Bakó, Patrícia (2019) Érzelmi intelligencia és érzelemészlelés alsó tagozaton = Emotional intelligence and emotional perception elementary school. GRADUS, 6 (3). pp. 1-10. ISSN 2064-8014
|
Text
2019_3_ART_001_Bako.pdf Download (584kB) | Preview |
Abstract
Az érzelmek kifejezése és észlelése a hétköznapok során is elengedhetetlen . fontossággal bír. Számos kutatás is alátámasztotta, hogy az érzelmileg intelligens emberek sikeresebbek, boldogabbak, valamint az életük is kiegyensúlyozottabb. Kíváncsi voltam, hogy e kompetenciaterület alsó tagozatos korban milyen fejlett, adott érzelmeket milyennek észlelnek a gyerekek, ugyanakkor — észlelésüket — mennyire — lehet érzékenyíteni. Egy negyedikes osztálynak tartottam négy foglalkozást, amelyeken olyan feladatokat végeztünk, amelyek segítségével igyekeztem érzelmi észlelésüket érzékenyíteni. Két mérést végeztem, kutatásom elején és végén. Eredményeim alátámasztják, hogy a gyerekek érzelem-felismerése fejlődött. Célom felhívni a figyelmet erre a nem elhanyagolandó kompetenciaterületre, hogy a pedagógiai munka során még nagyobb hangsúlyt fektessünk rá.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | érzelmi intelligencia, érzelemészlelés, érzékenyítés, alsó tagozat |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 09 Jun 2020 16:20 |
Last Modified: | 09 Jun 2020 16:20 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109434 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |