Smohai, Máté (2019) Az országos kompetenciamérés során felvett, szabadidős sporttevékenységre irányuló adatok elemzése és standardjainak közlése. Psychologia Hungarica Caroliensis, 7 (2). pp. 50-63. ISSN 2064-2504
|
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2019_02_050-063.pdf Download (243kB) | Preview |
Abstract
Az Országos kompetenciamérés (OKM) évről évre felméri a Magyarországon iskolába járó 6., 8., és 10. osztályos diákok populációjának szövegértését és matematikai eszköztudását. Jelen tanulmány célja a 2017-es mérés sporttevékenységgel kapcsolatos eredményeinek ismertetése. A szerzők ismertetik az iskolai és iskolán kívül, rendszeresen végzett szabadidős sportolási szokások gyakoriságait korosztály, nemi hovatartozás és iskolatípus szerinti bontásban. Legfontosabb eredmények: (1) mindkét nem képviselői körében megállapítható, hogy a 6. osztályban tapasztalt sportolói arány a későbbi évfolyam szinteken nagyjából 10-10-10% mértékű, egyre ereszkedő tendenciát mutat. (2) Iskolatípusok szempontjából pedig az rajzolódik ki, hogy mindhárom évfolyamra vonatkozóan a gimnáziumba járó diákok között kedvezőbb a rendszeres sporttevékenységetfolytatók aránya, mint a szakközépiskolába és a szakgimnáziumba járó diákok között. (3) A lányok matematika kompentencia pontszámában mutatkozik meg legkövetkezetesebben a sportolók előnye: egy kivétellel valamennyi iskolatípus összes osztályában felülmúlták a sportolók a nem sportolókat. (4) Az általános iskolába és a hatosztályos gimnáziumba járó lány tanulók körében a sportolók rendre felülmúlták a nem sportoló lányokat matematika és szövegértés kompetencia pontszámban egyaránt.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | ISSN online: 2064-3101 |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 07 Jun 2022 09:00 |
Last Modified: | 07 Jun 2022 09:00 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/143452 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |