REAL

Items where Subject is "L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | Z
Number of items at this level: 103.

A

André, Mária Irén (2020) A majomkenyérfától az ördögbordáig : A gyimesközéploki általános iskolások jelenkori növényismerete = From the Baobab to the Fern. Primary Schoolchildren's Knowledge about Plants in Gyimesközéplok (Lunca de Mijloc). Erdélyi Múzeum, 82 (2). pp. 25-55. ISSN 1453-0961

B

Bagi, Márta Anna (2021) A felnőttkor művészetek iránti érzékenységének megalapozási lehetőségei az óvodában. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 191-195. ISBN 978-963-496-184-0

Baranyai, Mihály (2020) Az elveszett iránytű – avagy az osztályozásról, az énképről és a teljesítményről. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 18 (3-4). pp. 227-235. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (online)

Baranyai Tünde, Klára (2018) Matematika és környezetismeret tárgyak integrálása elemi osztályokban a romániai tanterv tükrében = Integration of mathematics and environmental studies in elementary school in the light of the lesson plan in Romania. GRADUS, 5 (2). pp. 201-206. ISSN 2064-8014

Barrett, K. C. and Józsa, Krisztián and Morgan, G. A. (2017) New computer-based mastery motivation and executive function tasks for school readiness and school success in 3 to 8 year-old children. HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2). pp. 86-105. ISSN 2062-9605

Bodor, Ákos (2015) A dinamikus egyensúly állapota. Velkey Gábor: Dinamikus egyensúlytalanság. A hazai közoktatási rendszer szétesése, felforgatása és a konszolidáció esélye (MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete, Pécs, Békéscsaba, 2013. 213 o.). Tér és Társadalom, 29 (4). pp. 164-168. ISSN 2062-9923

Bogdán, Péter (2010) Budaörsi pedagógusok a cigányságról. ISKOLAKULTÚRA, XX (1). pp. 157-160. ISSN 1215-5233

Bogdán, Péter (2011) Cigánygyerekek a Köznevelés című folyóirat tükrében (1978-1982). ISKOLAKULTÚRA, XXI (6-7). pp. 61-70. ISSN 1215-5233

Bogdán, Péter (2003) Madarakból lettünk. Iskolakultúra, XIII (6-7). pp. 189-193. ISSN 1215-5233

Bogdán, Péter (2009) Roma Mentor Projekt. TANÍ-TANI: PEDAGÓGIAI PERIODIKA, 14. (51.). pp. 32-35. ISSN 1417-3638

Bogdán, Péter (2006) A "kulturális másság" antológiája. ISKOLAKULTÚRA, XVI (1). pp. 103-111. ISSN 1215-5233

Boreczky, Elemérné and Lukács, István and Nahalka, István and Rácz, Sándor (2010) A kultúraazonos pedagógia felé - a családi szocializáció és a kognitív fejlődés sajátosságai roma családokban = Towards culturally responsive teaching - socialization patterns and cognitive development in Roma families. Project Report. OTKA.

Bóna, Judit (2016) Hallásalapú és vizuális alapú közlések vizsgálata 3–7. osztályos korban. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (4). pp. 5-20. ISSN 2060-0623

C

Csala, Elvira (2019) Megfelelő alapok? Motiváció- és attitűdkutatás egy roma nemzetiségi iskola tanulóinak körében. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 15 (1-3.). pp. 324-343. ISSN 1786-6553

Csépe, Valéria (2014) Az olvasás zavarai és a diszlexia. In: Pszicholingvisztika. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 1325-1343. ISBN 978 963 05 9499 8

D

D. Molnár, Éva (2014) Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 29-54. ISBN 978-963-508-751-8

D. Molnár, Éva (2013) Tudatos fejlődés. Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata. Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 05 9400 4

D. Molnár, Éva (2016) The level of self-regulation amongst 5-7 years old Hungarian children. In: The 8th Multidisciplinary Academic Conference in Prague 2016, 2016.10.14-15., Prága. (In Press)

Dancs, Katinka and Kinyó, László (2018) Patterns of Hungarian 11-12-year-old students' national enculturation – strength of national identification and national symbols. In: 20th Annual Children's Identity and Citizenship European Association and Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a Post-Truth World, 2018. május 10-12., Varsó.

Dolgosné Kormos, Judit and Dörnyei, Zoltán and Tartsayné Németh, Nóra and Wein Csizér, Katalin (2007) Nyelvtanulási motiváció az általános iskolások körében: kihívások az Európai Unióhoz való csatlakozás előtt és után = Hungarian school children's language learning motivation: challenges prior and after joining the European Union. Project Report. OTKA.

Drucker, Luca Flóra and Horn, Dániel (2016) Kisebb szelekció – nagyobb kereset. Az 1999-es lengyel oktatási reform hatásának vizsgálata. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 63 (9). pp. 944-965. ISSN 0023-4346

F

Fejes, József Balázs (2018) Az osztálytársak szerepe a motivációs klíma észlelésében. Iskolakultúra. (In Press)

Fejes, József Balázs and Karácsonyi, Zsuzsanna (2018) Az osztályterem motivációs jellemzőinek társas vetülete – egy kvalitatív vizsgálat általánosíthatóságának ellenőrzése. In: XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2017. november 9-11., Nyíregyháza.

Fodor, Szabina and Zsámbok, István (2018) A testnevelésórák hatékonyságának mérése általános iskolás tanulók körében az atlétika tanítási egység alatt. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (4). pp. 111-121. ISSN 1589-519X

Fügedi, Balázs and Bognár, József and Kovács T., László (2019) A szülői minta szerepe a sportolási szokásokban és a testnevelés megítélésében = The role of parents’ example on the view of sport habits and physical education. Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (46. köt.). Tanulmányok a sporttudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Sport, 46. pp. 47-55. ISSN 2677-0105

G

Galuska, László Pál (2019) Bábjáték a gyermekkultúrában...dramaturgiai nézőpontból = Puppet Play in Children's Culture… From A Dramaturgy Perspective. GRADUS, 6 (4.). pp. 28-37. ISSN 2064-8014

Gazda, István (1977) Mikor jelent meg az első Ratio Educationis? MAGYAR TUDOMÁNY, 22 (5). pp. 369-371. ISSN 0025-0325

Gurzó, Klára and Horn, Dániel (2015) A korai iskolai szelekció hosszú távú hatása. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 62 (10). pp. 1070-1096. ISSN 0023-4346

Gyeszli, Edit and Sántha, Kálmán (2015) Abdukció az osztálytermi interakcióban. ISKOLAKULTÚRA, 15 (12). pp. 19-27. ISSN 1215-5233

Gyukits, György and Karlovitz, János Tibor and Papp Z., Attila (2015) A középsikola-választás szociális háttere a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei nyolcadikos tanulók körében. SZELLEM ÉS TUDOMÁNY (3-4). pp. 40-65. ISSN 2062-204X

Gál, Zita (2015) Az osztályközösségben mért társas pozíció és a tudatelmélet kapcsolata alsó tagozatos diákok körében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (10). pp. 36-47. ISSN 1215-5233

Gáspár, Csaba and Kasik, László (2015) A szociálisprobléma-megoldás, az empátia és a szorongás kapcsolata serdülők körében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (10). pp. 48-58. ISSN 1215-5233

H

H. Tóth, István (2016) 9–10 és 11–12 éves tanulók viszonyulása közmondásainkhoz, szólásainkhoz, szóláshasonlatainkhoz. Különleges Bánásmód, 2 (2). pp. 23-39. ISSN 2498-5368

H. Tóth, István (2020) Elvárt követelmény-e az óvodapedagógusoktól a beszédműveltség? OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 2 (2). pp. 65-84. ISSN 2676-8771

Habók, Anita (2016) Tanulási és nyelvtanulási stratégiák használata az általános iskola végén és a középiskola elején. Iskolakultúra, 26 (10). pp. 23-38. ISSN 1215-5233

Habók, Anita and Babarczy, Anna (2018) Perceptions of Learning: Interviews with First and Second Graders in a Hungarian Primary School. EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL, 46. pp. 61-71. ISSN 1082-3301 (print); 1573-1707 (online)

Habók, Anita and Novák, Csilla and Szűcs, Éva and Korom, Erzsébet (2020) A projektmódszer alkalmazása óvodás és kisiskoláskorban: Egy óvodai egészségfejlesztő jó gyakorlat bemutatása. FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT, 31 (1-3). pp. 162-169. ISSN 0866-2495

Hajdu, Tamás and Kertesi, Gábor and Kézdi, Gábor (2017) Inter-Ethnic Friendship and Hostility between Roma and Non-Roma Students in Hungary = Roma és nem roma tanulók közti barátságok és ellenségeskedések az általános iskolában. Budapest Munkagazdaságtani Füzetek = Budapest Working Papers on the Labour Market (BWP 2017/10) . Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies, Hungarian Academy of Sciences, Budapest. ISBN 978-615-5754-22-7

Halvax, Julianna (2020) A motiváció vizsgálata kisiskolás korban. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 18 (3-4). pp. 291-302. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (online)

Hamar, Pál (2018) A testnevelés tantervelmélete (MTA doktori értekezés tézisei) = Curriculum theory of physical education (Theses of academic doctoral dissertation). Testnevelés, Sport, Tudomány, 3 (3-4). pp. 8-18. ISSN 2498-7646

Haniczko, Anna (2017) Nyelvjárási jelenségek hatása általános iskolai tanulók írásgyakorlatára Tornalján. MAGYAR NYELV, 113 (4). pp. 479-484. ISSN 0025-0228

Hardi, Judit (2014) Általános iskolai tanulók szótanulása iskolán kívüli tevékenységeik során. GRADUS, 1 (1). pp. 90-96. ISSN 2064-8014

Hardi, Judit (2015) Általános iskolások idegen nyelvi szótanulási stratégiái = Primary School Learners’ Vocabulary Learning Strategies. GRADUS, 2 (1). pp. 61-72. ISSN 2064-8014

Hejja, Bella and Szalai, Tamas (2019) Investigating attitudes and musical taste related to music lessons of primary school students in Debrecen. Hungarian Educational Research Journal, 9 (2). pp. 318-331. ISSN 2064-2199

Herbainé Szekeres, Erika and Szekeres, Ágota (2016) Nemi arányok és a rokonszenvi választások kapcsolatának vizsgálata enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló osztályokban. Különleges Bánásmód, 2 (3). pp. 51-66. ISSN 2498-5368 (Submitted)

Herczegné Goldschmidt, Zsuzsanna (2016) Papíralapú és számítógép-alapú tesztelés összehasonlító vizsgálata olvasás-szövegértés területén 4. évfolyamos diákok körében. ISKOLAKULTÚRA, 26 (6). pp. 30-43. ISSN 1215-5233

Horváth, Endre and Szekeres, Ágota (2015) Tanulói közösségek vizsgálata a Smetry szoftverrel. In: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2015. 04. 23-25., Szeged, Magyarország.

Horváth, Ádám (2015) A hátrányos helyzetű diákok tanulási motivációi. Studia Mundi – Economica, 2 (3). pp. 97-112. ISSN 2415-9395

Huszka, Noémi and Kinyó, László (2020) A Student-Teacher Relationship Scale mérőeszköz adaptációja és struktúrájának faktoranalitikus vizsgálata. Iskolakultúra, 30 (6). pp. 67-81. ISSN 1215-5233

Huszka, Noémi and Kinyó, László (2019) A tanító és a tanuló közötti kapcsolat vizsgálatának lehetőségei kisiskolás korban. Iskolakultúra, 29 (12). pp. 3-13. ISSN 1215-5233

Hódi, Ágnes and B. Németh, Mária and Korom, Erzsébet and Tóth, Edit (2015) A Máté-effektus: a gyengén és jól olvasó tanulók jellemzése a tanulás környezeti és affektív jellemzői mentén. Iskolakultúra, 25 (4). pp. 18-30. ISSN 1215-5233

I

Ivanović, Josip and Törteli Telek, Márta and Molnár, György and Yoo, Jinil and Szűts, Zoltán (2020) The Impact of Electronic Communication and the Net Language on the Language Use and Linguistic Expressions of Today’s Youth in Hungary = Utjecaj elektroničke komunikacije i internetskoga jezika na uporabu jezika i jezični izričaj današnje mladeži. CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE, 22 (4). pp. 1165-1198. ISSN 1848-5189

J

Józsa, Krisztián and Barrett, K. C. and Józsa, Gabriella and Kis, Noémi and Morgan, G. A. (2017) Development and initial evaluation of an individualized moderately challenging computer-tablet mastery motivation measure for 3-8 year-olds. HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ), 7 (2). pp. 106-126. ISSN 2062-9605

Józsa, Krisztián and Cs. Czachesz, Erzsébet and Józsa, Krisztián and Vidákovich, Tibor (2007) A tudásszerző képesség kritériumorientált fejlesztése tantárgyi tartalmakkal = The criterion referenced development of knowledge acquisition based on curricular contents. Project Report. OTKA.

K

Karbowniczek, Jolanta and Tatara, Agata (2019) Selected concepts and contemporary early childhood education program. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 17 (3-4). pp. 63-76. ISSN 1589-519X

Karmacsi, Zoltán (2016) Etnikailag vegyes házasságban nevelkedő óvodáskorú gyermekek nyelvhasználatának jellemzői Nyitra és Párkány környékén. In: Standard - nem standard. Antológia Kiadó, Lakitelek, pp. 89-101. ISBN 978 615 5428 52 4

Kecskés, Mónika and Gáncs, Erzsébet (2021) Digital technologies in music education - The prospects of interactive course development in primary school music education. KÉPZÉS ES GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (1-2). pp. 82-90. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (elektronikus)

Keller, Tamás and Kiss, Hubert János and Számadó, Szabolcs (2020) Cheating in Primary School: Experimental Evidence on Egodepletion and Individual Factors = Csalás az általános iskolában: Kísérleti bizonyíték az ego lemerítés és egyéni tényezők hatásáról. CERS-IE Working Papers = KRTK-KTI Műhelytanulmányok (CERS-IE WP – 2020/48) . Institute of Economics Centre for Economic and Regional Studies = Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-Tudományi Intézet, Budapest.

Kerekes, Judit (2017) Inclusive Classroom Experiences in New York City. GRADUS, 4 (1). pp. 205-215. ISSN 2064-8014

Keserű, Imre (2012) Bejárók és eljárók: A szuburbanizáció és az általános iskolások ingázásának összefüggései Budapest funkcionális várostérségében. Tér és Társadalom, 26 (3). pp. 114-132. ISSN 0237-7683

Kinyó, László (2018) Az egyetemes társadalmi-kulturális jelenségek (humán univerzálék) tanításában rejlő lehetőségek az iskola bevezető és kezdő szakaszában. Iskolakultúra (1-12). ISSN 1215-5233 (In Press)

Kinyó, László and Bús, Enikő (2015) Az iskolai és iskolán kívüli társas tevékenységek jellemzői és összefüggései az online adatgyűjtésből származó háttéradatokkal 9-12 éves diákok körében. Iskolakultúra, 25 (4). pp. 31-48. ISSN 1215-5233

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2020) Elementary school teachers’ beliefs and classroom practices related to teaching cultural universals. In: Citizenship at a Crossroads: Rights, Identity, and Education. Charles University and Children’s Identity and Citizenship European Association, Prague, pp. 190-204. ISBN 978-80-7603-104-3

Kinyó, László and Dancs, Katinka (2018) How do children perceive their peers? Commonalities of external and internal features perceived of other children in the responses of 10-11-year-old pupils. In: 20th Annual Childrens Identity and Citizenship European Association and Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a Post-Truth World, 2018. május 10-12., Varsó. (Submitted)

Kinyó, László and Dancs, Katinka and Huszka, Noémi (2020) Tanítók véleménye az emberismereti, társadalmi-kulturális és civilizációs témák tanításának céljairól és tanórai feldolgozásáról. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE. ISSN 1215-1807 (print); 1788-2400 (online) (Submitted)

Kinyó, László and Tóth, Edit (2017) Hogyan látják kortársaikat a gyermekek? : Gyermekekről feltételezett közös tulajdonságok 10-11 éves diákok válaszaiban. In: XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2017. november 9-11., Nyíregyháza.

Kisfalusi, Dorottya and Janky, Béla and Takács, Károly (2021) Grading in Hungarian Primary Schools: Mechanisms of Ethnic Discrimination against Roma Students. EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW. pp. 1-19. ISSN 0266-7215 (print); 1468-2672 (online)

Kisné Bernhardt, Renáta and Furcsa, Laura and Sinka, Annamária and Szaszkó, Rita (2021) Digitális pedagógiai tapasztalatok tanítóként: lehetőségek a karanténpedgógiában. In: Agria Média 2020. Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 93-108.

Kiss, Dóra and Szekeres, Ágota (2016) Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása. Iskolakultúra, 26 (12). pp. 3-15. ISSN 1215-5233 (In Press)

Kozmács, István (2017) Anyanyelvoktatás — miért és hogyan? A jelenlegi tankönyvek kritikája = Mother Tongue Education - Why and How? Criticism of the Current Textbooks? GRADUS, 4 (1). pp. 174-182. ISSN 2064-8014

Kozmács, István (2019) Az államnyelv oktatása a szlovákiai magyar tannyelvű általános iskolákban = State language education in Hungarian medium primary schools in Slovakia. MAGYAR NYELVŐR, 143 (2). pp. 184-195. ISSN 0025-0236 (print); 1585-4515 (online)

Kulman, Katalin (2021) Examining Primary Education Students’ Expertise Concerning the Environmental Impact of Economic Activities and Environmental Catastrophes. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (1-2). pp. 20-30. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (elektronikus)

Kádár, Anett and Farsang, Andrea and Gulyás, Ágnes (2018) Általános- és középiskolás diákok éghajlati folyamatokhoz kapcsolódó tévképzeteinek összehasonlító elemzése = Comparative analysis of elementary and secondary school students’ climatic related misconceptions. FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK, 142 (3). pp. 219-234. ISSN 0015-5411

Kárpáti, Andrea and D. Molnár, Éva and Munkácsy, Katalin (2014) Pedagogising Knowledge in Multigrade Roma Schools: potentials and tensions of innovation. European Educational Research Journal, 13 (3). pp. 325-337.

L

Laczkó, Mária and Kovácsné Nagy, Ibolya (2017) A digitális technika hatása alsó tagozatosok írási, helyesírási és fogalmazási készségére. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 10 (1). pp. 28-41. ISSN 2060-0623

Laoues-Czimbalmos, Nóra and Müller, Anetta and Mező, Katalin and Mercs, Elizabet and Molnár, Anikó (2019) A környezeti nevelés és az egészséges életmód értékpreferenciáinak vizsgálata a „zöld” és „nem zöld” óvódába járó gyermekek szüleinek körében = Research of the Value Preferences of Environmental Education and Healthy Life in Parents of Children Who Go to Green and Non-Green Kindergarten. Acta Carolus Robertus : Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei, 9 (2). pp. 89-108. ISSN 2062-8269 (nyomtatott); 2498-9312 (online)

Lengyelné Molnár, Tünde and Racsko, Réka and Szűts, Zoltán (2020) The development of multiliteracy with LEGO devices. In: XXXIII DIDMATTECH 2020. EÖTVÖS LORÁND UNIVERSITY (ELTE). (In Press)

Lázár, Katalin (2017) Népi játékok tanítása az óvodában. ÓVÓNŐK LAPJA: ROMÁNIAI MAGYAR ÓVÓNŐK ORSZÁGOS SZAKLAPJA, 6 (31). pp. 7-9. ISSN 2285-3561

Lázár, Katalin (2017) A népi játékok megkülönböztetése a többitől. 1. rész. ÓVÓNŐK LAPJA: ROMÁNIAI MAGYAR ÓVÓNŐK ORSZÁGOS SZAKLAPJA, 6 (32). pp. 6-9. ISSN 2285-3561

M

Maródi, Ágnes (2021) Környezetismeret tankönyvekben található tájékozódási feladatok vizsgálata alsó tagozatos tanulók esetén = Examination of Oriental Tasks in Science Textbooks for Primary School Students. GRADUS, 8 (1). pp. 124-130. ISSN 2064-8014

N

Nagy, György (2018) A technológiai környezet és az alsó tagozatos környezetismeret oktatása. In: AgriaMedia 2017, 2017.10.11-13., Eger.

Nánási-Molnár, Anita (2016) Az óvodai nevelési nyelv megválasztásáról Kárpátalján. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (1). pp. 20-35. ISSN 2060-0623

Németh, András (2008) A néptanítói tudás konstrukciója az Elemi népoktatás enciklopédiájában. ISKOLAKULTÚRA (5-6). pp. 86-103. ISSN 1215-5233

Németh, Nikolett (2020) Játék az alsó tagozaton. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Az Eszterházy Károly Egyetem Tudományos Közleményei = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae (43). EKE Líceum Kiadó, Eger, pp. 145-153.

