REAL

Items where Author is "Nagy, Szabolcs"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 112.

Article

Nagy, Szabolcs and Molnár, László and Hajdú, Noémi (2023) Understanding the Human Dimensions of the Intention to Use Renewable Energy in Hungary – Applying an Extended Model of Theory of Planned Behaviour. AMFITEATRU ECONOMIC, 25 (64). pp. 830-847. ISSN 1582-9146 (print); 2247–9104 (online)

Szabó, András and Nagy, Szabolcs and Ali, Omeralfaroug and Gerencsér, Zsolt and Mézes, Miklós and Balogh, Krisztián Milán and Bartók, Tibor and Horváth, Levente and Mouhanna, Aziz and Kovács, Melinda (2021) A 65-Day Fumonisin B Exposure at High Dietary Levels Has Negligible Effects on the Testicular and Spermatological Parameters of Adult Rabbit Bucks. TOXINS, 13 (4). pp. 1-17. ISSN 2072-6651

Nagy, Szabolcs and Hajdú, Noémi and Polonkai, Ádám (2021) Az egyetemisták önkénteskedéssel kapcsolatos motivációi. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, 18 (Klnsz). pp. 147-155. ISSN 1786-1594

Nagy, Szabolcs and Hajdu, Gergő (2021) The relationship between content marketing and the traditional marketing communication tools. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, 18 (1). pp. 110-119. ISSN 1786-1594 (nyomtatott); 2560-2926 (elektronikus)

Nagy, Szabolcs and Somosi, Mariann (2020) Students’ Perceptions of Sustainable Universities in Hungary: An Importance-Performance Analysis. AMFITEATRU ECONOMIC, 22 (54). pp. 496-515. ISSN 1582-9146 (print); 2247–9104 (online)

Nagy, Szabolcs (2019) A digitális társadalmi innováció. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, 16 (1). pp. 76-84. ISSN 1786-1594 (nyomtatott); 2560-2926 (online)

Nagy, Szabolcs and Konyha, Csilla (2019) A játékosítás (gamification) mint a digitális oktatási innováció egyik eszköze - A SimBrand szoftver esete = Gamification as a Tool for Digital Innovation in Education – The Case of SimBrand. MARKETING ÉS MENEDZSMENT, 53 (2). pp. 55-68. ISSN 1219-0349

Nagy, Szabolcs (2018) Az érzékelés vizsgálata. KERÉKNYOMOK (12). pp. 150-197. ISSN 1788-3865

Pererva, P.G. and Nagy, Szabolcs and Kobeleva, T.A. (2018) EVALUATION OF THE IMPACT OF INNOVATIVE, INVESTMENT AND MARKETING POLICY OF THE ENTERPRISE ON THE LEVEL OF COMPETITIVENESS. VISNYK NATSIONALNOGO TEKHICHNOGO UNIVERSYTETU KHARKIVSKYJ POLITEKHNICHNYJ INSTYTUT EKONOMICHNI NAUKY, 2018 (15). pp. 89-94. ISSN 2519-4461

Eck-Varanka, Bettina Mária and Kováts, Nóra and Horváth, Eszter and Ferincz, Árpád and Kakasi, Balázs and Nagy, Szabolcs and Imre, Kornélia and Paulovits, Gábor (2018) Eco- and genotoxicity profiling of a rapeseed biodiesel using a battery of bioassays. ECOTOXICOLOGY AND ENVIRONMENTAL SAFETY, 151. pp. 170-177. ISSN 0147-6513

Nagy, Szabolcs and Molnárné Konyha, Csilla (2018) The Effects of Hofstede’s Cultural Dimensions on Pro-Environmental Behaviour: How Culture Influences Environmentally Conscious Behaviour. THEORY METHODOLOGY PRACTICE: CLUB OF ECONOMICS IN MISKOLC, 14 (01). pp. 27-36. ISSN 1589-3413

Potrashkova, Lyudmyla and Raiko, Diana and Tseitlin, Leonid and Savchenko, Olga and Nagy, Szabolcs (2018) Methodological provisions for conducting empirical research of the availability and implementation of the consumers’ socially responsible intentions = Metodologìâ provedennâ empìričnih doslìdžen' naâvnostì ta realìzacìï socìal'no vìdpovìdal'nih namìrìv spoživačìv. Marketing ì menedžment ìnnovacìj = Marketing and Management of Innovations (3). pp. 133-141. ISSN 2218-4511

Pererva, Petro and Nagy, Szabolcs and Maslak, Maria (2018) Organization of Marketing Activities on the Intrapreneurship. MIND JOURNAL, 5 (1). pp. 1-10. ISSN 2451-4454

Nagy, Szabolcs (2018) A környezettudatos cselekvések elemzése. VEZETÉSTUDOMÁNY, 49 (10-11). pp. 45-55. ISSN 0133-0179

Szendi, Dóra and Papp, Adrienn and Nagy, Szabolcs (2017) Analysis of foreign trade trends with special regard to the trade of Hungary and its neighbouring countries. TRANSACTIONS OF KREMENCHUK MYKHAILO OSTROHRADSKYI NATIONAL UNIVERSITY SCIENTIFIC JOURNAL, 6 (107). pp. 34-41. ISSN 1995-0519

Nagy, Szabolcs (2017) DIGITAL ECONOMY AND SOCIETY – A CROSS COUNTRY COMPARISON OF HUNGARY AND UKRAINE. VISNYK NATSIONALNOGO TEKHICHNOGO UNIVERSYTETU KHARKIVSKYJ POLITEKHNICHNYJ INSTYTUT EKONOMICHNI NAUKY, 46. pp. 174-179. ISSN 2519-4461

Nagy, Szabolcs (2017) The Role Of Country Of Origin In Mobile Phone Choice Of Generation Y And Z. JOURNAL OF MANAGEMENT AND TRAINING FOR INDUSTRIES, 4 (2). pp. 16-29. ISSN 2188-8728

Nagy, Szabolcs (2016) E-commerce in Hungary: A Market Analysis. THEORY METHODOLOGY PRACTICE: CLUB OF ECONOMICS IN MISKOLC, 12 (02). pp. 25-32. ISSN 1589-3413

Nagy, Szabolcs and Kakasi, Balázs and Bercsényi, Miklós (2016) Flow cytometric detection of oxidative DNA damage in fish spermatozoa exposed to cadmium — Short communication. Acta Veterinaria Hungarica, 64 (1). pp. 120-124. ISSN 0236-6290

Nagy, Szabolcs and Polgár, Péter J. and Andersson, Magnus and Kovács, András (2016) Quick cytogenetic screening of breeding bulls using flow cytometric sperm DNA histogram analysis. Acta Veterinaria Hungarica, 64 (3). pp. 372-379. ISSN 0236-6290

Lepossa, Anita and Hoffmann, Sándor and Nagy, Szabolcs (2015) Cianobaktériumok és eukarióta algák talajszuszpenzióból történő közvetlen vizsgálatának lehetősége áramlási citométerrel. Agrokémia és Talajtan, 64 (1). pp. 209-218. ISSN 0002-1873

Pál, László and Kulcsár, Margit and Poór, Judit and Wágner, László and Nagy, Szabolcs and Dublecz, Károly and Husvéth, Ferenc (2015) Effect of feeding different oils on plasma corticosterone in broiler chickens. Acta Veterinaria Hungarica, 63 (2). pp. 179-188. ISSN 0236-6290

Piskóti, István and Molnár, László and Gulyásné Kerekes, Rita and Nagy, Szabolcs and Dankó, László and Karajz, Sándor and Bartha, Zoltán and Orloczki, Mónika (2015) Termékek piacképessége, márkázása és társadalmi marketing támogatása - a térségi fejlesztés dimenziójában. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, XII. (2.). pp. 94-106. ISSN 1786-1594

Gyollai, Ildikó and Bérczi, Szaniszló and Fintor, Krisztián and Nagy, Szabolcs and Gucsik, Arnold (2015) Thermal metamorphism of the Mócs meteorite (L6) revealed by optical microscopy and BSE imaging. Central European Geology, 58 (4). pp. 321-333. ISSN 1788-2281

