Bagi, Márta Anna (2021) A felnőttkor művészetek iránti érzékenységének megalapozási lehetőségei az óvodában. In: Örökség és megújulás. Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28). Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 191-195. ISBN 978-963-496-184-0
|
Text
191_195_Bagi.pdf - Published Version Download (543kB) | Preview |
Abstract
Óvodai környezetünk minden szegletét a gyermekek szemszögéből, életterük figyelembevételével tervezzük (színek, formák, hangulatok). Galériánkban kortárs művészeti alkotásoknak adunk helyet, amelyek közel állnak a gyerekekhez, üzenetet fogalmaznak meg számukra. A gyermeki tevékenységek közül az irodalmi, zenei, vizuális és mozgásos programokban tudjuk leginkább közvetíteni a művészeteket. Fontos szempont, hogy értéket közvetítsünk, ez alapján válogassunk zenei, irodalmi anyagot. Alkotónapokat szervezve próbálhatják ki magukat a gyerekek a különböző művészeti területeken. Kiemelten foglalkozunk a bábjátékkal, annak fejlesztő hatásával. Hiszünk abban, hogy ha kisgyermekkorban érzékennyé tesszük a gyerekeket a művészetek iránt, fogékonyabbak lesznek erre a műfajra idősebb korukban is.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | művészeti tartalmak; ovigaléria; alkotónap; családi programok |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 01 Mar 2021 09:46 |
Last Modified: | 01 Mar 2021 09:46 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/121773 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |