Kátay, Ákos (2014) A szállodák minősítésének sajátosságai az Európai Unióban. MODERN GEOGRÁFIA, 9 (3). pp. 37-54. ISSN 2062-1655
|
Text
2014_III_03_katay.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
A szolgáltatások ismert jellemzőinek egyike a megfoghatatlanság. A turisztikai szuprastruktúra egyik elemét alkotó szálloda terméke tiszta szolgáltatás, hiszen az élményen kívül semmi más nem kerül a vendég tulajdonába. A szállodai szolgáltatás iránti igény jellemzően megelőzi az igénybevételt. Ezért a vendég számára fontos, hogy előzetes és megbízható képet kaphasson azokról a szolgáltatásokról, amelyektől az átmeneti otthon kényelmét és a motivációjával összefüggő szükségletei kielégítését várja. A szállodák a kínálatuk összetételének és minőségének érzékeltetésére a csillagokat használják kommunikációs eszközként Európa szerte. Miután a szimbólum azonos, a vendég számára az is lényeges kérdés, hogy azonos-e a hozzá tartozó szolgáltatás mind a mennyisége, mind a minősége tekintetében. Jelen tanulmány az Európai Unióban alkalmazott szállodaminősítési követelményeket vizsgálja, összevetve ezeket a vendégeknek a szállodával és a szállodai szobával szemben támasztott elvárásaival. A minőségre utaló szimbólumok a szálloda árszínvonalára is engednek következtetni, az árszínvonal vizsgálata azonban nem tárgya a jelen tanulmánynak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szálloda; minőség; csillagok száma |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Jan 2022 08:41 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:18 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/136553 |
Actions (login required)
Edit Item |