Pásztor, Attila and Török, Erika and Pap-Szigeti, Róbert (2014) Innovatív informatikai eszközök és módszerek a programozás oktatásban. GRADUS, 1 (1). pp. 22-27. ISSN 2064-8014
|
Text
2014_1_ART_004_Pasztor.pdf Download (63kB) | Preview |
Abstract
Ebben az írásban bemutatjuk, hogy az oktatás során alkalmazott pedagógiamódszerek és eszközök milyen hatással vannak a Kecskeméti Főiskola GAMF karán a Programozás tantárgy tanulásában kezdő szinten lévő hallgatók eredményeire. A programozás tanulása során tapasztalataink szerint számos negatív hatással kell megküzdeniük a hallgatóknak, melyek "kiküszöbölésére" a programozás tanulás hagyományos módszerei mellett új eszközöket is használtunk, mint a programozható Survayor, RCX és NXT robotokat. Az újszerű eszközhasználat mellett szakítva a behaviorista oktatási módszerrel, óráinkon konstruktív oktatási módszerként a projektoktatást is bevezettünk. Egy tanítási szemeszter után azt mértük, hogy milyen hatással használhatóak fel a megváltozott tanulási környezetben a robotok, s az eredményesebb tanulási-tanítási folyamathoz társított tanítási stratégiák, tanulásszervezési módok, munkaformák és eszközök milyen hatással voltak a tanulók alapvető programozói tudására és készségeire, hogyan változtatták meg a tantárgy iránti attitűdöket, a programozási énképet mint tanulási motívumot.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | innovatív eszközök, programozási énkép, projektoktatás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76 Computer software / programozás |
Depositing User: | Zoltán Subecz |
Date Deposited: | 08 Jul 2020 09:36 |
Last Modified: | 08 Jul 2020 09:36 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/111190 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |