Kissné Zsámboki, Réka (2021) Az óvodapedagógus hivatásra felkészítő képzési tartalmak vizsgálata a hallgatók szakmai gyakorlatainak tükrében. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (3-4). pp. 149-161. ISSN 1589-519X
|
Text
13-Kissne_Zsamboki-article-TP-2021-3-4T.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar a Nemzeti Pedagógus Kar Óvodai Szakmai Tagozatának együttműködésével kutatást végzett a gyakorlatban dolgozó óvodapedagógusok körében. A vizsgálat legfontosabb célja a köznevelési partnerek - az intézményvezetők és az óvodapedagógusok - véleményének összegyűjtése volt a hivatás 21. századi kihívásairól, a pedagógusjelöltek elméleti és módszertani felkészültségéről, a velük szemben megfogalmazott el- várásokról, a képzési és kimeneti követelményekről és a képzési programokról. A kapott eredmények elemzését követően megállapítható, hogy az óvodapedagógus-képzés hatékonyságát növelő új, innovatív elemek és tartalmak beépítése kívánatos lesz a jövőbeni tantervi reformok során, melynek fő irányai a gyakorlatorientált képzési tartalmak erősítése, a kooperatív és reflektív hallgatói munkaformák alkalmazása, valamint a digitális kompetenciák fejlesztése lesz.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 30 May 2022 12:56 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:33 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/143167 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |