Mező, Ferenc (2021) Felfedeztetéses tanulást segítő gyakorlatok az OxIPO-modell alapján. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 3 (3). pp. 83-97. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2021_3_083_MezoF.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
E tanulmány a „Tudomány újratöltve” projekt módszertani vonatkozásait mutatja be. A projektnek két elméleti gyökere van: Joseph Schwab elmélete a felfedeztetéses tanulásról és Mező Ferenc OxIPO tanulási modellje. Az elméleti háttér rövid össze-foglalása után a módszertani megoldásokat és problémákat mutatjuk be. PRACTICES ON THE BASE OF OXIPO-MODEL FOR INQUIRY-BASED LEARNING This article shows the methodological aspects of the project 'Science: reloaded'. This project has two theoretical roots: Joseph Schwab's theory about Inquiry-Based Learning and Ferenc Mező's OxIPO-model of learning. After a brief summary of the theoretical background, the methodology solutions and problems are presented.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | learning; tanulás; Inquiry-based learning; OxIPO; felfedeztetéses tanulás; |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 11 Oct 2021 12:51 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:01 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/132342 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |