Németh, András and Virágh, Krisztián (2021) Virtuális valóság és haderő – technológiai háttér II. rész. HADITECHNIKA, 55 (3). pp. 8-16. ISSN 0230-6891
|
Text
HT_2021-3_cikk_02.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
A különböző alternatív valóságok alkalmazása alapvetően az emberi érzékszervek becsapásán alapszik, amelynek hatásfoka mindig az alkalmazott módszerektől, illetve technikai megoldások fejlettségétől függött és függ napjainkban is. Bár a tanulmány előző részében bemutatott kezdetleges megoldások, amelyeket az évszázadok során különböző művészeti ágak mesterei alkalmaztak, a maguk korában zseniálisak voltak és lenyűgözték a szemlélőket, a technológia fejlődése csak a 21. században tette lehetővé olyan technikai eljárások, eszközök, illetve rendszerek kidolgozását, amelyek a lehető legtöbb érzékszervünk bevonásával alkalmasak az immerzív virtuálisvalóság-élmény kiváltására. A fejlődéstörténeti áttekintést követően, a szerzők a tanulmány második részében a VR technológiai hátterét és technikai megoldásait mutatják be annak érdekében, hogy az érdeklődő olvasók kellő ismeretek birtokában értékelhessék a különböző célú felhasználási lehetőségeket.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering / elektrotechnika, elektronika, atomtechnika U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 01 Jul 2021 17:35 |
Last Modified: | 01 Oct 2021 23:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127246 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |