Borszéki, Judit (2013) The principles of modern language teaching represented in an EU training tool for border guards I. = A modern nyelvpedagógia elveinek megjelenése egy uniós határrendészeti tananyagban I. HADTUDOMÁNYI SZEMLE, 6 (3). pp. 109-118. ISSN 2060-0437
![]() |
Text
2013_3_tt_borszekij.pdfsequence1isAllowedy Download (655kB) |
Abstract
Az Európa Tanács az 1990-es években általános nyelvpolitikai célul tűzte ki a többnyelvűség, a tagállamok közötti nagyobb egyetértés előmozdítását, a kultúra területén végzett közös tevékenység segítségével. 2001-ben tették közzé a Közös Európai Nyelvi Referenciakeretet (KER), ezáltal létrehozva a hatékony nyelvtanítás, nyelvtanulás és idegen nyelvi mérés integrált és áttekinthető rendszerét, amely elősegíti az egyéni mobilitást, valamint szilárd alap megteremtését a nyelvvizsgák kölcsönös elismeréséhez, a tanárok, oktatásszervezők, a vizsgáztató testületek munkájához, annak összehangolásához. A jelen közlemény célja annak vizsgálata, hogy a KER irányelvei és a határrendészeti szakmai nyelv sajátosságai alapján melyek azok a nyelvi kompetenciák, amelyeket a szaknyelv oktatása során fejlesztenünk kell.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Mar 2020 11:02 |
Last Modified: | 24 Mar 2020 11:02 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/107441 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |