Karácsony, Ilona (2018) Egészségről az iskolában - felvilágosítástól a fejlesztésig. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (1). pp. 107-116. ISSN 1589-519X
|
Text
11-Karacsony_Ilona-tanulmany-TP-2018-1.pdf Download (417kB) | Preview |
Abstract
Az egészségveszteségek az életmódra és a környezetre vezethetők vissza; az ennek a megelőzésére irányuló feladatoknak sokfelé meghatározása létezik, gyakran szinonimaként használva, de érdemes különbséget tenni. A felvilágosítás az egészségi állapot fenntartására irányuló tájékoztatás. Az egészségnevelés az oktatás didaktikai sokszínűségével nyújt információt direkt és látens módon. A fejlesztés öntevékenység, fejlődés, az egészség forrásainak ismerete tükrében, az adott szervezet fejlesztésével valósulhat meg, az egészséget tükröző légkör, személyi és tárgyi feltételek által. A ma iskolájának mint szervezetnek folyamatos feladata az egészség nevelése, (ami több, mint felvilágosítás), és emellett az egészség fejlesztése is (ami több, mint egészségmegőrzés és egészségnevelés). Az oktatás–nevelés bázisán van fejlesztés, ami az egészségerőkre fókuszál, az egészség választását előmozdító tettekre sarkall.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QP Physiology / élettan |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Jul 2021 14:40 |
Last Modified: | 15 Jul 2021 14:40 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/127562 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |