Borbás, Mónika (2020) Kisgyermekkori neuropedagógia - A kisgyermekkori agyfejlődés támogatása az óvodai nevelésben. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 18 (1-2). pp. 151-160. ISSN 1589-519X
| 
 | Text 13-Borbas_M-article-TP-2020-01-02.pdf Download (766kB) | Preview | 
Abstract
A kor szellemiségével haladva, a hivatástudattal rendelkező pedagógusoknak, szakembereknek okvetlenül törekedniük kell meglévő szaktudásuk bővítésére, permanens fejlesztésére a nevelés-oktatás eredményességének és hatékonyságának növelése érdekében. Közismert tény, hogy az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák kialakításának, elmélyítésének legszenzitívebb periódusa az óvodáskor. Az idegrendszer fejlődésének és érésének tekintetében a fejlesztő környezet, a motiváló pedagógiai tevékenységek kedvező feltételeket teremtenek a tanulás folyamatához. Mindez segíti a neurális kapcsolatok épülését, az idegpályák erősödését. A tanulmányban bemutatásra kerülő mikrokutatás fő irányvonalát kijelölték azok a megoldásra váró kérdések, hogy az óvodapedagógusok milyen szintű neuropedagógiai tudást birtokolnak, illetve ezt hogyan és milyen mértékben állítják az agyfejlődés megtámogatásának szolgálatába.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák | 
| Depositing User: | Andrea Tankó | 
| Date Deposited: | 14 Jul 2021 13:47 | 
| Last Modified: | 14 Jul 2021 13:47 | 
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127485 | 
Actions (login required)
|  | Edit Item | 



