Szarka, Bernadett (2021) Multikulturális nevelés az óvodában : Más anyanyelvű és/vagy kultúrájú gyermekek inklúziója. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (1-2). pp. 151-162. ISSN 1589-519X
|
Text
TP-2021-1-2-15-Szarka_B-article.pdf Download (743kB) | Preview |
Abstract
A 21. század folyamatosan változó világának számos kihívása közül az egyik a multikulturális társadalmak létrejöttének következménye, hiszen a más kulturális identitású, más anyanyelvet beszélő családok gyermekei jelennek meg az egyes országok oktatási intézményeiben. Kutatásomban feltárom, hogy Magyarországon találkoznak-e az óvodapedagógusok más kulturális identitású gyermekekkel munkájuk során, milyen tudással rendelkeznek a multikulturális nevelés terén, annak megvalósításához rendelkeznek-e megfelelő módszertani eszköztárral. Továbbá megvizsgáltam, hogy a más kulturális identitású családok hogyan élik meg a magyar óvodába történő beszoktatást, kultúrájuk megjelenik-e az intézményben.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 14 Jul 2021 12:24 |
Last Modified: | 14 Jul 2021 12:24 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127480 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |