Ambrus, András (2015) A matematika tanulás-tanítás néhány kognitív pszichológiai kérdése = Some Cognitive Psychological Question in Mathematics Education. GRADUS, 2 (2). pp. 63-73. ISSN 2064-8014
|
Text
2015_2_CSC_006_Ambrus.pdf Download (754kB) | Preview |
Abstract
A nemzetközi matematika tanítási-tanulási kutatásokban és tanítási gyakorlatban egyre nagyobb mértékben kerül elő a kognitív pszichológiai megközelítés is, amely hatása a magyar matematikatanításban egyelőre sajnos nem érzékelhető. Cikkünkben néhány probléma elemzése után az emberi emlékezet struktúráját mutatjuk be, majd ennek következményeként a kognitív terhelés elméletét részletezzük elsősorban a matematikai problémamegoldás tanítása szempontjából. A kognitív terhelés csökkentésének rövid bemutatása után a kidolgozott példák és a figyelem megosztási effektus hatásait elemezzük konkrét példák bemutatásával.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Matematika, Tanítás, Tanulás, Kognitív pszichológia |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 26 Jun 2020 09:50 |
Last Modified: | 26 Jun 2020 09:50 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/110516 |
Actions (login required)
Edit Item |