Farkas, Anett (2021) Drámapedagógia, konstruktivizmus és történetalkotás : Shakespeare-drámák feldolgozási lehetőségei. In: Dulce et utile – Tanulmányok Pintér Márta Zsuzsanna 60. születésnapjára. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 69-82. ISBN 978-963-496-221-2
|
Text
69_82_Farkas.pdf - Published Version Download (658kB) | Preview |
Abstract
This article presents drama pedagogy based on constructivist pedagogical foundations. It analyses a constructivist learning theory approach to drama pedagogy, starting from the aspect of the process of story-telling by the students. To this end, it first reviews the situation of the method in Hungary and its developmental effects. Afterwards, it attempts to compare the constructivist educational paradigm with the realisation of student storymaking and storytelling, and then presents good practices based on an Anglo-Saxon model for the adaptation of some Shakespearean dramas.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 03 Dec 2021 15:58 |
Last Modified: | 03 Dec 2021 15:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/134093 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |