Szendrő, Péter (2021) Az egyetemek jelene és jövőképe = The Present and Future of Universities. PRO PUBLICO BONO - MAGYAR KÖZIGAZGATÁS, 9 (3). pp. 110-118. ISSN 2063-9058 (nyomtatott); 2786-0760 (elektronikus)
|
Text
07_szendro_110-118_WEB-PPB_2021_3.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (136kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmány szerzője hat évtizede egyetemi katedrán álló és fél évszázada a magyar felsőoktatás és a tehetséggondozás szervezésében, irányításában részt vevő, sok tapasztalattal rendelkező szakember, aki az egyetemi jelen- és jövőkép szerteágazó témakörének egy-egy kiragadott fókuszát elemzi munkájában. A szerző a hazai felsőoktatás rendszerének különböző képzési módjait elemezve mutatja be a hatékony és minőségi felsőoktatást eredményező módszereket, továbbá a felsőoktatás- igazgatás aktualitását is érinti az alapítványi működési modell vizsgálatán keresztül. Zárásként pedig a felsőoktatás jövőjével kapcsolatban fogalmazza meg premisszáit. = The author of the present study is an expert with six decades of experience in the organisation and management of Hungarian higher education and talent management, who analyses a selected focus of the diverse topics of the present and future vision of universities. By analysing the different ways of training in the domestic higher education system, the author presents the methods that lead to efficient and quality higher education, and also touches upon the topicality of higher education administration through an examination of the foundation operating model. The work concludes with a set of premises for the future of higher education.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
Depositing User: | Andrea Tankó |
Date Deposited: | 08 Feb 2022 10:28 |
Last Modified: | 08 Feb 2022 10:34 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/137576 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |