Bocsi, Veronika (2020) Első generációs oktatók pályaképe és önreflexiói. EDUCATIO, 29 (4). pp. 634-643. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online) (In Press)
|
Text
14198827_educatio.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (197kB) | Preview |
|
![]() |
Text
08_BocsiV.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 16 October 2030. Download (148kB) | Request a copy |
Abstract
Vizsgálatunk során 11 első generációs oktató életútját és pályaképét tekintjük át, elemezzük az őket ért hátrányokat, a helyzetükből fakadó előnyöket, valamint igyekszünk feltárni az oktatási karrierjük főbb állomásait, továbbtanulásuk motivációit és pályaválasztásuk történetét. Az eredmények arra mutatnak, hogy az interjúalanyok tapasztalatai diverz mintákat mutatnak, tehát a hátrányok megélése nem általános jelenség, bár a megkérdezettek nagyobb részénél az erre utaló elemek megragadhatók. A hátrányok azokon a tudományterületeken jelentkeznek élesebben, ahol a kulturális tőke felhalmozása a szakmai identitás markánsabb részét képezi, vagy pedig az adott intézmény társadalmi háttere (mind oktatói, mind hallgatói) kedvező.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Dr Veronika Bocsi |
Date Deposited: | 15 Mar 2021 19:42 |
Last Modified: | 29 Jul 2022 08:26 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/122398 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |