Fodor, Szabina and Zsámbok, István (2018) A testnevelésórák hatékonyságának mérése általános iskolás tanulók körében az atlétika tanítási egység alatt. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (4). pp. 111-121. ISSN 1589-519X
|
Text
11-Fodor-Zsámbok-hallg_kutatas-tp-2018-4.pdf Download (659kB) | Preview |
Abstract
A testnevelés és sport műveltségterületet választó tanító atlétikai egységet is fog tanítani az iskolában. Az atlétika a testnevelés részét képezi, ágai a természetes mozgáskészségeken alapulnak. Mozgásanyaga által meghatározható az egyén motoros képességszintje, következtetni lehet a tanulók edzettségére, fizikai és egészségi állapotára. Az egészséges életmódra való nevelés fontos szerepet játszik a felnövekvő nemzedék életében. Ahhoz, hogy az iskolai testnevelésben az oktató-nevelő munka hatékonyságát növelni tudjuk, érdemes keresni azokat a fejlesztési lehetőségeket, melyek elősegíthetik a jövőbeli eredményességet. A testnevelésórákon a tevékenységek differenciálását, egyéni sajátosságokat figyelembe vevő stratégia kiépítését kell megtervezni. Célunk, hogy az iskolai testnevelésórákon a tanulók tevékenységének hatékonysága megfeleljen egyéni edzettségi szintjüknek, hogy ezáltal minél pozitívabb élettani hatás legyen elérhető. A kutatás/közlemény az EFOP-3.6.1-16-2016-00007 számú projekt támogatásával készült.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 15 Jul 2021 09:36 |
Last Modified: | 15 Jul 2021 09:36 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127518 |
Actions (login required)
Edit Item |