Horváth, Cintia and H. Ekler, Judit (2019) Tanítási stílusok alkalmazása és bemutatása az IPOO modellen keresztül a testnevelésben = Using Different Teaching Styles and the IPOO Model. Különleges Bánásmód, 5 (3). pp. 39-47. ISSN 2498-5368
|
Text
kb_2019_3_horvath_ekler.pdf Download (216kB) | Preview |
Abstract
A minőségi testnevelés oktatás igényli az indirekt és direkt tanítási stílusok széles spektrumának alkalmazását. A kutatásunk célja a tanárközpontú (DM) és a tanulóközpontú (IM) stílus módszereinek hatékonyságvizsgálata az IPOO modellen (Mező, 2011) keresztül a testkulturális tanulás minden doménterületén. Akciókutatásunkat két 5. évfolyamos osztályban (n=46) végeztük: a kerettantervben előírt kézilabdára vonatkozó fejlesztési célok álltak a középpontban. 4 héten keresztül, heti 2 órában zajlottak a foglalkozások a DM (mintaosztály) és IM (kontrollosztály) osztályokban az IPOO modell alkalmazásával. Az akciókutatás utolsó óráján felmértük a tanulók testnevelés iránti motivációjukat a H-PMCSQ-2 kérdőív segítségével, a kézilabda alaptechnikai elemeinek végrehajtási szintjét elő- és utóméréssel állapítottuk meg. Az eredményekből kiderült, hogy az indirekt oktatási stílus módszereinek alkalmazásával komplexebb oktatási-nevelési hatást értünk el, fontos kognitív és affektív fejlesztési területet is érintett.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | módszertan, minőségi testnevelés, motiváció, IPOO |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 16 Dec 2019 08:44 |
Last Modified: | 16 Dec 2019 08:44 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/104208 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |