Földi, Kata and Pólya, Éva (2017) Kereskedelmi márkás élelmiszerek vásárlási szokásainak kvalitatív kutatása Kelet-Magyarországon 2017-ben = Qualitate Investigation of Consumption Habits in case of Private Label Food Products in Hungary in 2017. GRADUS, 4 (2). pp. 538-543. ISSN 2064-8014
|
Text
2017_ECO_011_Foldi.pdf Download (442kB) | Preview |
Abstract
Jelen munkánkban egy általunk végzett primer kvalitatív kutatáseredményeibe adunk betekintést, melynek elsődleges fókusza a kereskedelmi márkás élelmiszerek vásárlási szokásaira irányul. A kereskedelmi márkák erősödése, ezáltal a kereskedelem hatalmi pozíciójának erősödése figyelhető meg, melyhez jelentősen hozzájárul a fogyasztók nyitottsága és vásárlási hajlandósága e márkatípus irányába. Strukturált interjúk segítségével próbáltuk megérteni, hogy mi jellemzi a fogyasztók élelmiszervásárlási szokásait és ezen belül milyen szerep jut a kereskedelmi márkás termékeknek. Vizsgáltuk, hogy mely termékcsoportok esetében jellemző inkább a kereskedelmi márkák vásárlása, illetve, hogy a kosárérték hány százalékát teszik ki az ilyen típusú termékek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás; kereskedelmi márka; élelmiszer fogyasztás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF1 Inland trade / belkereskedelem |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 17 Jun 2020 11:56 |
Last Modified: | 17 Jun 2020 11:56 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109833 |
Actions (login required)
Edit Item |