Szűcs, Róbert Sándor (2020) A fogyasztói tudatosság affektív és konatív komponensei. GRADUS, 7 (1). pp. 105-114. ISSN 2064-8014
|
Text
2020_1_ECO_002_Szucs.pdf Download (704kB) | Preview |
Official URL: https://doi.org/10.47833/2020.1.ECO.002
Abstract
A fogyasztók saját maguk védelme érdekében nem szeretik beismerni, hogy a marketing üzenetek nagy hatással bírnak fogyasztói magatartásukra. A vásárlók hajlamosak tudatos vásárlóként leírni magukat, olyasvalakiknek, akik tisztában vannak fogyasztói jogaikkal. Ez a fogyasztók énvédő mechanizmusa. A fogyasztói tudatosság affektív komponensének vizsgálatakor (n=918 fő) azt tapasztaltam, hogy az affektív komponens meglehetősen erős. Ezt azonban a fogyasztók tényleges cselekedetei nem támasztják alá kutatásom alapján (n=850 fő).
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 21 Feb 2020 09:59 |
Last Modified: | 28 Apr 2021 15:42 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/106496 |
Actions (login required)
Edit Item |