REAL

A Mesezene módszer hatásvizsgálata a fonológiai tudatosság tükrében

Egresi, Vivien and Jankó, Judit (2019) A Mesezene módszer hatásvizsgálata a fonológiai tudatosság tükrében. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 17 (2). pp. 177-188. ISSN 1589-519X

[img]
Preview
Text
14-Egresi_Jankó-hallgatoi_TDK-tp-2019-02.pdf

Download (828kB) | Preview

Abstract

Kutatásunk célja a Mesezene olvasás-előkészítő és olvasásindító program óvodai moduljának 5–6 éves gyermekek fonológiai tudatosságának fejlődésére gyakorolt hatásának vizsgálata. A bizonyítás céljából egy, a Mesezene módszerben egy teljes tanéven keresztül részesülő csoportot és egy korban illesztett kontrollcsoport vizsgáltuk. Fonológiai tudatosság alatt a szavak belső szerkezetéhez való tudatos hozzáférést és a szavak eltérő méretű egységekre bontásának/szegmentálásának képességét értjük (Jordanidisz, 2009). Az eredményeinkből látszik, hogy a vizsgálati csoport gyermekei a fonológiai tudatosság egyes dimenzióiban magasabb szintű fejlődést mutatnak a kontrollcsoporthoz képest.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Andrea Tankó
Date Deposited: 14 Jul 2021 15:33
Last Modified: 14 Jul 2021 15:33
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/127495

Actions (login required)

Edit Item Edit Item