O

Olteanu, Lucián Líviusz (2015) Psychological aspects of teaching in primary school. JOURNAL OF PRESCHOOL AND ELEMENTARY SCHOOL EDUCATION, 7 (1). pp. 53-67. ISSN 2084-7998

P

Pálmai, Judit (2018) „Légy jó, szelíd, engedelmes, az ilyen gyermek nagyon kedves”: Erkölcsi nevelés a két világháború közti 1-4. osztályos olvasókönyvekben. MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK: TANÍTÓK ÉS TANÁROK SZÁMÁRA 2012-, 58 (2). pp. 27-39. ISSN 2063-3734

R

Rágyanszki, György (2019) A középfokú nyelvvizsgára való felkészítés módszertani nehézségei a szlovák nemzetiségi általános iskolákban. In: Szláv Metodika I. ELTE BTK Szláv Filológiai Tanszék, Budapest, pp. 93-103. ISBN 9789634891710

S

Sawangmek, Sureeporn (2019) Trends and Issues on STEM and STEAM Education in Early Childhood. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 17 (3-4). pp. 97-106. ISSN 1589-519X

Seres, Zoltán (2021) A földrajz és a történelem tantárgyak kapcsolata a köznevelési rendszer 7–10. évfolyamain = The Connection Between the Subjects Geography and History in Grades 7–10 of the Hungarian Education System. GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT, 5 (3). pp. 35-56. ISSN 2560-0745

Szekeres, Ágota and Horváth, Endre (2014) Befogadó közösségek szociometriai sajátosságai, fókuszban az enyhén értelmi fogyatékos fiúk és lányok társas helyzetével. In: XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2014. 11. 06-08., Debrecen, Magyarország.

Szekeres, Ágota and Horváth, Endre (2015) Enyhe intellektuális képességzavarban érintett tanulókat integráló közösségek utánkövetéses vizsgálata. In: A Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Országos Tudományos Nagygyűlése, 2015. 05. 28-30., Eger, Magyarország.

Szekeresné Herbai, Erika and Szekeres, Ágota (2016) Enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló „jó” és „rossz” közösségek összehasonlítása. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE (3). pp. 149-167. ISSN 0133-1108

Szántó, Bíborka (2019) Az iskola-előkészítő osztály szerepe az olvasási képesség alapozásában = The Role of School-Preparatory Class in the Development of Reading Capacity. GRADUS, 6 (2). pp. 139-152. ISSN 2064-8014

Sáska, Géza (2016) Az egységes és általános iskola megteremtése. ISKOLAKULTÚRA, 26 (6). pp. 44-66. ISSN 1215-5233

T

Tarsoly, Zsófia Dóra (2018) Élménypedagógia a Kaposvári Pécsi Utcai Általános Iskolában. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (4). pp. 133-140. ISSN 1589-519X

Tóth, Ágnes (2017) A nemzetiségi iskolák szakfelügyelete. REGIO, 25 (1). pp. 72-108. ISSN 0865-557X

V

Vančo, Ildikó (2019) A szlovák nyelvi készségek kialakítása a szlovákiai magyar tanítási nyelvű iskolák alsó tagozatán = Developing Slovak language competencies at the first stage of Hungarian-language primary schools in Slovakia. MAGYAR NYELVŐR, 143 (2). pp. 138-150. ISSN 0025-0236 (print); 1585-4515 (online)

Vass, Dorottea (2019) A kisiskolások animációs filmek és olvasás iránti attitűdjének komparatív vizsgálata az olvasás iránti érdeklődés fejlesztésének aspektusából. ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS, 2 (2). pp. 19-32. ISSN 2063-2991

Vass, Rebeka (2021) Az anyanyelvi fejlesztő játékok jelentősége az óvodai nyelvi-kommunikációs nevelésben. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 97-117. ISBN 978-963-496-184-0

Velkey, Gábor (2013) Dinamikus egyensúlytalanság: A hazai közoktatási rendszer szétesése, felforgatása és a konszolidáció esélye. MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete, Pécs ; Békéscsaba. ISBN 978-963-9899-74-2

Velkey, Gábor (2019) A térbeli-társadalmi egyenlőtlenségek és újratermelésük az alapfokú oktatás hazai rendszerében = Spatial-social inequalities and their reproduction in the Hungarian primary school system. Tér és Társadalom, 33 (4). pp. 104-131. ISSN 0237-7683

Viczay, Ildikó and Kontra, József (2015) Kisiskolás korú gyermekek úszástudásának és motoros képességeinek fejlesztése úszó foglalkozásokkal Szlovákiában. Iskolakultúra, 2015 (4). pp. 62-77. ISSN 1215-5233

Z

Z. Karvalics, László (1995) Az általános iskolai informatikaoktatás helyzetének és fejlesztésének általános kérdései. Javaslat egy korszerű informatikai műveltséganyag összetevőire : Kutatási zárótanulmány. Project Report. UNSPECIFIED, Budapest.

This list was generated on Thu Oct 21 10:59:14 2021 CEST.