Wipawin, Namtip (2020) A tudományos kommunikációs kompetenciák integrálása a könyvtár- és információtudományi tantervbe. Esettanulmány Thaiföldről. In: Szakmai ismeretek és készségek – átalakuló hivatás. Válogatott könyvtártudományi tanulmányok. Magyar Könyvtárosok Egyesülete, Budapest, pp. 103-117. ISBN 978-963-89260-3-6, 978-963-89260-4-3 (pdf)
|
Text
KOMPKONF_2020_Wipawin.pdf Download (229kB) | Preview |
Abstract
A tudományos kommunikációs kompetenciák a nyílt tudománnyal összefüggő készségek, amelyeket a tudástársadalomban be kell építeni a formális oktatásba. A tudományos kommunikáció a könyvtári és információs hivatás egyik fontos eleme: olyan rendszer, amely segíti a kutatást és a tudományos publikálást, az információ értékelését színvonalas terjesztése érdekében a tudományos közösség körében, és megőrzését a jövő számára. E tanulmány célja a tudományos kommunikációs kompetenciák tanulmányozása a thai egyetemek könyvtár- és információtudományi tanterveiben. A minőségre irányuló kutatás módszere a dokumentumelemzés. A kutatás megállapította, hogy a legtöbb thai könyvtár- és információtudományi tanterv a következő kurzusokat tartalmazza: menedzsment, gyűjtemények, szolgáltatások és technológiai eszközök. Ahhoz, hogy a tudományos kommunikációs magkompetenciákat fejlesszék, a thai könyvtár- és információtudományi tantervekben legalább 5 tantárgynak kell módosítani mind a leírását, mind a tartalmát.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z719 Libraries (General) / könyvtárak általában |
Depositing User: | Zsanett Kun |
Date Deposited: | 17 Nov 2020 14:24 |
Last Modified: | 17 Nov 2020 14:24 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/116937 |
Actions (login required)
Edit Item |