Fehér, Éva (2019) A hallás utáni szövegértés fejlesztése az iskolába lépés előtt álló gyermekek körében a dramatikus interaktív mesélési módszer segítségével = Development of the Listening Comprehension of the Pre-School Children with the Aid of Dramatic Interactive Storytelling Method. GRADUS, 6 (4). pp. 93-108. ISSN 2064-8014
|
Text
2019_4_CSC_011_Feher.pdf Download (970kB) | Preview |
Abstract
A hallás utáni szövegértés fejlesztésének témája mostanra aktuálissá vált az óvodában. Bár az óvodai nevelésben a gyermekek folyamatosan változó képességállapota miatt elsősorban nem a fejlesztés szót alkalmazzák a szakemberek, kutatási eredmények arra engednek következtetni, hogy helyén való ez a gyógypedagógiai kifejezés az általános óvodai nevelésben is. A kontrollcsoport nélküli, időszakos önfejlődési mérés első és második szűrése között 12 óvodai hét telt el. A 16 kérdésből álló felmérő teszt összeállításánál mintaként a DIFER állapotfelmérő teszt feladatmintái, a GMP diagnosztikai teszt kérdéscsoportjai, illetve a ,Fejlesztés mesékkel" című MOZAIK szakanyag tartalom-ellenőrző kérdései szolgáltak. A módszer, amellyel az iskolába lépés előtt álló 6-7 éves, nagycsoportos gyermekek 12 alkalomból álló készségfejlesztő tréningje zajlott a dramatikus interaktív mesélés és történetmondás alaptechnikája volt.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | drámapedagógia; óvodapedagógia; hallás utáni szövegértés; dramatikus interaktív mesélés és történetmondás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 09 Jun 2020 15:43 |
Last Modified: | 09 Jun 2020 15:43 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109405 |
Actions (login required)
Edit Item |