Kakasi, Balázs and Nagy, Szabolcs and Pál, László and Czimber, Gyula and Husvéth, Ferenc (2015) A comparison of alternative assays to measure DNA damage in stallion spermatozoa: TUNEL test versus ‘Nicoletti assay’. Acta Veterinaria Hungarica, 63 (1). pp. 118-124. ISSN 0236-6290

Pál, László and Bercsényi, Miklós and Nagy, Szabolcs and Farkas, Valéria and Husvéth, Ferenc (2014) A globális felmelegedés hatása az állatok szervezetére. Iskolakultúra, 14 (11-12). pp. 127-136. ISSN 1215-5233

Kakasi, Balázs and Kováts, Nóra and Nagy, Szabolcs and Horváth, Eszter and Ács, András and Ferincz, Árpád and Kovács, Anikó and Paulovits, Gábor (2013) Balatonfűzfői-öbölből származó üledékminták genotoxicitásának vizsgálata = Genotoxicity assessment of sediment samples collected in the Balatonfűzfő-basin. HIDROLÓGIAI KÖZLÖNY, 93 (5-6). pp. 43-44. ISSN 0018-1323

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László (2013) Innováció piaci sikere – A hazai gyakorlat empirikus modellje. TÉR-GAZDASÁG-EMBER, 1 (1). pp. 85-102. ISSN 2064-1176

Czimber, Gyula Endre and Nemes, Annamária and Obádovics, Csilla and Nagy, Szabolcs (2012) Egyszerűsített hipoozmotikus teszt (HOS-teszt) alkalmazása ménspermiumok értékelésére. ÁLLATTENYÉSZTÉS ÉS TAKARMÁNYOZÁS, 61 (4). pp. 411-421. ISSN 0230-1614

Gyollai, Ildikó and Gucsik, Arnold and Nagy, Szabolcs and Bérczi, Szaniszló (2012) Petrographic and mid-infrared spectroscopy study of shocked feldspar in the Asuka-881757 Lunar gabbro meteorite sample. Central European Geology, 55 (1). pp. 23-32. ISSN 1788-2281

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László and Marien, Anita (2012) THE RELATIONSHIP BETWEEN VALUES AND GENERAL ENVIRONMENTAL BEHAVIOUR. ECONOMICS AND MANAGEMENT, 17 (1). pp. 272-278. ISSN 1802-3975

Nagy, Szabolcs and Józsa, Sándor and Gucsik, Arnold and Bérczi, Szaniszló and Ninagawa, Kiyotaka and Nishido, Hirotsugu and Veres, Miklós and Kereszturi, Ákos and Hargitai, Henrik (2012) Shock and thermal annealing history of the ALH 77005 Martian meteorite: a micro-Raman spectroscopical investigation. Central European Geology, 55 (1). pp. 33-48. ISSN 1788-2281

Nagy, Szabolcs (2012) A TÁRSADALMI MARKETING AKTUÁLIS KÉRDÉSEIRŐL. GAZDASÁGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK: A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYEI, 6 (1). pp. 61-74. ISSN 1588-9033

Sarlós, Péter and Egerszegi, István and Nagy, Szabolcs and Fébel, Hedvig and Rátky, József (2011) Reproductive function of Hungarian Mangalica boars: Effect of seasons. Acta Veterinaria Hungarica, 59 (2). pp. 257-267. ISSN 0236-6290

Nagy, Szabolcs and Józsa, Sándor and Gyollai, Ildikó and Bérczi, Szaniszló and Bendő, Zsolt and Stehlik, Harald (2011) Ringwoodite microstructures in L-chondrite NWA 5011: implications for transformation mechanism and source region in L parent body. Central European Geology, 54 (3). pp. 233-248. ISSN 1788-2281

Nagy, Szabolcs (2010) Az önkéntesség szerepe a környezettudatos marketingben és a vállalatok CSR tevékenységében. Marketing Kaleidoszkóp, 2010. pp. 223-234. ISSN 2062-2260

Nagy, Szabolcs (2010) Functional Food Marketing. THEORY METHODOLOGY PRACTICE: CLUB OF ECONOMICS IN MISKOLC, V (1). pp. 43-51. ISSN 1589-3413

