Pásztor, Enikő Judit (2021) Az „egy személy egy nyelv” idegennyelvi módszer bemutatása az Ágfalvi Napsugár Óvodában egy empirikus kutatás tükrében. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (3-4). pp. 180-188. ISSN 1589-519X
|
Text
16-Pasztor_E-article-TP-2021-3-4.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
1994-ben az Ágfalvi Napsugár Óvodában a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar jogelődjének egykori két oktatója egy kísérletet kezdeményezett az „egy személy egy nyelv” elvén alapuló idegennyelvi nevelési módszer óvodai bevezetése céljából. Kutatásom helyszíne a Soprontól mindössze négy km-re fekvő Ágfalva, ahol ez a pedagógiai innováció minden sikere ellenére csak rövidéletű volt. Kutatásaim során arra kerestem a választ, hogyan valósították meg ezen a nyugat-magyarországi településen azt a ma már bizonyítottan kiváló pedagógiai módszert, hogy az óvodások valóban hallhassanak minden nap német anyanyelvi beszélőt. A primer kutatásaim eredményeinek bemutatása természetesen annak több aspektusára is kiterjed.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 30 May 2022 12:57 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:33 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/143168 |
Actions (login required)
Edit Item |