Bocsi, Veronika (2019) Hallgatók értelmiségképe. SZOCIOLÓGIAI SZEMLE, 29 (2). pp. 94-111. ISSN 1216-2051
This is the latest version of this item.
|
Text
2019_2_5.pdf Download (229kB) | Preview |
Abstract
A értelmiségi szerepek összetevőinek felmérésére egy 18 itemből álló kérdéssort készítettünk, amely a szakirodalomban fellelhető elemeket ötvözi (szakemberszerep, lokális szerepvállalás, közéleti részvétel stb.). A kérdéssort egy 2017-es országos hallgatói kutatás során (N=1502) teszteltük. Az ezredforduló utáni nemzetközi szakirodalom számos elméleti támpontot ad az egyetem és az értelmiségi szerepek kapcsolatának kutatásához. A kapott adatok értelmezéséhez ez azonban nem elegendő, és az értelmezés során azokat a felsőoktatásban lezajló és azon kívüli változásokat is fel kell használnunk, amelyek a diákok értelmiségi szerepkészletét formálhatják. Az eredmények arra utalnak, hogy a hallgatók értelmiségre vonatkozó elképzeléseiben a szakemberszerep és a „klasszikus” értelmiségi felfogás dominál, míg a közéleti és a kritikus funkciók gyengék. Az értelmiségi szerepeket a lokális közösségekre vonatkoztatják a diákok, a makrotársadalmi elemek háttérbe szorulnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
Depositing User: | Dr Veronika Bocsi |
Date Deposited: | 15 Mar 2021 19:35 |
Last Modified: | 03 Jan 2022 12:44 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/122388 |
Available Versions of this Item
-
Hallgatók értelmiségképe. (deposited 13 Sep 2019 06:22)
- Hallgatók értelmiségképe. (deposited 15 Mar 2021 19:35) [Currently Displayed]
Actions (login required)
Edit Item |