Garai-Fodor, Mónika (2020) Az önkéntességre motiváló tényezők és az értékrend összefüggése a hazai Z generáció körében = Correlation between Drivers of Volunteering and the Moral Code among Generation Z Hungarians. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 16 (4-6). pp. 298-305. ISSN 1786-6553
|
Text
PSZ 2020. 4-6.szam_22.pdf Download (233kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a magyar Z generáció önkéntes programokban való részvételét vizsgálja azzal a céllal, hogy feltárja, milyen értékrenddel jellemezhető az önkéntesség iránt különböző motivációval bíró fiatalok köre. A tanulmány elméleti kitekintésének egyik pillére a generációs marketing, azon belül is a Z generáció jellemzői. Másik pillére a kutatás tárgyát képező, tudásmegosztáson alapuló önkéntes tevékenység, a pro bono, a munkáltatói márkaépítés aspektusából vizsgálva. Az eredmények révén statisztikailag is igazolható, hogy az önkéntességben való részvétel motivációja összefügg az egyéni értékrenddel, így elmondható, hogy az önkéntesség iránt eddig még motiválatlan(abb) fiatalok elzárkózásának oka a kiforratlan értékorientáció, sok esetben az információ hiánya, és nem az értékrendben gyökerező markáns elzárkózás vagy empátia hiánya. A tanulmányban bemutatott eredmények gyakorlati támpontot adhatnak a pro bono aktivitásokat szervező intézményeknek és vállalatoknak, főként a fiatal generációt megszólítani kívánó szervezetek számára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Z generáció, önkéntesség, motiváció, értékrend |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM2 Social structure / társadalmi szerkezet H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM4 Social processes / társadalmi folyamatok |
Depositing User: | Andrea Paár |
Date Deposited: | 25 Feb 2021 07:30 |
Last Modified: | 28 Jul 2021 05:51 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/121555 |
Actions (login required)
Edit Item |