REAL

Drámapedagógia, konstruktivizmus és történetalkotás : Shakespeare-drámák feldolgozási lehetőségei

Farkas, Anett (2021) Drámapedagógia, konstruktivizmus és történetalkotás : Shakespeare-drámák feldolgozási lehetőségei. In: Dulce et utile – Tanulmányok Pintér Márta Zsuzsanna 60. születésnapjára. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 69-82. ISBN 978-963-496-221-2

[img]
Preview
Text
69_82_Farkas.pdf - Published Version

Download (658kB) | Preview

Abstract

This article presents drama pedagogy based on constructivist pedagogical foundations. It analyses a constructivist learning theory approach to drama pedagogy, starting from the aspect of the process of story-telling by the students. To this end, it first reviews the situation of the method in Hungary and its developmental effects. Afterwards, it attempts to compare the constructivist educational paradigm with the realisation of student storymaking and storytelling, and then presents good practices based on an Anglo-Saxon model for the adaptation of some Shakespearean dramas.

Item Type: Book Section
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 03 Dec 2021 15:58
Last Modified: 03 Dec 2021 15:58
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/134093

Actions (login required)

Edit Item Edit Item