Asztalos, Bence (2019) „Lehrstück” a politikai-esztétikai neveléshez – Brecht/Eisler: Az intézkedés (Die Maßnahme). KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 17 (1). pp. 7-14. ISSN 1589-519X
|
Text
01-Asztalos_Bence-tanulmany-2019-01.pdf Download (315kB) | Preview |
Abstract
Bertolt Brecht 1929 és 1935 között született tandrámái („Lehrstück”) – a szerző szavaival – „színházi elemeket használó, de valódi színházat nem igénylő pedagógiai próbálkozások” (Brecht, 1993, p. 167). Brecht (1978) közlése szerint a tandráma elnevezés arra vonatkozik, hogy a tandarab az előadó számára tanulságos, ezért tehát nem szükséges hozzá közönség. Az író sokkal inkább a tanulás folyamatát tartotta fontosnak, mint magát a végterméknek számító előadást. Brecht e pedagógiai, esztétikai és mediális víziójának megvalósítását vizsgálva a tanulmány hozzájárul ahhoz, hogy a tandarabok ne csak a színháztörténet, hanem a pedagógia részeként is megítélésre kerüljenek.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 14 Jul 2021 15:47 |
Last Modified: | 14 Jul 2021 15:47 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127498 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |