REAL

A fogyasztói tudatosság affektív és konatív komponensei

Szűcs, Róbert Sándor (2020) A fogyasztói tudatosság affektív és konatív komponensei. GRADUS, 7 (1). pp. 105-114. ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2020_1_ECO_002_Szucs.pdf

Download (704kB) | Preview

Abstract

A fogyasztók saját maguk védelme érdekében nem szeretik beismerni, hogy a marketing üzenetek nagy hatással bírnak fogyasztói magatartásukra. A vásárlók hajlamosak tudatos vásárlóként leírni magukat, olyasvalakiknek, akik tisztában vannak fogyasztói jogaikkal. Ez a fogyasztók énvédő mechanizmusa. A fogyasztói tudatosság affektív komponensének vizsgálatakor (n=918 fő) azt tapasztaltam, hogy az affektív komponens meglehetősen erős. Ezt azonban a fogyasztók tényleges cselekedetei nem támasztják alá kutatásom alapján (n=850 fő).

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 Feb 2020 09:59
Last Modified: 28 Apr 2021 15:42
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/106496

Actions (login required)

Edit Item Edit Item