |
Abstract
Közoktatásügyünk útvesztőiben mind nagyobb szükségünk van rá, hogy ne csupán a modern pedagógiai elméletekben, hanem a hagyomány követhető példáiban is keressük az eligazítást. Tanári munkám során sokszor kellett látnom, hogy a számok, statisztikák mennyire csak a felszínen érintik azt, ami az iskolában történik, s bár vonhatunk le belőlük némi következtetéseket, legtöbbször éppen arról nem adnak hírt, ami a pedagógia alapkérdése lenne: az emberi lélek fejlődéséről. Ezért választottam — egy-két régi iskolánk életébe beletekintve — azt a módszert, hogy egyetlen ember — édesapám — kibontakozásában, a szolgálatra megérésében figyeljem meg az iskolák, tanáregyéniségek, ifjúsági mozgalmak szerepét. Itt-ott magamnak is szükségem volt számokra, de ahol belsőbb területekre merészkedtem, ott a vallomásokból — mégoly’ intimekből is — kellett a lényegre következtetnem.2 Tudom, hogy egy lélek útja az Isten titka. De látva fiatalságunk sokszor vergődő útkeresését, ha segíthetnék vele, talán szabad ezt a titkot — szorongva bár — megközelítenem.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BR Christianity / kereszténység > BR140-1510 History / egyháztörténet L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Beáta Bavalicsné Kerekes |
Date Deposited: | 02 May 2024 13:32 |
Last Modified: | 02 May 2024 13:32 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/193754 |
Actions (login required)
Edit Item |