Barabási, Tünde (2018) Tanítóvá válási lehetőségek Székelyudvarhelyen — egykor és ma = Possibilities of becoming primary school teacher in odorheiu-secuiesc. GRADUS, 5 (2). pp. 74-80. ISSN 2064-8014
|
Text
2018_2_ART_004_Barabasi.pdf Download (676kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány célja rámutatni a romániai oktatási rendszer által nyújtott tanítóvá válási lehetőségekre, a székelyudvarhelyi esetpélda által. A cikk kezdetén tömören bemutatjuk a városban megvalósuló — tanítóképzés történetiségét, kiemelve a középiskolai képzési szintről az egyetemi szintre elemés folyamatát. A hangsúlyt mindenekelőtt a pszichológiai és neveléstudományi tárgyak, valamint a pedagógiai gyakorlat óraszámainak és egymáshoz viszonyított arányainak bemutatására fektettük, annak érdekében, hogy rávilágítsunk a szakmai felkészítés, a szaktudás alakulásának lehetőségeire. A tanulmányban azt is bemutatjuk, hogy ugyanazon oktatási rendszer miként teremt törvényi keretet egyazon szakmai képesítés megszerzésére két különböző iskolai fokozaton, miként ,élhet" egymás mellett e két lehetőség, szem előtt tartva, hogy jelenleg Romániában középiskolai és egyetemi végzettséggel egyaránt tanítóvá lehet válni.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Tanítóképzés, Szekelyudvarhely, Pszichológiai/ neveléstudományi, tárgyak és pedagógiai gyakorlat, A képzési rendszer alakulása |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 15 Jun 2020 10:28 |
Last Modified: | 15 Jun 2020 10:28 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109660 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |