Egresi, Vivien and Jankó, Judit (2019) A Mesezene módszer hatásvizsgálata a fonológiai tudatosság tükrében. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 17 (2). pp. 177-188. ISSN 1589-519X
|
Text
14-Egresi_Jankó-hallgatoi_TDK-tp-2019-02.pdf Download (828kB) | Preview |
Abstract
Kutatásunk célja a Mesezene olvasás-előkészítő és olvasásindító program óvodai moduljának 5–6 éves gyermekek fonológiai tudatosságának fejlődésére gyakorolt hatásának vizsgálata. A bizonyítás céljából egy, a Mesezene módszerben egy teljes tanéven keresztül részesülő csoportot és egy korban illesztett kontrollcsoport vizsgáltuk. Fonológiai tudatosság alatt a szavak belső szerkezetéhez való tudatos hozzáférést és a szavak eltérő méretű egységekre bontásának/szegmentálásának képességét értjük (Jordanidisz, 2009). Az eredményeinkből látszik, hogy a vizsgálati csoport gyermekei a fonológiai tudatosság egyes dimenzióiban magasabb szintű fejlődést mutatnak a kontrollcsoporthoz képest.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 14 Jul 2021 15:33 |
Last Modified: | 14 Jul 2021 15:33 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127495 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |