Berényi, Eszter (2021) Különleges oktatási időszakok: felvételizők és szüleik tapasztalatai a digitális tanrendről. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 32 (1). pp. 112-132. ISSN 0865-0810
|
Text
esely_2021-1_112-131_berenyi (2).pdf - Published Version Download (670kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány azt mutatja be, hogy hogyan érintette a digitális tanrend a hat-, illetve nyolcosztályos gimnáziumba felvételizőket. A Covid-19 alatti iskolabezárásokkal kapcsolatos releváns szakirodalmak és a kisgimnáziumi iskolaforma bemutatása után egy vegyes módszertannal készült kutatás eredményeinek segítségével kerül sor a két egymást követő időszak: a felvételizési felkészülés, majd az azt váratlanul követő iskolabezárás alatti időszak tapasztalatainak elemzésére. A két időszakban közös, hogy az iskola intézménye kevés szerepet vállal a tanulásban az érintettek számára, ezért a tanulók családjaira jóval több teher hárul, mint az egyéb időszakokban. A tanulmány bemutatja az érintett családok tanulástámogatási gyakorlatainak közös és eltérő elemeit a két időszakra vonatkozóan, és az ezekkel kapcsolatban felmerült főbb problémákat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | középiskolai felvételi, Covid-19, iskolabezárás, család |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM4 Social processes / társadalmi folyamatok |
Depositing User: | Eszter Berényi |
Date Deposited: | 27 Sep 2021 12:24 |
Last Modified: | 27 Sep 2021 12:24 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/130591 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |