Kalmárné Rimóczi, Csilla (2018) Turisztikai motiváció és életstílus összefüggései a belföldi utazási szokásokban = A study on the correlation between touristic motivation and lifestyle in hungarian domestic tourism. GRADUS, 5 (2). pp. 146-155. ISSN 2064-8014
|
Text
2018_2_ECO_008_Kalmarne.pdf Download (755kB) | Preview |
Abstract
A fogyasztói társadalom szerkezetében és rendszerében bekövetkezett változás miatt a korábban használt fogyasztói, földrajzi és demográfiai jellemzők sikertelenek voltak a fogyasztói szokások, a turisztikai magatartás mögött rejlő okok feltárására és elemzésére. Ennek eredményeképpen a hagyományos fogyasztói magatartás jellemzésének sajátosságait — pszichológiai és pszichográfiai tényezők egészítették ki. E tényezők közé, sok más tényező mellett az életsílus is beletartozik. A tanulmányt primer kutatás támasztja alá. A mintát a rendszeresen utazó belföldi lakosok alkotják. A kutatás célja az volt, hogy a megkérdezett mintát életstílus- szegmensekké csoportosítsam, hogy kiemeljem a különböző típusú életstíluscsoportok utazási szokásai közötti differenciáló jellemzőket. A kutatás eredményei rávilágítanak a különböző típusú turizmusban résztvevők életmódbeli szegmensei közötti nyilvánvaló különbségekre.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | életstílus, turisztikai motiváció, összefüggés, belföldi turizmus |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 15 Jun 2020 11:20 |
Last Modified: | 15 Jun 2020 11:20 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109669 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |