Ürmösné Simon, Gabriella and Borszéki, Judit and Barnucz, Nóra and Uricska, Erna (2021) A rendészeti szaknyelv szerepe a felsőoktatásban és az új nyelvi stratégia bevezetése. PORTA LINGUA (1). pp. 185-195. ISSN 1785-2420
|
Text
PL_2021_final_185-195_Urmosne-et-al.pdf Download (414kB) | Preview |
Abstract
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus szemléletmódjának formálódását igazolja, hogy a szaknyelvet oktató munkatársak megkezdték a különböző szolgálati ágak idegen nyelvű szakmai kommunikációjának kutatását is. Időről időre más generációval állunk szemben, jelenleg a digitális bennszülöttek oktatásával foglalkozunk, akik egyszerre párhuzamosan több feladat megoldására is képesek. A Lektorátus oktatói nyitottak az innovációk felé, a klasszikus megoldások mellett különböző számítógépes és mobil applikációkat/ platformokat is használnak. Készségtárgyak oktatóiként fő célunk a kompetenciák kialakítása. Ez a szemlélet a tanulók teljesítményének értékelésében is megnyilvánul, melynek célja nem a hibák büntetése, hanem a tanuló motivációjának és kommunikációjának támogatása. Tény, hogy a felsőoktatásban is megjelenő „Z” generáció tanulási szokásai megváltoztak. A gyors ütemben fejlődő információs technológiai eszközök hatékony kihasználása mellett a hallgatók célnyelven történő kommunikációjának fejlesztése a cél, melyhez egy – az új nyelvi stratégia részét képező – kutatási tervet is kidolgoztunk (Barnucz – Uricska, 2020).
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 01 Jan 2022 09:18 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:13 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/135280 |
Actions (login required)
Edit Item |