Hegedűs, Anita (2014) Énhatékonyság - iskola - teljesítmény. GRADUS, 1 (1). pp. 1-8. ISSN 2064-8014
|
Text
2014_1_ART_001_Hegedus.pdf Download (132kB) | Preview |
Abstract
Jelen munka célja az, hogy igazolja az énhatékonyság vizsgálatának indokoltságát az iskolai teljesítménnyel kapcsolatos kérdések tisztázása során. Az észlelt énhatékonyság az emberek véleményét tükrözi saját képességeikről arra vonatkozóan, hogy egy kijelölt teljesítményszintet el tudnak-e érni. Az énhatékonyság szerepét a tanulmányi előmenetel alakulásában számos nemzetközi vizsgálat alátámasztja. A tanulók énhatékonysága direkt és indirekt módon is befolyásolja a készségek elsajátítását, a tanulást. A tanulók vélekedései azon képességükről, hogy az iskolai tevékenységeket teljesíteni tudják, többek között hatással vannak törekvéseikre, iskolai teljesítményükre, valamint pályaválasztásukra is. Az egyéni fejlődés fontos feladata, hogy rugalmas énhatékonyság-érzetre tegyen szert, mely fontos összetevője az emberi működés színvonalának és minőségének.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Szerző: Nagyné Hegedűs Anita |
Uncontrolled Keywords: | énhatékonyság, énkép, hatékonyság, teljesítmény |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 08 Jul 2020 08:47 |
Last Modified: | 08 Jul 2020 08:47 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111186 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |