REAL

Az országos kompetenciamérés során felvett, szabadidős sporttevékenységre irányuló adatok elemzése és standardjainak közlése

Smohai, Máté (2019) Az országos kompetenciamérés során felvett, szabadidős sporttevékenységre irányuló adatok elemzése és standardjainak közlése. Psychologia Hungarica Caroliensis, 7 (2). pp. 50-63. ISSN 2064-2504

[img]
Preview
Text
EPA02497_PsychologiaHungaricaCaroliensis_2019_02_050-063.pdf

Download (243kB) | Preview

Abstract

Az Országos kompetenciamérés (OKM) évről évre felméri a Magyarországon iskolába járó 6., 8., és 10. osztályos diákok populációjának szövegértését és matematikai eszköztudását. Jelen tanulmány célja a 2017-es mérés sporttevékenységgel kapcsolatos eredményeinek ismertetése. A szerzők ismertetik az iskolai és iskolán kívül, rendszeresen végzett szabadidős sportolási szokások gyakoriságait korosztály, nemi hovatartozás és iskolatípus szerinti bontásban. Legfontosabb eredmények: (1) mindkét nem képviselői körében megállapítható, hogy a 6. osztályban tapasztalt sportolói arány a későbbi évfolyam szinteken nagyjából 10-10-10% mértékű, egyre ereszkedő tendenciát mutat. (2) Iskolatípusok szempontjából pedig az rajzolódik ki, hogy mindhárom évfolyamra vonatkozóan a gimnáziumba járó diákok között kedvezőbb a rendszeres sporttevékenységetfolytatók aránya, mint a szakközépiskolába és a szakgimnáziumba járó diákok között. (3) A lányok matematika kompentencia pontszámában mutatkozik meg legkövetkezetesebben a sportolók előnye: egy kivétellel valamennyi iskolatípus összes osztályában felülmúlták a sportolók a nem sportolókat. (4) Az általános iskolába és a hatosztályos gimnáziumba járó lány tanulók körében a sportolók rendre felülmúlták a nem sportoló lányokat matematika és szövegértés kompetencia pontszámban egyaránt.

Item Type: Article
Additional Information: ISSN online: 2064-3101
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 07 Jun 2022 09:00
Last Modified: 07 Jun 2022 09:00
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/143452

Actions (login required)

Edit Item Edit Item