Ragó, Lóránt (2017) Metaképek és Farkas Antal Jama munkái. GRADUS, 4 (1). pp. 107-116. ISSN 2064-8014
|
Text
2017_1_ART_011_Rago.pdf Download (735kB) | Preview |
Abstract
képein keresztül mutatom be a metaképek működését, jellegzetes hatásmechanizmusait. Meghatározva a metaképek fogalmi — kereteit, nyilvánvalóvá válik, hogy a modern/posztmodern művészet jellegzetes és tipizálható, identifikációs forrásaként működnek ezek a képek. Ebben az értelemben, —— sűrített formában jelenítik meg a modern/posztmodern művészet és ezen keresztül az egész modernitás/posztmodernitás alapvető szerkezeti kérdését, az antinómiát. Az antinómiát, ami Jama képeinek esszenciája. Dolgozatomnak figyelemfelkeltő szerepet is szánok, abban az értelemben, hogy véleményem szerint Jama munkássága szervesen kapcsolódik ahhoz az aktuális, eleven köráramlatba, amit kortárs művészetnek hívunk. Továbbá munkássága bizonyította, hogy regionális dimenzióból is lehet olyan egyetemes kérdésfeltevéseket megfogalmazni, ami hozzáadott értékként kapcsolódik a kortárs diskurzushoz, annak reflektív, mediális kérdéseket felvető irányihoz úgy hogy sajátossága, egyedisége is megmarad.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | metakép modern/posztmodern antinómia kortárs diskurzus |
Subjects: | N Fine Arts / képzőművészet > N Visual arts (General) For photography, see TR / vizuális művészet általában |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 18 Jun 2020 12:07 |
Last Modified: | 18 Jun 2020 12:19 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/109911 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |