REAL

Items where Subject is "L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | E | G | H | K | L | M | P | R | S | T | V
Number of items at this level: 62.

A

Ale Ebrahim, Nader (2013) Introduction to the Research Tools Mind Map. Research World, 10 (4). pp. 1-3. ISSN 0974-2379

B

Bogdán, Péter (2014) MONITOR Live - Egy kritikai műhely állásfoglalása és javaslatai a romák tankönyvi megjelenéséről. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 2014 (9-10). pp. 84-88. ISSN 1215-1807

Borda-Fazekas, Adrienn and D. Molnár, Éva (2012) Diszlexiás és többségi tanulók szövegértése és olvasási motivációja. In: XII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2012. november 08-10., Budapest, Magyarország.

C

Cs. Czachesz, Erzsébet and Molnár, Edit Katalin and Vidákovich, Tibor (2008) Olvasásmegértés, műfajismeret és jelentéskonstrukció. (A műfajok és szerepük az olvasásmegértésben és a jelentéskonstrukcióban 10-18 éves korban) = Reading comprehension, genre and the construction of meaning. Project Report. OTKA.

Csapó, Benő (2001) Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. MAGYAR PEDAGÓGIA (3). pp. 373-391. ISSN 0025-0260

Csapó, Benő (1998) Iskolai tudás és vizsgarendszer. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 48 (2). pp. 51-60. ISSN 1215-1807

Csapó, Benő (2008) Tudásakkumuláció a közoktatásban. In: Tankönyvdialógusok. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 95-108. ISBN 978-963-682-608-6

Csapó, Benő (2001) A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. MAGYAR PEDAGÓGIA (4). pp. 511-530. ISSN 0025-0260

Csapó, Benő (2002) A képességek fejlődési ütemének egységes kifejezése: a gamma koefficiens. MAGYAR PEDAGÓGIA (3). pp. 391-410. ISSN 0025-0260

Csapó, Benő (2008) A taneszközfejlesztés megalapozása: a tudásról való tudás. In: Tankönyvdialógusok. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-21. ISBN 978-963-682-608-6

Csapó, Benő and Bogárné Németh, Mária and Korom, Erzsébet and Molnár, Gyöngyvér and Nagy, Lászlóné (2008) Az iskolában elsajátított tudás minőségének értékelése = Evaluation of the quality of students' knowledge. Project Report. OTKA.

Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér and R. Tóth, Krisztina (2008) A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

Csernicskó, István (2015) Az ukrán mint államnyelv oktatása Kárpátalján: helyzet, problémák és feladatok. In: Nyelvtanulás - nyelvtanítás. Konstantin Filozófus Egyetem, Nyitra, pp. 11-22. ISBN 978-80-558-0762-1

Csernicskó, István (2015) Teaching Ukrainian as a State Language in Subcarpathia: situation, problems and tasks. In: Language learning and teaching: state language teaching for minorities. Constantine the Philosopher University, Nitra, pp. 11-23. ISBN 978-80-558-0761-4

Csullog, Krisztina and D. Molnár, Éva and Lannert, Judit (2014) A tanulók matematikai teljesítményét befolyásoló motívumok és stratégiák vizsgálata a 2003-as és 2012-es PISA-mérésekben. In: Hatások és különbségek. Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján. Oktatási hivatal, Budapest, pp. 165-211. ISBN 978-615-80018-0-9

Csépe, Valéria (2014) Kép, szókép, hívókép. In: A kép – sokféle nézetben. Tudományos témák találkozásai (ISSN 2064-552X) . Archaeolingua Alapítvány, Budapest, pp. 45-62. ISBN 978-963-9911-51-2

Csíkos, Csaba and Molnár, Éva and Tarkó, Klára and Zsigmond, István (2007) A metakogníció iskolai fejlesztésének alapjai = Foundations for developing students` metacognition. Project Report. OTKA.

D

D. Molnár, Éva (2014) Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 29-54. ISBN 978-963-508-751-8

D. Molnár, Éva (2015) Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében. Iskolakultúra. (Submitted)

D. Molnár, Éva (2015) Magyar tanulók matematikai énképe és önhatékonysága a PISA-mérések alapján. In: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2015. április 23-25, Szeged, Magyarország.

D. Molnár, Éva (2013) Tudatos fejlődés. Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata. Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 05 9400 4

D. Molnár, Éva (2014) A naplózás módszerének lehetőségei az önszabályozott tanulás vizsgálatában. In: XII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2014. május 1-3., Szeged, Magyarország.

D. Molnár, Éva (2014) A tanulási motívumok és stratégiák szerepe a magyar tanulók teljesítményében a PISA-mérések alapján. In: XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2014. november 6-8., Debrecen, Magyarország.

D. Molnár, Éva and Kovács, Dénes (2014) Tanulási stratégiák és motívumok daganatos betegségből gyógyult gyerekek és osztálytársaik körében. In: XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2014. november 6-8. , Debrecen, Magyarország.

D. Molnár, Éva and Molnár, Edit Katalin (2013) A szövegalkotás és a szövegértés összefüggései egy 9. évfolyamos mintán. In: XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2013. április 11-13., Szeged, Magyarország.

D. Molnár, Éva and Molnár, Edit Katalin and Józsa, Krisztián (2012) Az olvasásvizsgálatok eredményei. In: Mérlegen a magyar iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-82. ISBN 978-963-19-7233-7

E

Engler, Ágnes (2013) The Attitude of Men and Women in Higher Education towards Life-Long Learning. In: Students in a Cross-Border Region Higher Education for Regional Social Cohesion. University of Oradea Press, Oradea, pp. 97-107.

G

Golden, Dániel (2014) Amit a színházi nevelésről tudni kell. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 64 (5-6). pp. 121-126. ISSN 1215-1807

Gurzó, Klára and Horn, Dániel (2015) A korai iskolai szelekció hosszú távú hatása. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 62 (10). pp. 1070-1096. ISSN 0023-4346

Gyarmathy, Éva (2013) Tehetség és tehetséggondozás a 21. század elején Magyarországon. Neveléstudomány Online.

Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233

H

Hatvani, Erzsébet and Hegedűs, Judit (2015) A javítóintézeti nevelésre vonatkozó és kapcsolódó szakirodalom jegyzéke. Documentation. Nagykanizsai Javítóintézet. (Submitted)

Hegedűs, Judit and Fekete, Márta (2014) Korai iskolaelhagyás és a kriminalitás kapcsolata, kezelésének lehetőségei. Project Report. Tempus Közalapítvány.

K

Knapp, Éva (2000) Az emblematika oktatásának forrásai a magyarországi jezsuita kollégiumokban. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 116. pp. 1-26. ISSN 0025-0171

Knapp, Éva (1995) Az ifjú Theodosius. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1033-1044.

Knapp, Éva (1995) Demetrius. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 972-975.

Knapp, Éva (1995) Fridericus. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1088-1093.

Knapp, Éva (1995) Joacház. In: Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 929-930.

Knapp, Éva (1995) Joannes Cantacuzenus. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1058-1059.

Knapp, Éva (1993) Tamerlán (A lappangó pápai pálos iskoladráma magyar nyelvű programja 1761- ből). IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 97 (4). pp. 537-540.

Knapp, Éva (2000) A nagyszebeni jezsuita iskolai színjátszás első szöveges emléke: Szent Alexius (1709). In: Demeter Júlia (szerk.): A magyar színház születése I. A régi magyar színház . Miskolci Egyetemi Kiadó, Miskolc, pp. 221-230. ISBN 963 661 407 5

Knapp, Éva (1995) A szeretet és erősség ritka példája. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 985-995.

Kotschy, Andrásné (2000) A keresztény pedagógus és iskola. VIGILIA, 64 (5). pp. 345-354. ISSN 0042-6024

Kovács, Gábor (2014) Idegennyelv-elsajátítás. In: Pszicholingvisztika 1-2. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 593-674. ISBN 978 963 05 9499 8

Kovács, Réka (2015) Az e-nyelvtanulás jelenéről és jövőjéről a slovake.eu többnyelvű, szlováknyelv-oktató weboldal tükrében. ECONOMICA (SZOLNOK), 7 (4). pp. 105-114. ISSN 1585-6216

Kárpáti, Andrea and D. Molnár, Éva and Munkácsy, Katalin (2014) Pedagogising Knowledge in Multigrade Roma Schools: potentials and tensions of innovation. European Educational Research Journal, 13 (3). pp. 325-337.

L

Lükő, István (2006) Berufspädagogische Experimente in der holztechnischen Fachausbildung. In: 35. Internationalen IGIP Symposium, 2006.09.18-2006.09.21, Tallin.

Lükő, István (2007) Egy tankönyvkutatási beszámoló részletei : A tankönyvek hatásvizsgálata a környezeti nevelésben. ISKOLAKULTÚRA, 17 (8-10). pp. 80-91. ISSN 1215-5233

Lükő, István (2007) Engineer-training with system-aspect for the future: the system-aspect and the EQF are in the centre. In: Joint forces in engineering education towards exellence, 2007.07.04-2007.07.07, Miskolc.

M

Maróti, Andor (2015) A tanuló felnőtt. ELTE Az Élethosszig Tartó Művelődésért Alapítvány. ISBN 9789638943231

Molnár, Éva (2013) Az önszabályozott tanulás szerepe daganatos betegségből gyógyult gyerekek iskolai reintegrációjában. In: Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése. Nemzedékek tudása, Budapest, pp. 47-64. ISBN 978 - 963 - 19 - 7494 -2

Muha, Lajos (2007) Az informatikai biztonság oktatása. In: Felsőoktatási matematikai-, fizika- és számítástechnika oktatók XXXI. Konferenciája. Dunaújvárosi Főiskola Kiadói Hivatala, Dunaújváros, pp. 202-205. ISBN 978-963-216-270-6

P

Pléh, Csaba (2014) Az ént körülvevő hálózatok meghatározói. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2013. EKF Líceum Kiadó, Eger, pp. 193-205.

Pléh, Csaba (2014) A nevelés biológiai és pszichológiai alapjairól. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 11-29.

Pléh, Csaba and RÁCZ, ANNA and SOLTÉSZ, PÉTER and KARDOS, PÉTER and BERÁN, ESZTER (2014) A LÉLEK A WEB VILÁGÁBAN: KAPCSOLATOK ÉS TANULÁS AZ ÚJ IKT KÖZEGÉBEN. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 69 (4). pp. 679-705. ISSN 0025-0279

Polónyi, István and Tímár, János (2008) A felsőoktatás-politika története és történetének tanúságai = The Development of the Hungarian Higher Education; Experiences and Conclusions. Project Report. OTKA.

R

Révay, Edit and Bozsonyi, Károly (2010) Az egyházi felsőktatási intézmények érték és normaközvetítése = Delivery of values and norms at Denominational Universities. Project Report. OTKA.

S

Székely, Miklós (2013) A mit, a hogyan és a miért kérdése a művészettörténész-muzeológus képzésben. In: Als Ich Can. Tanulmányok Urbach Zsuzsa 80. születésnapjára. CentrArt Művészettörténészek Új Műhelye Közhasznú Egyesület, Budapest, pp. 225-234. ISBN 978-963-88825-4-7

Sándor, Imola and Birkás, Emma and Győrffy, Zsuzsa (2015) The effects of dissection-room experiences and related coping strategies among Hungarian medical students. BMC MEDICAL EDUCATION, 15. p. 73.

T

Tóth, Zoltán and Kluknavszky, Ágnes and Sebestyén, Annamária (2010) A tanulók fogalmi fejlődése és fogalmi váltása a kémia tanítási-tanulási folyamatában = Student's conceptual development and conceptual change in chemical education. Project Report. OTKA.

V

Vidákovich, Tibor and Csíkos, Csaba and Kontra, József (2006) A matematikai alapképességek, a matematikai gondolkodás fejlődése 6-18 éves korban = Development of basic mathematical skills and mathematical thinking of 6-18-year-olds. Project Report. OTKA.

Vámos, Ágnes (1999) Az iskolai értékelés. ISKOLAKULTÚRA, 9. szá. pp. 71-75. ISSN 1215-5233

This list was generated on Mon Feb 8 03:12:55 2016 CET.