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István (2009) A NEW CUSTOMER SATISFACTION MANAGEMENT MODEL (METHODOLOGY AND PRACTICE). EKONOMIKA IR VADYBA / ECONOMICS AND MANAGEMENT, 14. pp. 483-490. ISSN 1822-6515

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2008) Identity and image in the city marketing. MARKETING ÉS MENEDZSMENT, 42 (5-6). pp. 106-116. ISSN 1219-0349

Nagy, Szabolcs (2005) Values and Environmentally Conscious Behaviour (ECB). BUSINESS STUDIES: A PUBLICATION OF THE UNIVERSITY OF MISKOLC, 3 (1). pp. 85-99. ISSN 1588-9025

Nagy, Szabolcs (2005) A környezetbarát termékek marketingje. MARKETING MANAGEMENT, 2004 (6). pp. 17-24. ISSN 1061-3846

Nagy, Szabolcs (2004) Values and Environmentally Conscious Behaviour (ECB). GAZDASÁGTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK : A MISKOLCI EGYETEM KÖZLEMÉNYEI, 3 (2). pp. 85-99. ISSN 1586-0655

Nagy, Szabolcs (2004) A környezetbarát marketing kialakulásától a trendekig. TECHNOLÓGIA ÉS GAZDASÁG FELSŐFOKON, I. p. 2.

Book Section

Nagy, Szabolcs and Pererva, P. G. (2023) DUAL EDUCATION IN HUNGARY. In: Вища освіта за новими стандартами: (Visha osvita za novimi standartami). FOP Panov A. M., Kharkiv, pp. 199-202. ISBN 9786178113339

Veres Somosi, Mariann and Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2023) Marketing Features of the International Market of Tourist Services. In: Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України. Національний технічний університет, Харків, pp. 18-20. ISBN 9786170504296

Nagy, Szabolcs (2023) A kis- és középvállalkozások társadalmi innovációs tevékenységének elméleti keretei és jó gyakorlatai. In: Marketingkaleidoszkóp 2023 : Tanulmányok a Marketing és Turizmus Intézet és partnerei kutatási eredményeiből. Miskolci Marketing Műhely . Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézet, Miskolc, pp. 42-59.

Gáll, Erwin and Türk, Attila and Nagy, Szabolcs and Peter, Sarah and Wanek, Ferenc and Haramza, Márk (2020) Újabb adatok a Kolozsvár-Zápolya utcai 10. századi temető régészeti és embertani hagyatékából a radiokarbon vizsgálatok tükrében : Észrevételek az Erdélyi-medence 10. századi településtörténetéhez = Noi Date Arheologice și Antropologice Privind Spațiul Funerar din Cluj-Napoca - Strada Zápolya. Observații pe Marginea Analizelor de Radiocarbon și Habitatul Bazinului Transilvaniei în Secolul al X-lea. In: Первый Молдо-венгерский Археологический Круглый Стол, Посвященный Вопросам Раннего Средневековья Восточной Европы [Pervyy Moldo-vengerskiy Arkheologicheskiy Kruglyy Stol, Posvyashchennyy Voprosam Rannego Srednevekov'ya Vostochnoy Yevropy]. BTK Magyar Őstörténeti Kutatócsoport; Martin Opitz Kiadó; PPKE BTK Régészettudományi Intézet, Budapest, pp. 347-457.

Nagy, Szabolcs (2019) Az ár, a minőség, a márkanév és a környezetbarátság fontossága a vásárlói döntések során = The Importance of Price, Quality, Brandname and Environmentally Friendliness in Consumer Decision Making. In: Konferenciakiadvány : "Mérleg és kihívások" XI. Nemzetközi Tudományos Konferencia. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 254-265. ISBN 978-963-358-202-2

Nagy, Szabolcs (2019) A digitális társadalmi innováció elméleti és gyakorlati vonatkozásai = Theoretical and practical aspects of digital social innovation. In: MŰSZAKI TUDOMÁNY AZ ÉSZAK-KELET MAGYARORSZÁGI RÉGIÓBAN 2019. Debreceni Akadémiai Bizottság Műszaki Szakbizottsága, Debrecen, pp. 273-276. ISBN 978-963-706-438-8

Nagy, Szabolcs and Sikorka, Malgorzata and Pererva, Petro (2018) Current evaluation of the patent with regarding the index of its questionnaire. In: Sučasni pidhodi do kreatovnogo upravlinija ekonomicnimi procesami. Nacionalna Akademia Nauk Ukraini, Kiev, pp. 21-22.

Nagy, Szabolcs and Sikorska, Malgorzata and Pererva, Petro (2018) Estimation of economic efficiency of power engineering. In: Evropejs'kis vektor modernizacii ekonomiki. Kharkiv National University of Construction and Architecture, Harkiv, pp. 3-6.

Nagy, Szabolcs and Pererva, Petro (2018) Monitoring of innovation and investment potential of industrial enterprises. In: Sučasni tendencii rozvitku svitovoi ekonomiki: zb. materialliv 10-i Miznar. Nauk. - Prakt Konf. National Technical University "Kharkiv Polytechnical Institute", Harkiv, pp. 88-89.

Nagy, Szabolcs (2017) A KÖRNYEZETTUDATOS MAGATARTÁS ÉS ANNAK ÖNÉRTÉKELÉSE MAGYARORSZÁGON = ASSESSMENT AND SELF-ASSESMENT OF PRO-ENVIRONMENTAL BEHAVIOR (PEB) IN HUNGARY. In: „Mérleg és Kihívások” X. Nemzetközi Tudományos Konferencia. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc-Egyetemváros, pp. 215-225. ISBN 978-963-358-140-7

Nagy, Szabolcs (2016) A hatékony marketing kritériumai. In: Műszaki tudomány az Észak-Kelet Magyarországi régióban 2016. Debreceni Akadémiai Bizottság Műszaki Szakbizottsága, Debrecen, pp. 441-449. ISBN 978-963-7064-33-3

Nagy, Szabolcs (2016) A vevőelégedettség mérése a szállodaiparban. In: Marketingkaleidoszkóp 2016. Miskolci Egyetem Marketing Intézet, Miskolc, pp. 80-87.

Nagy, Szabolcs (2015) CRITERIA OF EFFECTIVE MARKETING - ANALYSIS OF CORPORATE MARKETING ACTIVITIES IN HUNGARY. In: „Mérleg és Kihívások” IX. Nemzetközi Tudományos Konferencia = “Balance and Challenges” 9th International Scientific Conference. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc-Egyetemváros, pp. 103-112. ISBN 978-963-358-098-1

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László and Gulyásné Kerekes, Rita and Karajz, Sándor (2015) TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK PIACI POTENCIÁLJÁNAK KOMPLEX VIZSGÁLATI MODELLJE. In: „Mérleg és Kihívások” IX. Nemzetközi Tudományos Konferencia = “Balance and Challenges” 9th International Scientific Conference. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc-Egyetemváros, pp. 354-368. ISBN 978-963-358-098-1

Molnár, László and Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnárné Konyha, Csilla (2014) Complex modeling of factors influencing market success of new product and service developments. In: EMAC 2014 - European Marketing Academy - 43rd Annual Conference - Paradigm Shifts & Interactions - Valencia, June 3-6 - Conference Proceedings. EMAC Conference, Valencia, p. 172. ISBN 978-84-370-9453-3

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István (2014) Környezettudatos fogyasztói magatartás - társadalmi marketing megközelítésében. In: Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves. MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, Budapest, pp. 187-205. ISBN 978-963-508-702-0

Molnár, László and Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnárné Konyha, Csilla (2014) Strategy, Process and Product: Factors Influencing Market Success of Innovations. In: The Proceedings of XXV ISPIM Conference - Innovation for Sustainable Economy and Society (June 2014). The International Society for Professional Innovation Management (ISPIM), Dublin, p. 553222451. ISBN 978-952-265-591-2

Nagy, Szabolcs (2014) A termékinnovációk piaci sikertényezőinek vizsgálata Magyarországon. In: Marketingkaleidoszkóp 2014 - Innovációvezérelt marketing - Tanulmányok a Marketing Intézet kutatási eredményeiből. Miskolci Egyetem Marketing Intézet, Miskolc, pp. 22-30.

Nagy, Szabolcs (2013) Az új termékek piaci sikerét meghatározó tényezők elemzése. In: Kiterjesztett marketing. Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapest, p. 11. ISBN 9789637159329

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László and Molnárné Konyha, Csilla (2013) Empirical model of factors influencing market success of innovations in Hungarian context. In: EMAC 2013. Istanbul Technical University, Istanbul, X.

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László (2012) AZ INNOVÁCIÓT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK VÁLLALATI ÉS PROJEKT SZINTEN. In: microCAD 2012, Q Section. University of Miskolc, Miskolc, p. 240. ISBN 978-963-661-773-8

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Marien, Anita and Molnár, László (2012) Elements and an empirical anaysis of an integrated social marketing model in Hungary. In: 41 th EMAC Conference. ISCTE Business School, Lisszabon, p. 11. ISBN 978-989-732-004-0

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László and Marien, Anita (2012) Environmentally conscious behaviour in Hungary. In: 41 th EMAC Conference. ISCTE Business School, Lisszabon, pp. 1-7. ISBN 978-989-732-004-0

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Marien, Anita and Molnár, László (2012) Identification Between Individuals and Places of Residence. In: Retracing the Silkroad. Széchenyi István Egyetem, Győr, pp. 1-10. ISBN 978-0-473-21245-2

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Molnár, László and Marien, Anita (2012) Social Marketing In Practice. In: Retracing the Silkroad. Széchenyi István Egyetem, Győr, p. 7. ISBN 978-0-473-21245-2

Nagy, Szabolcs (2011) A környezettudatos fogyasztás látens változós modellezése. In: Felelős marketing: MOK 2011 : a Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubja 17. országos konferenciája. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, p. 7. ISBN 978 963 642 392 6 978 963 642 391 9

Nagy, Szabolcs (2011) A módosított Új Környezeti Paradigma (NEP) vizsgálata. In: Tudásalapú társadalom - Tudásteremtés - Tudástranszfer - Értékrendváltás. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 1-10. ISBN 978-963-661-951-0

Nagy, Szabolcs (2010) Az önkéntesség szerepe a környezettudatos marketingben és a vállalatok CSR tevékenységében. In: IX. Regionális Tanácsadási Konferencia. Miskolci Egyetem, Gazdálkodástani Intézet, Miskolc, pp. 1-11. ISBN 978-963-661-947-3

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László (2010) Store Choice Model – The Unio Coop Case in Hungary. In: The six senses : the essentials of marketing : 39th EMAC Conference. Copenhagen Business School, Copenhagen, pp. 345-354. ISBN 9788792569011

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László (2010) Üzletválasztási model - Az Uniocoop esete. In: Marketingkaleidoszkóp 2010. Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 235-242.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2009) Functional food marketing in Hungary. In: IAPNM09, the 8th International Congress of the International Association on Public and Non-Profit Marketing. Universitat de Valéncia, Valencia, pp. 68-73. ISBN 9788469231791

Nagy, Szabolcs (2009) Környezettudatos marketing. In: Tudás alapú társadalom - Tudásteremtés - Tudástranszfer - Értékrendváltás. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 50-55. ISBN 9789636618926

Nagy, Szabolcs (2009) Környezettudatos marketing - A környezettudatos magatartás motivációi. In: Új marketing kihívások a XXI. században - fenntartható fogyasztás. Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubja 15. Jubileumi Országos Konferencia . Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Kaposvár, pp. 247-253. ISBN 978-963-9821-12-5

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2008) Identity and Image in the City Marketing. In: VII. International Congress on Public and Nonprofit Marketing. Szegedi Egyetemi Kiadó, Szeged, pp. 1-22. ISBN 978-963-482-873-0

Nagy, Szabolcs (2008) Környezettudatos marketing elméletek. In: Marketingkaleidoszkóp 2008. Miskolci Egyetem Marketing Intézet, Miskolc, pp. 62-81. ISBN 978 963 661 857 5

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2007) Innováció a funkcionális élelmiszerek területén. In: VI. Nemzetközi Konferencia a közgazdász képzés megkezdésének 20. évfordulója alkalmából. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 229-236. ISBN 978-963-661-788-2

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István (2007) Innováció a funkcionális élelmiszerek területén. In: A Marketing Oktatók Klubjának 2007. évi konferenciája. Károly Róbert Főiskola, Gyöngyös, pp. 1-12. ISBN 978-963-87229-4-2

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2006) Fogyasztói magatartás a funkcionális élelmiszerek piacán. In: Marketing Kaleidoszkóp. Gazdász Elasztik Kft., Miskolc, pp. 117-127. ISBN 10 963-87389-0-1; 13 978-963-87389-0-5

Nagy, Szabolcs (2006) A demográfiai változók környezettudatra gyakorolt hatásának vizsgálata. In: Marketing Kaleidoszkóp. Gazdász Elasztik Kft., Miskolc, pp. 169-179. ISBN 10 963-87389-0-1; 13 978-963-87389-0-5

Nagy, Szabolcs (2006) A környezettudatos magatartás attitűd-orientált modellje. In: Marketing Kaleidoszkóp. Gazdász Elasztik Kft., Miskolc, pp. 127-151. ISBN 10 963-87389-0-1; 13 978-963-87389-0-5

Nagy, Szabolcs (2006) A környezettudatos magatartás értékorientált megközelítése. In: Marketing Kaleidoszkóp. Gazdász Elasztik Kft., Miskolc, pp. 151-169. ISBN 10 963-87389-0-1; 13 978-963-87389-0-5

Nagy, Szabolcs (2005) A demográfiai változók környezettudatra gyakorolt hatásának vizsgálata. In: Gazdaságtudományi Közlemények. Miskolci Egyetemi Kiadó, Miskolc, pp. 145-151.

Nagy, Szabolcs (2005) A környezettudatos magatartás értékorientált megközelítése. In: Marketingoktatás és kutatás a változó Európai Unióban. Széchenyi István Egyetem, Győr, pp. 129-142. ISBN 963 7175 2 53

Nagy, Szabolcs (2003) A Magyarországon tevékenykedő vállalatok környezettudatos viselkedése. In: Totális marketing avagy A marketing kiteljesedése. Miskolci Egyetem Marketing Intézet, Miskolc, p. 14. ISBN 963 661 579 9

Monograph

Piskóti, István and Dankó, László and Molnár, László and Nagy, Szabolcs and Szántó, Ákos (2013) A társadalmi marketing paradigmái - elméleti-módszertani alapozó kutatás = Paradigm of the social marketing - theoretical-methodological research. Project Report. OTKA.

Conference or Workshop Item

Nagy, Szabolcs and Pererva, P.G. (2018) Commercialization of Patent Innovations. In: XІV-ої Міжнародної науково-практичної конференції, 2018.12.05-2018.12.07, Harkiv.

Nagy, Szabolcs and Pererva, P. G. (2018) Compliance principles. In: Mіжнародної науково-практичної конференції: Universum View 9., 2018.12.08, Vinnicja.

Nagy, Szabolcs and Pererva, P. G. (2018) Development of balance method of planning in industrial enterprises. In: 3-ї Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція, 2018.11.27-2018.11.29, Kremencsuk.

Nagy, Szabolcs and Pererva, P. G. (2018) Efficiency of use of resource potential. In: ІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 2018.11.07-2018.11.09, Kremencsuk.

Nagy, Szabolcs and Pererva, Petro (2018) Ways of processing innovative development strategy. In: 6. Zakonodavstvo Ukraini u sferi intelektualnoj vlasnosti ta jogo pravozastosuvannja: nacional'ni, evropejs'ki ta miznarodni vimiri, 2018.09.27, Kiev.

Nagy, Szabolcs and Pererva, P. G. (2018) The formation of competitive advantages of intellectual technology. In: Роль і значення інтелектуальної власності в інноваційному розвитку економіки та права, 2018.11.17, Kiev.

Nagy, Szabolcs and Pererva, P. G. (2017) Innovative Perspectives for Development of Ukrainian Machine Building. In: ІХ-ої Міжнародної науково–практичної Internet – конференції студентів та молодих вчених, 2018.12.27, Harkiv.

Nagy, Szabolcs and Molnárné Konyha, Csilla and Molnár, László (2016) THEORETICAL CONCEPT OF PROMOTION OPTIMIZATION MODEL FOR HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS (UNIPOM). In: MultiScience - XXX. microCAD International Multidisciplinary Scientific Conference, 2016.04.21-2016.04.22, Miskolc.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs and Molnár, László (2013) Innovation and Knowledge Based Competitiveness. In: Legal and administrative problems of the public and business, 2013.02.17-2013.02.19, Moszkva; Budapest.

Nagy, Szabolcs (2012) A KÖRNYEZETTUDATOS MAGATARTÁS VIZSGÁLATA. In: Marketing Szimpózium, 2012.06.27, Miskolc.

Nagy, Szabolcs (2012) A TÁRSADALMI MARKETING, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A KÖRNYEZETTUDATOSSÁG AKTUÁLIS KÉRDÉSEI ÉSZAK-MAGYARORSZÁGON. In: Marketing Oktatók Klubja XVIII. Országos Konferencia 2012, 2012.08.30-2012.08.31, Miskolc.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2009) A New Customer Satisfaction Management Model. In: 14th International Scientific Conference „Economics and Management", 2009.04.23-2009.04.24, Kaunas.

Nagy, Szabolcs (2008) Környezettudatos marketing - megközelítések és modellek. In: Marketing Oktatók Klubjának XIV. Országos Konferenciája, Budapest- BCE, 2008.08.28-2008.08.29, Budapest.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2008) The Myth and reality of customer orientation. In: Marketing Theory Challenges in Transitional Societies, 2nd International Scientific Conference, 2008.09.23-2008.09.25, Zágráb.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2007) Competence-based view in place marketing. In: Academy of Marketing Conference Egham, 2007.07.03-2007.07.06, London.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2007) Consumer behaviour on the market of functional food. In: Conference on Organizational Challenges, 2007.09.19-2007.09.20, Varna.

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István (2007) Values and Environmentally Conscious Behaviour (ECB) in Hungary. In: 6th International Congress on Public and Non-Profit Marketing, 2007.06.14-2007.06.15, Braga.

Piskóti, István and Nagy, Szabolcs (2006) Biotechnológiai innovációk marketingje. In: Tudásteremtés-Tudástranszfer Konferencia, 2006.11.15-2006.11.16, Miskolc.

Nagy, Szabolcs (2005) A környezetbarátság szerepe a termékpolitikában. In: Marketing Szimpózium, 2001.12.06, Miskolc.

Nagy, Szabolcs (2004) Green Consumer Behaviour in Hungary. In: Application of Management Theory in Practice, 2004.02.06-2004.02.06, Kassa.

Nagy, Szabolcs (2004) A környezettudatos magatartás értékorientált megközelítése. In: Marketing Szimpózium, 2004.12.09, Miskolc.

Book

Pelser, A. M. F. and Vaiman, V. and Nagy, Szabolcs (2022) The improvement of Skills & Talents in the workplace. Axiom Academic Publishers, Potchefstroom. ISBN 9781991239068

Gáll, Erwin and Dobos, Alpár and Petruț, Dávid and Kapcsos, Norbert and Wanek, Ferenc and Piroska, Eszter and Nagy, Szabolcs and Iván, András (2017) "Daciától Ultrasilvaniáig" A Kis-Szamos medencéjének településtörténeti változásai. 3/4-12/13. század. Erdélyi Múzeum Egyesület, Kolozsvár. ISBN 978-606-739-081-0

Nagy, Szabolcs and Piskóti, István and Dankó, László and Molnár, László and Marien, Anita (2012) A társadalmi marketing paradigmái - elméleti-módszertani alapozó kutatás. Miskolci Egyetem Marketing Intézet, Miskolc.

This list was generated on Fri Mar 29 13:45:34 2024 CET.