REAL

Megfelelő alapok? Motiváció- és attitűdkutatás egy roma nemzetiségi iskola tanulóinak körében

Csala, Elvira (2019) Megfelelő alapok? Motiváció- és attitűdkutatás egy roma nemzetiségi iskola tanulóinak körében. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 15 (1-3.). pp. 324-343. ISSN 1786-6553

[img]
Preview
Text
PSZ 2019. 1-3.szam_21.pdf

Download (438kB) | Preview

Abstract

A szociális szövetkezet mint speciális foglalkoztatási és gazdálkodási forma működésével szorosan összefügg a humán erőforrás kérdése. A jelentős pénzügyi támogatások ellenére, a földrajzi, etnikai, demográfiai és egyéb jellemzők alapján hátrányos helyzetű emberek összefogása mégsem feltétlenül eredményes. A legjobb kezdeményezés is eleve kudarcra ítélt a szükséges szakmai tudás megszerzésének, a „gazdaszemléletnek”, továbbá a munkához való pozitív viszony elsajátításának lehetősége nélkül már fiatal- vagy kisgyermekkorban. Egy kérdőíves kutatás eredménye bizonyítja, hogy a hátrányos adottságok ellenére a probléma lokálisan jól kezelhető. A megoldás érdekében több tényezőnek együttesen kell megvalósulnia, természetesen a pedagógusok elhivatottsága mellett. A roma fiatalok körében végzett kutatás megmutatja, hogy várható-e rövid távon pozitív szemléletbeli változás, amely a szociális gazdaság hazai fellendülését elősegítheti.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: szociális szövetkezet, motiváció, hátrányos helyzet, szociális gazdaság, képzés, foglalkoztatás
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM3 Subsystems of global societies / társadalmi alrendszerek
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
Depositing User: Andrea Paár
Date Deposited: 25 Jan 2020 04:18
Last Modified: 25 Jan 2020 04:18
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/105721

Actions (login required)

Edit Item Edit Item