REAL

Items where Subject is "L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | F | G | H | J | K | L | M | N | P | S | T | U | V | Z
Number of items at this level: 72.

A

Alexandrov, Andrea and Fenyődi, Andrea and Jakab, György (2015) Az erkölcstan tantárgy útkeresése. ISKOLAKULTÚRA, 25 (9). pp. 56-74. ISSN 1215-5233

B

Bajzát, Tünde (2006) Multiple intelligence in the classroom. In: Актуальные проблемы лингвистического образования: теоретический и методологический аспекты, 2005.11.14-2005.11.16, Samara.

Bajzát, Tünde (2017) A kultúra oktatásának kérdései a nyelvoktatásban. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, X. (2.). pp. 7-15. ISSN 1788-9979

Baksa, Brigitta (2015) Iskola és néprajz : A hon- és népismeret oktatásának lehetőségei. ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8). pp. 84-93. ISSN 1215-5233

Bartha, Csilla (2010) „Hasznosnyelvészeti” adalékok a cigány tanulók anyanyelvi nevelésének kérdéséhez. In: Utazás a magyar nyelv körül: írások Kontra Miklós tiszteletére. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához (113). Tinta Könyvkiadó, Budapest, pp. 206-216. ISBN 978 963 9902 64 0

Bartha, Csilla (2000) Kétnyelvűség, oktatás, kétnyelvű oktatás és kisebbségek. EDUCATIO, 9 (4). pp. 761-775. ISSN 1216-3384

Beregszászi, Anikó (2016) A magyar mint anyanyelv tantárgy tartalma a kárpátaljai magyar középiskolákban az ukrajnai és magyarországi érettségi rendszer tükrében. In: Értékek és kihívások II. kötet: Történelem- és társadalomtudományok, oktatásmódszertan, irodalomtudomány. Autdor-Shark, Ungvár, pp. 163-169. ISBN 978-617-7132-50-8

Beregszászi, Anikó and Csernicskó, István (2017) Kidobott pénz vagy megtérülő befektetés? Az ukrán nyelv oktatása Kárpátalja magyar iskoláiban. MAGYAR NYELVŐR, 141 (3). pp. 292-309. ISSN 0025-0236

Buda, András (2017) IKT és oktatás : Együtt vagy egymás mellett? Belvedere Meridionale, Szeged. ISBN 978-615-5372-69-8

C

Csapó, Benő and Csíkos, Csaba and Korom, Erzsébet (2016) Értékelés a kutatásalapú természettudomány-tanulásban: a SAILS projekt. Iskolakultúra, 26 (3). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

Csernicskó, István and Melnyik, Svitlana (2012) Освіта мовних меншин України. In: Західноканадський збірник VI. Kanads'ke naukove tovarystvo im.T.G.Shevchenko, Edmonton, pp. 386-402.

Csíkos, Csaba and Korom, Erzsébet and Csapó, Benő (2016) Tartalmi keretek a kutatásalapú tanulás tudáselemeinek értékeléséhez a természettudományokban. ISKOLAKULTÚRA, 26 (3). pp. 17-29. ISSN 1215-5233

D

D. Molnár, Éva (2014) Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 29-54. ISBN 978-963-508-751-8

D. Molnár, Éva (2013) Tudatos fejlődés. Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata. Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 05 9400 4

Dóra, László (2015) 3 és 5 – a problémamegoldás hatékonyságának csoportlétszáma. Iskolakultúra, 25. (1.). pp. 35-50. ISSN 1215-5233

F

Forgó, Sándor and Hauser, Zoltán and Kis-Tóth, Lajos (2005) A blended learning (vegyes típusú) tanulást támogató módszerek és hatékonyságuk vizsgálata az Eszterházy Károly Főiskolán: "a digitális identitás az útlevelünk Európába". In: Agria Media 2004. EKF Líceum Kiadó, Eger, pp. 193-217. ISBN 963 9417 09 2

Fábián, Gyöngyi (2018) Tanóratervezés és tanórakutatás. A magyar nyelv és irodalom, az idegen nyelvek és a művészetek műveltségi területen. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 11 (1). pp. 71-74. ISSN 2060-0623

G

Garai, Imre (2013) Mika Sándor tanári tevékenysége az Eötvös Collegium korai időszakában. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 4 (3-4.). pp. 1-6.

Gyarmathy, Dorottya and Auszmann, Anita and Neuberger, Tilda (2016) Az anyanyelvi és az idegen nyelvi spontán beszéd temporális jellemzői. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (1). pp. 5-19. ISSN 2060-0623

Gyarmathy, Éva (2013) A tehetséggondozás változási kényszere. ISKOLAKULTÚRA (3-4). pp. 101-109. ISSN 1215-5233

Gyarmathy, Éva and Motschnig, Renate and Struhár, Ján and Hagelkruys, Dominic (2013) Diszlexiás fiatalok 21. századi lehetőségekkel. In: Empirikus kutatások a szakmai pedagógus képzésben. Kutatási füzetek, 10 (10). Óbudai Egyetem, Budapest, pp. 117-138. ISBN 978-963-89747-1-6

Gyáni, Gábor (2015) A történetírás és a történelemtanítás konfliktusa. ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8). pp. 62-67. ISSN 1215-5233

H

Habók, Anita (2015) Tanárképzés Németországban. ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 29-43. ISSN 1215-5233

Habók, Anita (2017) A tanulás tanulása – A tanulást befolyásoló tényezők. Gondolat Kiadó, Budapest. ISBN 978-963-693-777-5

Hegedűs, Rita (2016) Auf der Suche nach dem tertium comparationis : Reminiszenzen einer Konferenz über kleine Sprachen, Ziele und Methoden ihres Unterrichts. BERLINER BEITRAGE ZUR HUNGAROLOGIE, 19. pp. 164-173. ISSN 0238-2156

Herzog, Csilla and Racsko, Réka (2016) Táblagép az osztályteremben. Az új tanulási környezettel kapcsolatos tanári tapasztalatok. Iskolakultúra, 26 (10). pp. 3-22. ISSN 1215-5233

Horn, Dániel and Kiss, Hubert János (2018) Which preferences associate with school performance? Lessons from an exploratory study with university students. PLOS ONE. pp. 1-32. ISSN 1932-6203

Hódi, Ágnes and B. Németh, Mária and Korom, Erzsébet and Tóth, Edit (2015) A Máté-effektus: a gyengén és jól olvasó tanulók jellemzése a tanulás környezeti és affektív jellemzői mentén. Iskolakultúra, 25 (4). pp. 18-30. ISSN 1215-5233

J

Jankovics, Julianna (2016) Közoktatásban tanuló diákok kommunikációs érzékenyítése a beszédzavarok iránt. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (2). pp. 43-60. ISSN 2060-0623

K

Keller, Tamás (2016) Sticky assessments – the impact of teachers’ grading standard on pupils’ school performance. EDUCATIONAL STUDIES, 42 (5). pp. 493-518. ISSN 0305-5698

Kerekes, Pál and Kiszl, Péter (2015) Az elektronikus könyvről - oktatáson innen és túl. Iskolakultúra, 25 (3). pp. 56-71. ISSN 1215-5233

Király, Flóra (2017) A tanári kérdezési stratégiák egyéni sajátosságai. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 10 (4). pp. 19-31. ISSN 2060-0623

Kiszely, Márta and Mónus, Péter and Gribovszki, Katalin (2017) A „Szeizmológia az iskolában” program elindítása Magyarországon. Magyar Geofizika, 58 (3). pp. 191-196. ISSN 0025-0120

Kojanitz, László (2015) A diákok gondolkodásának fejlődése a történelemtanulás eredményeként. ISKOLAKULTÚRA, 25 (11). pp. 44-52. ISSN 1215-5233

Kovács, Gábor (2014) Idegennyelv-elsajátítás. In: Pszicholingvisztika 1-2. Akadémiai Kiadó, Budapest, pp. 593-674. ISBN 978 963 05 9499 8

Kozmács, István (2017) A másik hazai nyelv oktatása Finnországban. MAGYAR NYELVŐR, 141 (3). pp. 310-323. ISSN 0025-0236

Kugler, Nóra (2015) Lehetőségek és akadályok a nyelvtanórai tudáskonstruálásban. ISKOLAKULTÚRA ONLINE, 25 (7-8). pp. 28-37. ISSN 1789-5170

Kugler, Nóra (2017) A magyarországi magyar anyanyelvoktatás, az anyanyelvpedagógia helyzete a közoktatásban. In: A magyar nyelv jelene és jövője. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 336-356. ISBN 978 963 693 824 6

Kulcsár Szabó, Ernő (2015) Tárgyi élvezet vagy történő igazság? Az irodalomértés és –oktatás néhány kérdéséhez. ISKOLAKULTÚRA, 25 (7-8.). pp. 38-46. ISSN 1215-5233

L

Lengyel, Klára (2017) Kísérleti tankönyveinkről. MAGYAR NYELVŐR, 141 (1). pp. 6-8. ISSN 0025-0236

M

Major, Éva and Szabó, Éva and Antalné Szabó, Ágnes (2016) Mentori kompetenciák és óraelemzés. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (1). pp. 50-61. ISSN 2060-0623

Manxhuka, Afrodita (2016) Aktualizált klasszikusok, avagy a legújabb populáris regényekben rejlő pedagógiai lehetőségek. ISKOLAKULTÚRA, 26 (6). pp. 67-75. ISSN 1215-5233

Mező, Katalin (2016) A „Deutsch mit Comics” című nyelvkönyv (recenzió). Különleges Bánásmód, 2 (2). pp. 99-101. ISSN 2498-5368

Molnár, Gyöngyvér (2005) A probléma alapú tanítás. Az ismeretek alkalmazásának és az együttműködő készség fejlesztésének egy módszere. ISKOLAKULTÚRA, 10. pp. 31-43. ISSN 1215-5233

Molnár, Gyöngyvér and Pásztor-Kovács, Anita (2015) A számítógépes vizsgáztatás infrastrukturális kérdései. Iskolakultúra, 25 (4). pp. 49-61. ISSN 1215-5233

Mészáros, Lukács and Trembeczki, Mária and Matányi, Marianna and Kákonyi, Marcell (2018) A kérgestest (corpus callosum) működési zavarainak vizsgálata: Esettanulmány a diákkutatások, mint a tehetséggondozás fontos módszerének alkalmazásáról. Acta Pintériana, 4. pp. 5-20. ISSN 2416-2124

N

Nagy, Zoltán and D. Molnár, Éva (2017) Tanulást hátráltató, nem hatékony stratégiák és korrigálási lehetőségeik. MAGYAR PEDAGÓGIA. pp. 1-22. ISSN 0025-0260 (In Press)

Nemes, Gyöngyi (2016) A nyelvi hátrányos helyzet és az anyanyelvi olvasás diagnosztikus értékelése – elméletek, módszerek. Iskolakultúra, 26 (7-8). pp. 47-53. ISSN 1215-5233

Nádor, Orsolya (2017) A magyar nyelv külföldi megismertetése, vonzereje. In: A magyar nyelv jelene és jövője. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 465-483. ISBN 978 963 693 824 6

P

Paksi-Petró, Csilla (2017) Új és korszerű módszerek a közigazgatási vezetők képzésében = New and Modern Methods in Public Administration Leadership Development. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 13 (1-3). pp. 218-231. ISSN 1786-6553

Porkoláb, Ádám (2015) Az iskolában elsajátított írott nyelvi norma presztízse az internetes kommunikációban. ISKOLAKULTÚRA, 11. pp. 75-89. ISSN 1215-5233

Poór, József and Szalay, Zsigmond Gábor and Pető, István and Sasvári, Péter László and Mester, Adrienn (2017) E-learning Magyaroszág – 2017. Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Menedzsment és HR Kutató Központ, Gödöllő. ISBN 978 963 269 645 4

Pásztor-Kovács, Anita (2015) Kollaboratív problémamegoldó képesség: egy új, integratív elméleti keret. Iskolakultúra, 25 (3). pp. 3-16. ISSN 1215-5233

S

Szabó, Zsófia Gabriella and Korom, Erzsébet and Pásztor, Attila (2015) A kombinatív képesség rövid távú fejleszthetősége 3. évfolyamon természettudományos kontextusban. MAGYAR PEDAGÓGIA, 115 (4). pp. 383-401. ISSN 0025-0260

Szlávi, Péter and Törley, Gábor (2009) Teaching Sorting in ICT. TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 7 (1). pp. 101-117. ISSN 1589-7389

Szlávi, Péter and Zsakó, László (2014) Key Concepts In Informatics: Algorithm. ACTA DIDACTICA NAPOCENSIA, 7 (1). pp. 39-48. ISSN 2065-1430

Szomju, László and Habók, Anita (2015) Matematikai szöveges feladatok és tanulási szokások kapcsolatának vizsgálata. Iskolakultúra, 25 (3). pp. 15-31. ISSN 1215-5233

Szücs, László Gergely (2007) Volt-e a magyar filozófiaoktatásnak aranykora? ISKOLAKULTÚRA, 17 (11-12). pp. 169-179. ISSN 1215-5233

Sáfrányné Molnár, Mónika (2016) A verbális tanári instrukciók az osztálytermi diskurzusban II. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (3). pp. 18-33. ISSN 2060-0623

T

Tolcsvai Nagy, Gábor (2017) Kisebbségiek államnyelvoktatása: amit a nyelvtudomány tehet. MAGYAR NYELVŐR, 141 (3). pp. 324-339. ISSN 0025-0236

Tolcsvai Nagy, Gábor (2015) Mi köze van a diáknak a nyelvtanhoz, avagy a tárggyá tett nyelv visszahumanizálása az oktatásban. ISKOLAKULTÚRA, 15 (7-8). pp. 18-27. ISSN 1215-5233

Tolcsvai Nagy, Gábor (2017) A határon túliak államnyelvoktatásáról. Az államnyelv oktatása a határon túli magyar régiókban. Nyelvpedagógiai elemzés. MAGYAR NYELVŐR, 141 (3). pp. 269-271. ISSN 0025-0236

Tóth, János (2015) Az együttműködés lehetőségeiről és feltételeiről a tanulásmenedzselő rendszerek esetében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (12). pp. 56-67. ISSN 1215-5233

Törley, Gábor (2014) Algorithm visualization in teaching practice. ACTA DIDACTICA NAPOCENSIA, 7 (1). pp. 1-17. ISSN 2065-1430

Törley, Gábor (2008) Expressiveness of programming languages and environments. TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 6 (3). pp. 111-141. ISSN 1589-7389

Török, Ádám (2013) "Levelled or Tilted Playing Field?". KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, LX (3). pp. 342-351. ISSN 0023-4346

U

Udvaros, József and Gubán, Miklós (2016) Demonstration the class, objects and inheritance concepts by software. ACTA DIDACTICA NAPOCENSIA, 9 (1). pp. 23-34. ISSN 2065-1430

V

Vančo, Ildikó (2017) A szlovák nyelv tanítása szlovákiai magyar tanítási nyelvű iskolákban Általános helyzetkép. MAGYAR NYELVŐR, 141 (3). pp. 272-291. ISSN 0025-0236

Varga, Noémi (2016) Szövegértés a matematikaórán. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (1). pp. 36-49. ISSN 2060-0623

Vastag, Gyula and Yerushalmy, Moshe (2009) Automating Serious Games. In: Springer Handbook of Automation. Springer-Verlag, Berlin; Heidelberg, pp. 1299-1311. ISBN 9783540788300

Vámos, Ágnes (2009) The function of foreign language at the school-leaving examination and language pedagogy in bilingual education. In: Assessment for a creative world, 2009.09.13-2009.09.18, Brisbane.

Z

Zántó, Edina (2018) Hogyan használható egy névtani kötet a középiskolai tanításban? = How can an onomastic volume be used in secondary school teaching? ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 11 (1). pp. 64-70. ISSN 2060-0623

This list was generated on Sun Jul 22 12:29:39 2018 CEST.