REAL

Virtuális valóság és haderő – technológiai háttér II. rész

Németh, András and Virágh, Krisztián (2021) Virtuális valóság és haderő – technológiai háttér II. rész. HADITECHNIKA, 55 (3). pp. 8-16. ISSN 0230-6891

[img]
Preview
Text
HT_2021-3_cikk_02.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

A különböző alternatív valóságok alkalmazása alapvetően az emberi érzékszervek becsapásán alapszik, amelynek hatásfoka mindig az alkalmazott módszerektől, illetve technikai megoldások fejlettségétől függött és függ napjainkban is. Bár a tanulmány előző részében bemutatott kezdetleges megoldások, amelyeket az évszázadok során különböző művészeti ágak mesterei alkalmaztak, a maguk korában zseniálisak voltak és lenyűgözték a szemlélőket, a technológia fejlődése csak a 21. században tette lehetővé olyan technikai eljárások, eszközök, illetve rendszerek kidolgozását, amelyek a lehető legtöbb érzékszervünk bevonásával alkalmasak az immerzív virtuálisvalóság-élmény kiváltására. A fejlődéstörténeti áttekintést követően, a szerzők a tanulmány második részében a VR technológiai hátterét és technikai megoldásait mutatják be annak érdekében, hogy az érdeklődő olvasók kellő ismeretek birtokában értékelhessék a különböző célú felhasználási lehetőségeket.

Item Type: Article
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering / elektrotechnika, elektronika, atomtechnika
U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 01 Jul 2021 17:35
Last Modified: 01 Oct 2021 23:15
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/127246

Actions (login required)

Edit Item Edit Item