REAL

Items where Subject is "L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Number of items at this level: 77.

Article

Ale Ebrahim, Nader (2013) Introduction to the Research Tools Mind Map. Research World, 10 (4). pp. 1-3. ISSN 0974-2379

Bogdán, Péter (2014) MONITOR Live - Egy kritikai műhely állásfoglalása és javaslatai a romák tankönyvi megjelenéséről. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 2014 (9-10). pp. 84-88. ISSN 1215-1807

Csapó, Benő (2001) Az induktív gondolkodás fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. MAGYAR PEDAGÓGIA (3). pp. 373-391. ISSN 0025-0260

Csapó, Benő (1998) Iskolai tudás és vizsgarendszer. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 48 (2). pp. 51-60. ISSN 1215-1807

Csapó, Benő (2001) A kombinatív képesség fejlődésének elemzése országos reprezentatív felmérés alapján. MAGYAR PEDAGÓGIA (4). pp. 511-530. ISSN 0025-0260

Csapó, Benő (2002) A képességek fejlődési ütemének egységes kifejezése: a gamma koefficiens. MAGYAR PEDAGÓGIA (3). pp. 391-410. ISSN 0025-0260

Csapó, Benő (2016) A tanárképzés és az oktatás fejlesztésnek tudományos háttere. ISKOLAKULTÚRA, 26 (2). pp. 3-18. ISSN 1215-5233

Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér and R. Tóth, Krisztina (2008) A papíralapú tesztektől a számítógépes adaptív tesztelésig. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

D. Molnár, Éva (2015) Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében. Iskolakultúra. (Submitted)

D. Molnár, Éva (2015) Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében. ISKOLAKULTÚRA, 25. pp. 21-35. ISSN 1215-5233

Faragó, Boglárka and Soltész, Péter and Pléh, Csaba (2015) A vizsgára készülés és az IKT-használat kölcsönhatásainak vizsgálata kérdőíves módszerrel. Iskolakultúra, 25 (5-6). pp. 15-32. ISSN 1215-5233

Farkas, Katalin (2015) Tudományos tudásátadás a történelemoktatásban. ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8). pp. 68-73. ISSN 1215-5233

Golden, Dániel (2014) Amit a színházi nevelésről tudni kell. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 64 (5-6). pp. 121-126. ISSN 1215-1807

Gurzó, Klára and Horn, Dániel (2015) A korai iskolai szelekció hosszú távú hatása. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 62 (10). pp. 1070-1096. ISSN 0023-4346

Gyarmathy, Éva (2013) Tehetség és tehetséggondozás a 21. század elején Magyarországon. Neveléstudomány Online.

Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233

K. Nagy, Emese (2015) A Komplex Instrukciós Program, mint státuszkezelő eljárás. Iskolakultúra, 2015.5 (10.175). p. 33. ISSN 1215-5233

Karikó, Sándor (2015) Nevelésfilozófiai kérdések a pedagógiai kudarcról. ISKOLAKULTÚRA, 25 (9). pp. 90-99. ISSN 1215-5233

Kerekes, Pál and Kiszl, Péter (2015) Az elektronikus könyvről - oktatáson innen és túl. Iskolakultúra, 25 (3). pp. 56-71. ISSN 1215-5233

Kissné Gera, Ágnes (2016) Élmények és értékek a kutatásalapú tanulás kipróbálása során. ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 89-100. ISSN 1215-5233

Knapp, Éva (2000) Az emblematika oktatásának forrásai a magyarországi jezsuita kollégiumokban. MAGYAR KÖNYVSZEMLE, 116. pp. 1-26. ISSN 0025-0171

Knapp, Éva (1993) Tamerlán (A lappangó pápai pálos iskoladráma magyar nyelvű programja 1761- ből). IRODALOMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEK, 97 (4). pp. 537-540.

Kotschy, Andrásné (2000) A keresztény pedagógus és iskola. VIGILIA, 64 (5). pp. 345-354. ISSN 0042-6024

Kovács, Réka (2015) Az e-nyelvtanulás jelenéről és jövőjéről a slovake.eu többnyelvű, szlováknyelv-oktató weboldal tükrében. ECONOMICA (SZOLNOK), 7 (4). pp. 105-114. ISSN 1585-6216

Kárpáti, Andrea and D. Molnár, Éva and Munkácsy, Katalin (2014) Pedagogising Knowledge in Multigrade Roma Schools: potentials and tensions of innovation. European Educational Research Journal, 13 (3). pp. 325-337.

Köböl, Erika and Vidákovich, Tibor (2015) A mérési körülmények hatása a tanulásban akadályozott tanulók olvasás-szövegértés teljesítményére. Iskolakultúra, 25 (4). pp. 3-17. ISSN 1215-5233

Lükő, István (2007) Egy tankönyvkutatási beszámoló részletei : A tankönyvek hatásvizsgálata a környezeti nevelésben. ISKOLAKULTÚRA, 17 (8-10). pp. 80-91. ISSN 1215-5233

Märcz, Róbert (2015) Az ECL nyelvvizsga vizsgázókra gyakorolt hatása. Egy kérdőíves felmérés eredményei. Iskolakultúra, 25 (2). pp. 48-57. ISSN 1215-5233

Nagy, Gyula (2016) Tudománymetria és neveléstudomány. ISKOLAKULTÚRA, 26 (2). pp. 50-62. ISSN 1215-5233

Pléh, Csaba and RÁCZ, ANNA and SOLTÉSZ, PÉTER and KARDOS, PÉTER and BERÁN, ESZTER (2014) A LÉLEK A WEB VILÁGÁBAN: KAPCSOLATOK ÉS TANULÁS AZ ÚJ IKT KÖZEGÉBEN. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 69 (4). pp. 679-705. ISSN 0025-0279

Somogyi, Ágota (2016) A SAILS projekt tapasztalatai a pedagógus szemszögéből: a kutatásalapú tanulás szervezésének és értékelésének hatása a pedagógus attitűdjére. ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 101-108. ISSN 1215-5233

Szabó, Éva and Zsadányi, Zsuzsa and Szabó Hangya, Lilla (2015) Ki szeret iskolába járni? : Az iskolai kötődés, a motiváció, az énhatékonyság és a tanulmányifelelősség-vállalás vizsgálata. ISKOLAKULTÚRA, 25 (10). pp. 5-20. ISSN 1215-5233

Szélpál, Szilveszter and Kopasz, Katalin (2016) A kutatásalapú tanulás alkalmazása a tehetséggondozásban. ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 109-116. ISSN 1215-5233

Sándor, Imola and Birkás, Emma and Győrffy, Zsuzsa (2015) The effects of dissection-room experiences and related coping strategies among Hungarian medical students. BMC MEDICAL EDUCATION, 15. p. 73.

Sántha, Kálmán (2015) Kvalitatív Komparatív Analízis a pedagógiai térábrázolásban. Iskolakultúra, 15 (3). pp. 3-14. ISSN 1215-5233

Vámos, Ágnes (1999) Az iskolai értékelés. ISKOLAKULTÚRA, 9. szá. pp. 71-75. ISSN 1215-5233

Book Section

Csapó, Benő (2008) Tudásakkumuláció a közoktatásban. In: Tankönyvdialógusok. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 95-108. ISBN 978-963-682-608-6

Csapó, Benő (2008) A taneszközfejlesztés megalapozása: a tudásról való tudás. In: Tankönyvdialógusok. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), Budapest, pp. 11-21. ISBN 978-963-682-608-6

Csernicskó, István (2015) Az ukrán mint államnyelv oktatása Kárpátalján: helyzet, problémák és feladatok. In: Nyelvtanulás - nyelvtanítás. Konstantin Filozófus Egyetem, Nyitra, pp. 11-22. ISBN 978-80-558-0762-1

Csernicskó, István (2015) Teaching Ukrainian as a State Language in Subcarpathia: situation, problems and tasks. In: Language learning and teaching: state language teaching for minorities. Constantine the Philosopher University, Nitra, pp. 11-23. ISBN 978-80-558-0761-4

Csullog, Krisztina and D. Molnár, Éva and Lannert, Judit (2014) A tanulók matematikai teljesítményét befolyásoló motívumok és stratégiák vizsgálata a 2003-as és 2012-es PISA-mérésekben. In: Hatások és különbségek. Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján. Oktatási hivatal, Budapest, pp. 165-211. ISBN 978-615-80018-0-9

Csépe, Valéria (2014) Kép, szókép, hívókép. In: A kép – sokféle nézetben. Tudományos témák találkozásai (ISSN 2064-552X) . Archaeolingua Alapítvány, Budapest, pp. 45-62. ISBN 978-963-9911-51-2

D. Molnár, Éva (2014) Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 29-54. ISBN 978-963-508-751-8

D. Molnár, Éva and Molnár, Edit Katalin and Józsa, Krisztián (2012) Az olvasásvizsgálatok eredményei. In: Mérlegen a magyar iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 17-82. ISBN 978-963-19-7233-7

Engler, Ágnes (2013) The Attitude of Men and Women in Higher Education towards Life-Long Learning. In: Students in a Cross-Border Region Higher Education for Regional Social Cohesion. University of Oradea Press, Oradea, pp. 97-107.

Knapp, Éva (1995) Az ifjú Theodosius. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1033-1044.

Knapp, Éva (1995) Demetrius. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 972-975.

Knapp, Éva (1995) Fridericus. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1088-1093.

Knapp, Éva (1995) Joacház. In: Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 929-930.

Knapp, Éva (1995) Joannes Cantacuzenus. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 1058-1059.

Knapp, Éva (2000) A nagyszebeni jezsuita iskolai színjátszás első szöveges emléke: Szent Alexius (1709). In: Demeter Júlia (szerk.): A magyar színház születése I. A régi magyar színház . Miskolci Egyetemi Kiadó, Miskolc, pp. 221-230. ISBN 963 661 407 5

Knapp, Éva (1995) A szeretet és erősség ritka példája. In: Jezsuita iskoladrámák. Ismeretlen szerzők: programok, színlapok. Régi Magyar Drámai Emlékek, XVIII. század (IV/2). Akadémiai Kiadó - Argumentum Kiadó, Budapest, pp. 985-995.

Kovács, Gábor (2014) Idegennyelv-elsajátítás. In: Pszicholingvisztika 1-2. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 593-674. ISBN 978 963 05 9499 8

Molnár, Éva (2013) Az önszabályozott tanulás szerepe daganatos betegségből gyógyult gyerekek iskolai reintegrációjában. In: Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése. Nemzedékek tudása, Budapest, pp. 47-64. ISBN 978 - 963 - 19 - 7494 -2

Muha, Lajos (2007) Az informatikai biztonság oktatása. In: Felsőoktatási matematikai-, fizika- és számítástechnika oktatók XXXI. Konferenciája. Dunaújvárosi Főiskola Kiadói Hivatala, Dunaújváros, pp. 202-205. ISBN 978-963-216-270-6

Pléh, Csaba (2014) Az ént körülvevő hálózatok meghatározói. In: Új kutatások a neveléstudományokban 2013. EKF Líceum Kiadó, Eger, pp. 193-205.

Pléh, Csaba (2014) A nevelés biológiai és pszichológiai alapjairól. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 11-29.

Székely, Miklós (2013) A mit, a hogyan és a miért kérdése a művészettörténész-muzeológus képzésben. In: Als Ich Can. Tanulmányok Urbach Zsuzsa 80. születésnapjára. CentrArt Művészettörténészek Új Műhelye Közhasznú Egyesület, Budapest, pp. 225-234. ISBN 978-963-88825-4-7

Monograph

Cs. Czachesz, Erzsébet and Molnár, Edit Katalin and Vidákovich, Tibor (2008) Olvasásmegértés, műfajismeret és jelentéskonstrukció. (A műfajok és szerepük az olvasásmegértésben és a jelentéskonstrukcióban 10-18 éves korban) = Reading comprehension, genre and the construction of meaning. Project Report. OTKA.

Csapó, Benő and Bogárné Németh, Mária and Korom, Erzsébet and Molnár, Gyöngyvér and Nagy, Lászlóné (2008) Az iskolában elsajátított tudás minőségének értékelése = Evaluation of the quality of students' knowledge. Project Report. OTKA.

Csíkos, Csaba and Molnár, Éva and Tarkó, Klára and Zsigmond, István (2007) A metakogníció iskolai fejlesztésének alapjai = Foundations for developing students` metacognition. Project Report. OTKA.

Hatvani, Erzsébet and Hegedűs, Judit (2015) A javítóintézeti nevelésre vonatkozó és kapcsolódó szakirodalom jegyzéke. Documentation. Nagykanizsai Javítóintézet. (Submitted)

Hegedűs, Judit and Fekete, Márta (2014) Korai iskolaelhagyás és a kriminalitás kapcsolata, kezelésének lehetőségei. Project Report. Tempus Közalapítvány.

Polónyi, István and Tímár, János (2008) A felsőoktatás-politika története és történetének tanúságai = The Development of the Hungarian Higher Education; Experiences and Conclusions. Project Report. OTKA.

Révay, Edit and Bozsonyi, Károly (2010) Az egyházi felsőktatási intézmények érték és normaközvetítése = Delivery of values and norms at Denominational Universities. Project Report. OTKA.

Tóth, Zoltán and Kluknavszky, Ágnes and Sebestyén, Annamária (2010) A tanulók fogalmi fejlődése és fogalmi váltása a kémia tanítási-tanulási folyamatában = Student's conceptual development and conceptual change in chemical education. Project Report. OTKA.

Vidákovich, Tibor and Csíkos, Csaba and Kontra, József (2006) A matematikai alapképességek, a matematikai gondolkodás fejlődése 6-18 éves korban = Development of basic mathematical skills and mathematical thinking of 6-18-year-olds. Project Report. OTKA.

Conference or Workshop Item

Borda-Fazekas, Adrienn and D. Molnár, Éva (2012) Diszlexiás és többségi tanulók szövegértése és olvasási motivációja. In: XII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2012. november 08-10., Budapest, Magyarország.

D. Molnár, Éva (2015) Magyar tanulók matematikai énképe és önhatékonysága a PISA-mérések alapján. In: XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2015. április 23-25, Szeged, Magyarország.

D. Molnár, Éva (2014) A naplózás módszerének lehetőségei az önszabályozott tanulás vizsgálatában. In: XII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2014. május 1-3., Szeged, Magyarország.

D. Molnár, Éva (2014) A tanulási motívumok és stratégiák szerepe a magyar tanulók teljesítményében a PISA-mérések alapján. In: XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2014. november 6-8., Debrecen, Magyarország.

D. Molnár, Éva and Kovács, Dénes (2014) Tanulási stratégiák és motívumok daganatos betegségből gyógyult gyerekek és osztálytársaik körében. In: XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2014. november 6-8. , Debrecen, Magyarország.

D. Molnár, Éva and Molnár, Edit Katalin (2013) A szövegalkotás és a szövegértés összefüggései egy 9. évfolyamos mintán. In: XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2013. április 11-13., Szeged, Magyarország.

Lükő, István (2006) Berufspädagogische Experimente in der holztechnischen Fachausbildung. In: 35. Internationalen IGIP Symposium, 2006.09.18-2006.09.21, Tallin.

Lükő, István (2007) Engineer-training with system-aspect for the future: the system-aspect and the EQF are in the centre. In: Joint forces in engineering education towards exellence, 2007.07.04-2007.07.07, Miskolc.

Book

D. Molnár, Éva (2013) Tudatos fejlődés. Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata. Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 05 9400 4

Maróti, Andor (2015) A tanuló felnőtt. ELTE Az Élethosszig Tartó Művelődésért Alapítvány. ISBN 9789638943231

This list was generated on Mon Jun 27 16:31:44 2016 CEST.