K. Nagy, Emese (2020) Development of Low-status Roma Students in a Heterogeneous Group of Students in Terms of Knowledge and Socialization. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 2 (2). pp. 21-31. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2020_2_021_KNagy.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
The present study shows on the Complex Instruction Program (in Hungarian: Komplex Instrukciós Program – KIP) and its impact on low-status roma student's classroom performance, the frequency of their talk and their task-related classroom activity. ALACSONY STÁTUSÚ ROMA TANULÓK FEJLESZTÉSE HETEROGÉN TANULÓCSOPORTBAN A TUDÁS ÉS A SZOCIALIZÁCIÓ SZEMPONTJÁBÓL Jelen tanulmány a komplex oktatási programot (angolul: Coplex Instuction Program) és annak hatását mutatja be az alacsony státusú roma tanulók osztálytermi teljesítményére, beszélgetésük gyakoriságára és feladathoz kapcsolódó tantermi aktivitásukra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Oktatás; Roma children; education; Komplex Instrukciós Program; Complex Intsruction Program; |
Subjects: | J Political Science / politológia > JC Political theory / politikaelmélet, államtudomány > JC312 Ethnic minorities / kisebbségkutatás, nemzetiségi kérdés L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Jul 2020 12:43 |
Last Modified: | 06 Jul 2020 12:43 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111076 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |