Varga, Krisztina (2022) Részvételi videó a múzeumban. REPLIKA (124). pp. 129-142. ISSN 0865-8188
|
Text
replika_124-06_Varga.pdf Download (161kB) | Preview |
Abstract
A 2000-es évek fordulója után a múzeum intézménye egyre nyitottabbá és részvételibbé válik, a hangsúly a közönség bevonzásán túl az aktív bevonáson, a közösség erősítésén és a közös tudástermelésen van. Ennek megfelelően a múzeum új módszertanokat adaptál eszköztárába, e folyamat során kerül be a részvételi videó is. A tanulmányomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy milyen módokon használható fel a részvételi videó múzeumpedagógiai és/vagy mediátori módszerként. A választott példákon keresztül mutatom be a részvételi filmezés módszertanát és annak múzeumi adaptációit, elemzem a Decolonising Cultural Spaces: The Living Cultures (2020) című projektet. Valamint bemutatok két magyarországi részvételi filmes múzeumi foglalkozást is: a Magyar Zsidó Múzeum részvételi filmes táborát (2015) és a Soproni Múzeum MyStory mintaprojektjét (2018).
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | múzeumpedagógia; múzeum; részvételi akciókutatás; részvételi videó; |
Subjects: | A General Works / általános művek > AM Museums (General). Collectors and collecting (General) / múzeumok L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 25 Nov 2022 08:37 |
Last Modified: | 25 Nov 2022 08:37 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/153911 |
Actions (login required)
Edit Item |