REAL

A matematika tanulás-tanítás néhány kognitív pszichológiai kérdése = Some Cognitive Psychological Question in Mathematics Education

Ambrus, András (2015) A matematika tanulás-tanítás néhány kognitív pszichológiai kérdése = Some Cognitive Psychological Question in Mathematics Education. GRADUS, 2 (2). pp. 63-73. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2015_2_CSC_006_Ambrus.pdf

Download (754kB) | Preview

Abstract

A nemzetközi matematika tanítási-tanulási kutatásokban és tanítási gyakorlatban egyre nagyobb mértékben kerül elő a kognitív pszichológiai megközelítés is, amely hatása a magyar matematikatanításban egyelőre sajnos nem érzékelhető. Cikkünkben néhány probléma elemzése után az emberi emlékezet struktúráját mutatjuk be, majd ennek következményeként a kognitív terhelés elméletét részletezzük elsősorban a matematikai problémamegoldás tanítása szempontjából. A kognitív terhelés csökkentésének rövid bemutatása után a kidolgozott példák és a figyelem megosztási effektus hatásait elemezzük konkrét példák bemutatásával.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Matematika, Tanítás, Tanulás, Kognitív pszichológia
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
Depositing User: Zoltán Subecz
Date Deposited: 26 Jun 2020 09:50
Last Modified: 26 Jun 2020 09:50
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/110516

Actions (login required)

Edit Item Edit Item