Rétfalvi, Péter and Bednárik, Éva and Tömő, Zsuzsanna (2019) Szenior vásárlási szokások a bútorpiacon = Senior Purchasing Habits of the Furniture Market. GRADUS, 6 (3). pp. 120-131. ISSN 2064-8014
|
Text
2019_3_ECO_005_Retfalvi.pdf Download (654kB) | Preview |
Abstract
A marketing világát a fejlődés, a kutatási eredmények és új marketing módszerek alkalmazása jellemzi. Mivel a fogyasztói környezet folyamatosan változik, a marketinggel foglalkozó szakemberek számára folyamatos kihívást jelent a kijelölt célcsoport meghatározása és minél pontosabb, részletesebb megismerése. A különböző magatartási formák, elkülöníthető vásárlói csoportok, szegmensek megértése első számú feladat a piacon tevékenykedő cégek számára. További nehézséget okoznak a folyamatos demográfiai változások is, mely változásokat az üzleti élet meglehetősen alacsony intenzitással követ. A fejlett nyugati országokban az idősödő emberek száma évtizedek óta egyre nő, melyhez növekvő társadalmi szerepvállalásuk párosul. Kutatási eredmények bizonyítják a szenior korcsoport fogyasztási szokásainak vizsgálata alapján, hogy létszámuk növekedésével egyre nagyobb potenciált és vásárlóerőt képeznek a piacon. Amellett, hogy potenciális vásárlóerővé válnak, nem elhanyagolható az a tény se, hogy a magyar lakosság egészét tekintve ez a célcsoport rendelkezik a legnagyobb megtakarítással. Marketing szempontból, tehát igen értékes célcsoportnak tekinthető a szenior fogyasztói csoport, mivel korábban már említettem, hogy az idősek száma a demográfiai adatok alapján folyamatos növekedést mutat. Továbbá jellemző, hogy családi szinten tapasztalataik alapján vásárlási döntésük meghatározó lehet, valamint fogyasztói mintázatuk potenciálisan illeszkedik a fenntartható fejlődés kívánalmaihoz, ebből fakadóan, a hazai minőségi fa – és bútoripari termékeket vásárolja, nem pedig a multinacionális cégek tömegtermelésre gyártott, több esetben nem fából készült termékeit.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Harmadik szerző: Némethné Tömő Zsuzsanna |
Uncontrolled Keywords: | szenior; marketing; bútoripar; vásárlási szokások; demográfia |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 09 Jun 2020 13:04 |
Last Modified: | 09 Jun 2020 13:04 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109458 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |