Németh, András and Virágh, Krisztián (2021) Virtuális valóság és haderő – katonai alkalmazási lehetőségek IV. rész. HADITECHNIKA, 55 (5). pp. 2-7. ISSN 0230-6891
|
Text
HT_2021-5_cikk_01.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A virtuális valóság (VR) történetét áttekintő sorozat korábbi részeiben a szerzők részletesen bemutatták azokat a technikatörténeti állomásokat (kutatási eredményeket és eszközöket), amelyek lehetővé tették e speciális, széleskörűen alkalmazható elektronikus technológia 21. századi, hétköznapi alkalmazását. A sokszínű polgári alkalmazás szemléltetése után a szakemberek a IV. részben megkezdik a haderőben történő felhasználási lehetőségek részletes ismertetését. A VR a kiképzésben alkalmazott, költséghatékony repülő-, harcjármű- és harcászati szimulátoroknak is fontos alapeleme. A kutatásfejlesztés-innováció (K+F+I) egymásra épülő rendszerében a legfontosabb cél az immerzivitás folyamatos fokozása annak érdekében, hogy a katona a virtuális környezetben minél tökéletesebben megtapasztalhassa egy adott feladat végrehajtása során őt érő hatásokat.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Oct 2021 10:51 |
Last Modified: | 01 Feb 2022 00:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/132379 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |